Kissa allergikot

Seuraa 
Liittynyt27.8.2012

Mulla on ihan kamala kissakuume, mutta en voi ottaa kissaa koska poikaystävä on allerginen. Onko olemassa mitään lääkkeitä millä allergiaa vois hillitä? Tai jotain tietynlaisia kissoja joista ei välttämättä tuu oireita?:)

Kommentit (3)

Vierailija

Onko poikaystäväsi kuinka pahasti allerginen, miten käy jos on kissojen kanssa tekemisissä?

Onko mahdollisesti ollut allergia/astma pienenä, mutta jo parantunut?

Itse olin lapsena todella allerginen kissoille, koirille ja muille eläimille, minulla oli myös vaikea astma, joka sitten siinä 14-16 vuoden ikäisenä alkoi helpottaa ja hävisi melkein kokonaan, nykyään vain flunssan aikana on pieniä astman oireita (lähinnä hengenahdistusta), jotka pysyy kurissa astma lääkkeillä.

No sain kanssa hillittömän kissa kuumeen tuossa hieman yli vuosi sitten, ja otin 2 kissaa, joista en ole missään vaiheessa saanut mitään oireita. Kissat ovat sisäkissoja, eli periaatteessa ne ovat kokoajan vieressä, eikä siltikään mitään, vaikka varmasti jos allergia testeihin menisin, niin voisi vielä pieni allergia olla :)

L0VE
Seuraa 
Liittynyt27.8.2012

Poikaystävä ei oo paljon kissojen kanssa ollu tekemisissä, mutta jos on niin silmät ja nenä vuotaa. Astmaa hänellä ei oo koskaan ollu, mutta on ennen ollu allerginen koirille, mutta kun meidän perheellä ja poikaystävän siskolle on koira niin koira-allergia on mennyt pois. 

No kiva kuulla, että joku allergikko on voinu ottaa kissan! Sitä kannattais ehkä kokeilla, että ottais kissan, mutta sitte jos poikaystävä ei pystykkään enää olla sen kissan lähellä ni siitä joutuis luopua ja se olis tosi vaikeaa... Mutta katotaan miten käy;)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Älä koskaan osta lemmikkiä, jos et ole varma pystytkö sitä pitämään. Todella vastuutonta sellainen, sama kuin ottaisi kesäkissan.

Nuo poikaystäväsi oireet kuulostaa siltä, että allergia edelleen hänellä on ja niin kauan kun asutte yhdessä, et kissaa voi ottaa. Niin se vaan on ja sinun on se hyväksyttävä. Jos haluat nimenomaan kissan, niin koko asia kannattaa unohtaa, mutta jos tykkäät muistakin eläimistä, harkitse vaihtoehtoja. Toki voit poikaystäväsi kanssa käydä vaikka jollain tutulla, jolla kissa ja kokeilla tuleeko oireita. Eri rotujenkin kanssa voi kokeilla oleskella, mutta jopa karvaton kissa aiheuttaa allergiaa, että ei se siitä rodustakaan varmaan riipu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat