Yhteen muuttaminen...

Vierailija

Heii. Otsikosta voipi jo päätelle mistä asiaa. Jos siitä lähdetään, että jokaisellehan se on tosi henkilökohtainen asia koska edes moista asiaa harkitaan suhteessa. Jotkut tekee sen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, jotkut taas 5 vuoden seurustelun jälkeen. 

Itse olen nyt  elämäni ensimmäisessä OIKEASSA parisuhteessa ollut 5kk. Minulla ikää 19 ja poikaystävälläni 23. Jo suhteemme alusta asti mies hivuttautui luokseni jatkuvasti eli käytännössä asunut luonanini nuo 5 kk, tosin puolet on vuokrasta maksanutkin. Yhteistä arkea ollaan pyöritetty sujuvasti 24 neljöisessä yksiössäni 5kk : ) 

Nyt poikaystäni on alkanut puhua, tosin hyvin varovasti. Että pitäsköhän alkaa miettiä vähän isomman asunnon hankkimista kesällä sitten? Mjoo asiassahan ei sinällää ole mitää pahaa mutta kun vähän häiritsee että poikaystäväni on ollut kerran kihloissa, asunut yhdessä kolmen eri naisen kanssa ja kerran omillaan (Rehellisesti itse nämä kertoi).  Ymmärrän kyllä, että ihmisillä on menneisyys mutta kaverilla ikää kuitenki vasta 23... Itse olen asunut 14 vuotiaasta yksin, enkä ikinä seurustellut "vakavasti" paitsi nyt. Olen ollut ja olen edelleen tosi menevä ja tykkään käydä ulkona samalailla kun poikaystäväni. Hän on meistä ehkä enemmän se joka on "Kulta, mitäs jos oltaisiin tää perjantai vaan kotona kahdestaan?" 

Mulle on ollukin vähän opettelua ja ihmettelyä olla toisen ihmisen kanssa näin tiivisti ja ottaa toisen ihmisen mielipiteet ja halut huomioon tehdessäni päätöksi omista menoista. Tosin olen kyllä tästä nauttinut ja ollut aivan ihanaa.

Nyt vaan ahdistaa ja pelottaa kun hänellä jo moinen historia ja minä aivan keltanokka näissä. Myöskin se mietityttää ,että osaako hän olla yksin ollenkaa? Jos hän on vaan sitä ihmistyyppiä, että aina pitää olla joku.  Ollaan kyllä avoimesti keskusteltu näistä asioita ja kovasti vakuuttaa että ihan erillainen olen kun nämä muut ja yms.  Olis kiva kuulla mielipiteitä ja nevoija. Kertokaa myös omia kokemuksia yhteen muutosta, sekä niiden menestymisestä . :)

Kommentit (6)

Vierailija

Olisin sitä mieltä, että jos ootte jo tuon ajan yhdessä asuneet niin miksei? Isommassa asunnossa olisi tilaa hengittää enemmän itsekin, jos toisen seura alkaa ahdistaa. Voi karata toiseen huoneeseen edes, jos muualle ei pääse pakoon :D

Eikä se yhteen muuttaminen mikään vankila ole, ellette aio mitään asuntolainaa ottaa ja ikiomaa kämppää hommata. Vuokralta pääsee aina pois keskenkin, jos siltä tuntuu. Ja tiedän jopa yhden parin, joka kokeili yhdessä asumista, mutta totesi ettei se sopinut ja muutti erilleen, mutta seurustelevat edelleen ja ilmeisesti ihan tyytyväisiä.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Johan te yhdessä asutte, niin eihän siinä melkeen mikään muutu. Pelkäätkö siis sitä, että jos ero tulee, niin taas pitää etsiä uus kämppä? Niin kauan kun vuokralla asutaan, niin ei se kauhee ongelma ole, mutta ei kannata muuttaa uuteen paikkaan jos se ei tunnu vielä hyvältä. Kerro se ihmeessä suoraan miehelle

Vierailija

Hei,

mielestäni 5 kk on vielä lyhyt seurusteluaika vaikka toisen kanssa arkea olisikin jo jakanut. Voit miettiä asiaa myös toiselta kannalta, miksi suotta pitäisit kiirettä yhteisellä asunnolla kun voit vielä rauhassa opetella tuntemaan toista paremmin. Ei ole lainkaan hassua haluta säilyttää itsenäisyys ja oma asunto suhteen alkuvaiheessa ja antaa suhteen kehittyä rauhassa. Kun toisen opettelee tuntemaan hyvin jo ennen arkea, suhde kantaa helpommin myös arkena.

Alkuhuumassa nopeasti sitoutuminen voi harmittaa myöhemmin kun omasta asunnosta on jo luopunut. Ja vaikka yhteisestä vuokra-asunnosta aina pääsekin pois, haluatko lähteä yhteisen kodin perustamiseen sillä asenteella? Ja vaikka poikaystäväsi ei pelkäisi heittäytyä täysillä uuteen ihmissuhteeseen ei ole syytä ettet sinä voisi olla varovaisempi. Viime kädessä pitää tehdä niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Kannattaa kuunnella omia tuntojaan eikä toimia toisen mieliksi. 

Voit vielä nauttia itsenäisyydestäsi ja silti seurustella poikaystäväsi kanssa. Tsemppiä päätökseen!

Vierailija

Joo vähä tossa taas juteltiin tästä asiasta, niin tultiin siihen päätökseen että katsotaan sitten mitkä fiilikset kesällä ja jatketaan kuten tähänkin mennessä: ) Tosin suunniteltii pitempää ulkomaan matkaa keväällä kahdestaan. Kyl mul on tosi hyvä tunne tästä jutusta, vaikka sitä miestä saaki välillä vähä jarrutella ^^

Vierailija

Meinasinkin juuri sanoa, että jos olette miettineet, että kesällä sitten, niin eihän tässä ole mikään kiire mitään päättää. Tässä on vielä toiset 5 kuukautta ennen kuin on kesä ja vaikka tietysti kämppiä kannattaakin ajoissa katsella, niin jos teillä ei mitään muuta syytä ole muuttamiseen, kuin isompi kämppä, niin eihän sillä sitten kiire ole. Eli mietitte ihan rauhassa ja katselette miten menee. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat