apua! kertokaa mitä tehdä

Vierailija

Tarvitsen ihan oikeasti objektiivisen mielipiteen, koska en enää itse tiedä edes, mitä ajatella.

Ollaan seurusteltu miehen kanssa reilu vuosi, ja asuttu yhdessä nelisen kuukautta. Suhteen alussa miehen ex alkoi haluta miestä takaisin, ja se oli todella sekavaa aikaa. Mies kävi exän luona juttelemassa, ja ex oli kuulemma pussannut pakolla miestä, mutta ex laittoi minulle viestiä asian menneen ihan muulla tavoin, ja kaikkea muutakin outoa ja sekavaa.

Päätin kuitenkin luottaa mieheen. Eilen sain tietää, että mies on ollut exän kanssa aika paljonkin yhteyksissä - viestitellyt facebookissa ja soitellut, mutta aina kun en ole kotona tai lähtenyt ulos puhumaan. Tätä on jatkunut koko suhteemme ajan, ja mies on salannut asian minulta. Hän on myös käynyt exän luona ja nähnyt häntä kasvotusten.

Ei minua sinänsä haittaa se, että hän on yhteyksissä exään. Vaikka ex reilu vuosi sitten tuntuikin tekevänsä kaikkensa saadakseen meidät eroamaan. Mutta se salailu. Mies sanoi tehneensä sen, etten minä käsittäisi asiaa väärin tai loukkaantuisi siitä, joten salasi asian.

Eilen sitten itkin loukkaantuneena, mutta mies ei mielestään ollut tehnyt mitään väärin. Hän ei edes yrittänyt koskettaa, istui vain ja sanoi, että se oli minun parhaaksi. Keskustelu ei sitten edennyt mihinkään, joten menin makuuhuoneeseen itkemään, ja mies vain istui sohvalla, avasi tv:n ja alkoi katsomaan elokuvaa.

Minun piti tulla hakemaan mies, että voitiin puhua. Sittemmin kyllä pyysi anteeksi ja sanoi olevansa oikeasti pahoillaan, ja että toivoisi ettei olisi tehnyt sitä. Mutta hänen mielestään ei edelleenkään ollut tehnyt mitään väärää. Keskustelu eteni niin, että lopuksi minä pyytelin anteeksi sitä, että suutuin asiasta.

Miehellä on joku uskomaton taito saada minut aina tuntemaan, että kaikki on minun syytä, koska en osaa puhua asioista, vaan loukkaannun ja alan itkeä.

Minun käsitykseni parisuhteesta on, että jos toinen oikeasti tekee jotain, joka satuttaa puolisoa, sen pitäisi mennä niin, että satuttanut tulee lähelle, pyytää anteeksi ja lohduttaa sitä surua, jonka on itse aiheuttanut.

Mutta meillä se ei koskaan ole mennyt niin. Toisaalta, niinä aikoina kun mitään tällaista ei tapahdu, suhteemme tuntuu minusta hyvältä. Ja riitamme päättyvät aina lopputulokseen, että minä hermostuin turhasta ja minä anelen anteeksiantoa. Mies vain istuu ja katsoo minua kylmästi.

Tarvitsisin nyt kipeästi ulkopuolisen mielipiteen. En enää edes tiedä, olenko minä se kaiken pahan alku ja juuri, vai tekeekö mies jotain oikeasti väärin vai mikä tässä enää on.

Kommentit (6)

Vierailija

Minusta miehesi teki väärin salaamalla yhteydenpidon exään. Jos jotain pitää salailla toiselta, niin minusta se on jo melkein pettämistä koska ei voi kertoa suoraan tehneensä jotakin.  Se on väärin, että miehesi kääntää kaiken sinua vastaan kun riitelette tai tässäkin asiassa. Saitko itse selville mitä miehesi on tehnyt vai kertoiko hän itse?

Kannattaa miettiä suhteenne tulevaisuutta.

Vierailija

Asiahan selvis mulle niin, että miehen puhelinnumero muuttui, joten ex soitti mulle ja kysyi, saako miehen puhelimeen... Mutta toisaalta, puhuin tästä äidin kanssa (äidin puoleen voin kääntyä jopa jos pelkään että mulla on seksitauti...) ja äiti sanoi, että miehet ja naiset on erilaisia, eli karkeasti "se on mies eikä ymmärrä", joten meidän riitojen eteneminen johtuu vaan siitä, että minä olen ehkä keskivertoa tunteikkaampi, ja mies ei aina ihan ymmärrä mun tunneoikkuja... Voisko olla oikeasti vaan sitä?

Vierailija

En nyt osaa sen kummemmin tuohon kommentoida, lopulta päätöksen teet sinä mikä on sulle parhaaksi ja että viekö tuo tilanne sulta liikaa voimia. Kuitenkin voin kokemuksesta sanoa, että jos alkaa ottaa liikaa voimille ja syömään pois onnellisuudesta, kannattaa suhteesta lähteä. Vaikka pahalta tuntuu sitä monesti myöhemmin tajuaa, kuinka oikein oli lähteä. Kuitenkin poikaystäväsi käytös kuulostaa jotenkin kummalliselta. Kyllähän se ihan okei on olla eksänsä kanssa väleissä, mutta jatkuva soittelu ja tapailu ja etenkin salainen sellainen ottaa kyllä aina voimille sille toiselle osapuolelle. Ja jos poikaystäväsi ei ota tuossa tilanteessa huomioon tunteitasi, voi se kertoa että sulla on syytäkin olla huolestunut. Toisaalta voi olla ettei hän ymmärrä mitä väärää siinä on, että he näkevät ja he oikeasti ovat täysin kaveripohjalla ja tämän vuoksi häntä ärsyttää käytöksesi. Toisaalta minusta on outoa, että jos hänen eksänsä on teidän välejä yrittänyt rikkoa ja käyttäytynyt tuollein että on yrittänyt väkisin suudella poikaystävääsi, luulisin poikaystäväsi ottavan häneen etäisyyttä. Nämä on hankalia tilanteita kun aina ei vaan voi oikein tietää miten asiat todellisuudessa on ja kaikki on oman harkintakyvyn varassa :s

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

No huhhuh! Tollanen "se on vaan mies eikä ymmärrä" on ihan bullshittiä. Selkeästi uskottelet itsellesi olevasi syypää kaikkeen ja mies tätä hyvin paljon vahvistaa. Usko mua: miehesi on tunteeton kusipää, joka ei selkeästi piittaa tunteistasi. En näe tuossa suhteessa tulevaisuutta. Jos et lähde, olet loppuelämäsi alistettu. Vielä miehesi ei ole vienyt kaikkea itsekunnioitustasi ja kun tämän vielä ymmärrät, kannattaa suhteesta lähteä ennen kuin asia menee pahemmaksi.

Tsemppiä!

Vierailija

Mulla on ollut juuri samallainen parisuhde! jtn salaistahan nuista tapailuissa on ollut kun on kerran on pitänyt salassa.. mulla entinen tapaili salaa muita naisia pois ollessani ja jäi monesti kiinnikkin siitä. ei siinä kyllähän hän olisi saanut nähä kaveri naisia mutta se että salaa pitää nähä niin on jo outoa.. onneks on nykyään parisuhde jossa toiseen pystyy täysin luottamaan :) neuvoisin sinuakin vaihtamaan sellaiseen johon pystyt luottamaan!;)

Vierailija

Ehkä tosiaan suhteessa ei sittenkään ole kaikki niin hyvin, kuin kuvittelin... Ajattelin nyt kuitenkin katsoa, että miten tämä tästä etenee. Mutta jos jotain tämäntyyppistä vielä tulee, se on sitten se vikatikki. Toivottavasti vaan mieskin sen tajuaisi, että viimeistä mahdollisuutta viedään.

Hyvinä aikoina kuitenkin meidän suhde tuntuu tosi hyvältä ja on tunne, että haluaisin viettää loppuelämäni hänen kanssaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat