Immenkalvo ja eka kerta

Vierailija

Hei kaikki! Asiani koskee ekaa kertaa. Olen lukenut palstan muita keskusteluja, mutta tarvitsisin vielä hieman kokeneempien apua ¨ongelmani¨ kanssa.

Eli olen 18-vuotias nuori ja vielä neitsyt. Useita kertoja neitsyyden menetys on ollut lähellä, mutta en ole tuntenut oloani tarpeeksi turvalliseksi yhdyntään. Syy haluttomuuteeni, tai oikeastaan pelkooni ja jännittämiseeni on immenkalvo. Eli oikeastaan minulla olisi paljonki haluja ja koen itseni melko seksuaaliseksi ihmiseksi.

Luulen, että ongelmani on immenkalvo. Pelkään kovasti, että ensimmäinen yhdyntä on todella kivulias, sillä uskon, että immenkalvoni on todella tiukka. Tamponeita olen käyttänyt jo muutaman vuoden ajan, ongelmitta. Mutta kun olen yrittänyt työntää yhden tai kaksi sormea sisääni, koen pientä epämukavaa tunnetta, melkein jopa kipua. Yksi sormi menää sisään helposti, mutta kahden kohdalla, tuntuu, että jokin vastustaa.

Olen yrittänyt sormien lisäksi työntää sisääni esimerkiksi noin 2 cm halkaisijaltaan olevia esineitä runsaan liukasteen kanssa, ja kipu on melko suuri, enkä todellakaan pysty liikuttamaan esinettä sisälläni.

Pelkään, että yhdyntä ei vaan onnistu tai onnistuakseen on miehen käytettävä paljon voimaa ja pelkään, että se sattuu. Lisäksi pelkään, että en tule nauttimaan yhdynnästä, sillä en sormen sisälle työntäminen tuntuu pikemminkin epämiellyttävältä.

Pitäisikö minun mennä gynekologille tarkistuttamaan tilanne, vai mitä suosittelisitte?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Eka kerta on kaikilla erilainen joten en minä, eikä kukaan pysty sinulle kertomaan miten tuo tilanne tulee menemään. Luultavasti tulet kokemaan jonkinmoista kipua ainakin ensimmäisellä yhdyntäkerralla. Omalla kohdallani ensimmäinen kerta oli osittain helpomi kuin esimerkiksi toinen. Kun immenkalvo rikkoontui se sattui sen hetken, tämän jälkeen en enää tuntenut kipua. Toisella kerralla ongelma ei ollut kipu, mutta penis oli todella vaikea saada sisälle. Näistä syistä onkin todella tärkeää, että ensimmäinen kerta on sellaisen ihmisen kanssa johon pystyt luottamaan ja kertomaan asiat suoraan. Oma kehotukseni on, että kerrot miehelle, että kyseessä on ensimmäinen kertasi jotta hänkin osaa siihen varautua. Pelkosi siitä, että yhdynnässä miehen pitäisi käyttää paljon voimaa on aiheeton. En usko, että kukaan täyspäinen väkisin tuikkaa sisälle jos tuntuu, ettei heti onnistu. 

Rentoutuminen on kaikkein tärkein asia, sinun pitää tuntea olosi mukavaksi. En lähde tässä asiassa neuvomaan, mutta kerron oman kokemukseni ekasta kerrasta. Olimme seurustelleen poikaystäväni kanssa 5kk ennen ekaa kertaa ja poikaystäväni oli jo kokenut, toisin kuin minä. Hän oli täysin tietoinen tästä. Olin ottanut muutaman siiderin alle jonka jälkeen yhtäkkiä vain päätin, että nyt haluan, että se tapahtuu. Jälkeenpäinkään ajateltuna tuo parin siiderin ottaminen ei ollut lainkaan huono idea, päinvastoin. En todellakaan ollut humalassa, mutta rentoutuneempi. En tosiaan tarkoita, että sinun tulisi näin tehdä jos koet sen sopimattomaksi, mutta itselläni toimi, eikä se tehnyt tapahtuneestä yhtään vähemmän erityistä. 

Onnea yritykseen ja karista turhat pelot ja "pahimmassa tapauksessa" -ajatukset pois päästäsi. Suurin osa maailman ihmisistä on ollut ja on samassa tilanteessa kanssasi ja kaikki me ollaan siitä selvitty. Se on itsestä kiinni millaiset muistot jää käteen.

Vierailija

Samalla linjalla edellisen vastaajan kanssa. Se että olet käyttänyt tamponia, tarkottaa sitä että immekalvon pitäisi olla mennyt jo rikki, mutta tottakai ensimmäinen kerta silti sattuu vähän. Minulla ja miehelläni onnistui vasta kolmannella kerralla niin että se tuntui myös minusta hyvältä. Uskon että pystyt paremmin rentoutumaan kun teet sen rakkaan ihmisen kanssa kun yksin olet yrittänyt. Muista kertoa miehelle että sinä olet vielä neitsyt. Stemppiä!:)

Vierailija

^Kyllä muuten voi tamponi rikkoa sen. Googletin asiaa ja muutamasta lähteestä löysin tiedon, että immekalvo voi puhjeta tamponia käyttäessä tai itsetyydytyksessä;)

Vierailija

Mutta se ei tarkoita, että se rikkoo sen varmasti. "Voi rikkoa" tai "Rikkoo", noissa on eroja. Jos immenkalvo on kovinkin paksu niin se tamponi ei siitä niin helposti lävistä. Ei itsellänikään. Käytin monta vuotta tamponeja ennen kuin neitsyyteni menetin, ja kyllä se immenkalvo ihan hienosti puhkesi vasta silloin kun penis mun emättimeen meni.

Vierailija

Ymmärrän pelkosi,koska olen itsekin ollut samassa tilanteessa!

Menetin neitsyyteni 16-vuotiaana ja ennen sitä huomasin,että paikat olivat tosi tiukat ja pienen tampooninkin laittamiseen käytin välillä Vaseliinia...

Harrastin seksiä pojan kanssa,jolla oli todella iso varustus.Verta vuosin yhdynnän jälkeen,mutta sitten se helpotti.Anteeksi ei ole tarkoitus pelotella,mutta kipu on vain hetkellistä ja se unohtuu pian!!

Suosittele lämpimästi pientä 'itsetutkiskelua' eli tutkit vartaloasi sormituntumalla tai käyt gynen luona keskustelemassa! Itse ainakin huomasin,että kun tunnen vartaloni hyvin niin olonikin on rentoutuneempi seksin aikana. Kyllä se siitä :) Et ole ongelmasi kanssa yksin!

Vierailija

Heippa! Menitin neitsyyteni vuosi sitten saman ikäisenä ja olin täysin kokematon. Tamponit olivat aina tuntuneet epämukavilta ja sormen laittaminen sisälle tuntui inhottavalta.  Kuitenkin kun tapasin exäni, jolle oman poikuuden menetys oli ollut epämiellyttävä kokemus, tiesin ettei kokemus tulisi olemaan minulle paha. Hän piti minusta huolta, ja valmisteli minua kokoonsa viikkoja. Huomasin oman sormen liikuttamisen sisällä olleen epämukavaa, koska en ollut rentoutunut tai kiihottunut tilanteessa.

Hän taas sai minut tilaan, jossa olin valmis ja kun se vihdoin tapahtui... en tuntenut kipua. Verta ei tullut, vaikka ruskeaa vuotoa tuli oman "kosteuteni" seassa. Toivon sinun kokemuksestasi iloista yllätystä, kuten omastani. Vaikka ennakko tilanne näyttäisi surkealta, it's not all bad. Etsit vaan oikean kundin, kerrot kokemattomuudestasi ja rentoudut. Se ei tule olemaan nautinnollista, mutta sen ei tarvitse sattua... minäkin koin vain epämukavuutta. You can do it! P.s. Seksin jälkeen tamponi ei tunnu missään ja se helpottaa elämää huomattavasti! ;)

Vierailija

Muista ensimmäisenä se, että olet varmasti valmis menettämään neitsyytesi ja valmis seksiin. Se ensimmäinen kerta jää sinulle loppuiäksesi mieleen ja sen täytyisi olla todella miellyttävä, rauhallinen ja mielihyvää tuottava tilanne.

Ei mitään hätäistä suhinointia. Jos poika ei ole sinua kohtaan hellä, jätä asia siihen. Kyllä se ensimmäinen kerta vähän sattuu, koska  paikat venyvät, johon ne eivät ole tottuneet. Mutta älä pelkää liikaa, sillä silloin se vaan pahentaa ja jännität lantiosipohjaa liikaa.

Muista hyväilyt puolin ja toisin. Anna eka kerralle aikaa ja kun se hetki tuntuu oikealta, anna mennä rennosti. Älä "tarkkaile" itsäsi. Romanttisissa kirjoissa kerrotaan kyllä asioita, jotka EI todellakaan pidä paikkaansa. Mutta ihanaa se on, kun sen oikein oivaltaa.

nimim: jo 55v

Vierailija

Heippa!

Olet 18 vuotias ja sinua pelottaa mennä sänkyyn miehen kanssa vaikka toisaalta haluaisitkin. Itse olin 17 vuotias kun menetin neitsyyteni, mutta näin jälkeenpäin ajatellen harmittelen sitä, ettei se tapahtunut sen oikean ihmisen kanssa. Sitten kun sinulla on sellainen suhde jossa voit luottaa toiseen ja rakastat häntä ja hän tietenkin sinua, niin hetki on oikea eikä sinun tarvitse miettiä tai pelätä mitään. Ensimmäinen kerta on vain kerran, ei kannata antaa sitä kelle vaan. En tietenkään tiedä vaikka sinulla olisikin poikaystävä joka on luotettava ja turvallinen jne. mutta mihin kiire? Minä en ainakaan siihen ensimmäiseen kertaani kuollut, eikä kukaan muukaan ole :) Älä stressaa turhia, sinussa ei ole mitään vikaa. Voihan gynegologillakin tietenkin käydä, ihan muutenkin vain, pitäisi käydä kerran vuodessa, mutta tuskin tämän ongelman takia. Jokaista jännittää ensimmäinen kerta, minuakin jännitti ja hetken sattuikin muttei pahasti :) Tärkeintä on että olet rento ja kumppanisi olisi hellä ja  tietää asian ja osaa ottaa huomioon sinut.Kun hetki on oikea, niin pelotkin väistyvät.

Vierailija

Itsellä oli sama pelko vielä kun oli neitsyt, kun tuntui ettei tamponiakaan meinannut saada sisään. Mutta tilanne on ihan toinen kun et itse ole laittamassa sinne mitään sisään vaan mies hoitaa hommat :D Kun on tarpeeksi kiihottunut ja mies osaa olla varovainen, tuntuu se ihan erilaiselta. Toki eka kerta sattuu vähän. Ainakin itselläni eka kerta oli lähinnä kokeilua ja sisään työntyminen sattui jonkun verran. Onneksi eka kertani oli sellaisen henkilön kanssa, johon pystyi luottamaan ja joka oli hellä ja huolehti musta kokoajan ettei satu. Se on tärkein asia, että eka kerta on sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa pystyt olemaan rentona ja johon voi luottaa sen verran, että voi viheltää pelin poikki jos tuntuu ikävältä.

Neuvoisin sinua siten ettet stressaa liikaa sitä ekaa kertaa eikä kannata odottaa liikoja. Saattaa vaatia useamman yrityksen ennenkuin seksi alkaa kunnolla sujumaan :) tsemppiä!

Vierailija

Itse menetin neitsyyteni parikymppisenä, enkä tosiaan sitä ennen ollut käyttänyt edes tamponeja sen takia kun tuntui ettei ne mene edes sisään :D Mutta sitten kun eka kerta tuli eteen niin jotenkin se siitä vaan luonnistui ja aluksi tuntui vähän jännältä kun mies työnsi sormen sisään mutta ei se kyllä sattunut yhtään. Tosi tilanteessa on varmasti kiihottuneempi joten sekin auttaa asiaa :D Itse yhdyntä oli sitten vähän vaikeampi juttu, eikä se tosiaan ekalla kerralla onnistunut. Meni varmaan suunnilleen puoliksi sisään, mutta paine alkoi käydä niin kovaksi ja sattui niin jouduttiin lopettamaan. Muistaakseni kolmannella kerralla meni vasta kunnolla sisään. Eli ei kannata liikaa laittaa odotuksia siihen ekaan kertaan, vaikka toki se on yksilöllistä kenellä onnistuu heti ekalla yrittämällä. Ja niinkuin joku sanoikin, kannattaa olla luotettava kumppani jonka kanssa voi rauhassa harjoitella.

Tsemppiä! :)

Vierailija

Ite menetin neitsyyteni 23- vuotiaana, ja voin sanoa ettei ollu miellyttävä kokemus. Tuntu et jätkällä oli vaan hirvee hinku saada mun neitsyys. En ollu yhtään kiihottunu ja esileikki kesti todella lyhyen ajan. Peniksen työntäminen sattu hirveesti, ja silti se teki sen. Mut sattuminen johtu osittain myös siitä et jännitin koko tilannetta, lopussa pystyin jopa vähän rentoutumaan ettei sattunu enää niin paljoo. Muutaman päivän tuli veristä vuotoa, mutta se on normaalia kun immenkalvo repeää. Olin ite todella ihastunu tähän tyyppiin, mut tunne ei ollu jätkän osalta samaa...ja ku asuttiin lisäksi eri paikkakunnilla. Et näin myöhemmin kun ajattelen nii ois kannattanu jättää seksin harrastaminen pois, ku ei jätkästä kuulunu seksin jälkeen yhtään mitään...väitti vaan et on työ kiireitä, vaikka joskus aikasemmin oli tekstaillu mulle vaikka oli kuinka kiire töissä.

Mut kannattaa harkita seksin kokeilua sellasen ihmisen kanssa kehen luotat todella paljon, ja jonka tunnet kunnolla. Neitsyyttä ei kannata lähtee menettemään kellekään sellaiselle ihmisille jota et tunne. Uskon siihen kun on kiihottunu, nii ei satu niin paljoa. Kaikilla ihmisillä on erilaiset kipu kynnykset, joillaki sattuu ja joillaki ei. :)

Vierailija

mä mietin kans tota samaa ku pelottaa et se sattuu ihe prkeleesti eli oon 14 vuotiaas ja ollaa mietitty poikkiksen kaa seksii mut pelkään et se on kivuliast:(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat