Eksyksissä oman alapään kanssa

Vierailija

Okei, tämä on vähän nolo ongelma. Olen pikkutytöstä asti tiennyt, että omaan alapäähän voi tutustua ihan peilin kanssa katselemalla, ja olen tehnytkin niin. Ylipäänsä olen aina kuvitellut että nämä asiat on mulla hyvin hallussa, ei ole tarvinnut miettiä tai pelätä turhia. En ole koskaan käyttänyt tamponeja enkä harrastanut seksiä, eikä itsetyydyttäessäkään ole ollut tarvetta työntää sisään mitään, joten en ole aiemmin ajatellut koko asiaa vaikka olenkin yli kahdenkymmenen. Vasta ihan vähän aikaa sitten alkoi mietityttää tämä.

Onko mahdollista, että virtsaputken aukko ja emättimen aukko ovat niin lähellä toisiaan, että on vaikea erottaa siinä kahta eri reikää, vaan se näyttää vain yhdeltä? 

Sekä vessassakäynti että kuukautiset toimivat ihan tavallisesti, joten pakkohan siellä alhaalla on olla kaksi eri reikää, mutta tosiaan en näe siellä kuin yhden vaikka miten peilailen ja tunnustelen.

Olen yrittänyt googlailla netistä vastausta mutta ei sieltä mitään sanallista apua oikein tunnu löytyvän. Näitä perus kaavakuvia tietysti on, http://www.lunette.com/fi/index.php?id=115 mutta ei niistä ole mitään apua koska omalla kohdalla tuollaiset kuvat menevät aivan pieleen. Mulla ei todellakaan ole tuollaista välimatkaa näkyvissä reikien välissä. Liukasteen kanssa kun yritän oikein ajan kanssa, niin saan kyllä yhden sormenpään siihen näennäisen ainoaan reikään sisään, mutta sen jälkeen kirvelee ja polttelee monta tuntia alapäässä, mikä ei tietenkään innosta kokeilemaan enempää. Pelkään että onnistun emätintä etsiessäni satuttamaan itseäni ihan vääristä paikoista.

Olisi ehkä parasta mennä gynekologille ja kysellä siellä kaikki tämä, mutta sekin on vielä ensimmäistä kertaa tekemättä, ja pelottaa ajatuskin.

Ehkä haluaisin vaan kuulla joltain muultakin naiselta, että en ole ainoa joka tällaista ihmettelee ja miettii?

Kommentit (11)

Vierailija

koulussa just käytiin näitä juttuja läpi ja opettaja sano että on sellaisia alapäitä missä ne kaksi reikää on ihan lähekkäin, eli taitaneen olla normaalia :) hei meil kaikil on omanlaiset alapäät!! don't worry :)

Vierailija

Itselläni tuo oli ajankohtaista kauan, kauan sitten, mutta luulen kyllä tietäväni täsmälleen, mistä puhut. Virtsaputken suu ja emättimen aukko ovat tavallaan yhdessä ja samassa reiässä, syvennyksessä, josta erkanevat sitten erillisinä tiehyinä omiin suuntiinsa.

Emätin löytyy syvennyksestä kyllä, sen taemmalla reunalla, työnnyttäessä "ylös taaksepäin kallistuen". Helpomminhan se tietysti löytyy kiihottuneessa tilassa, ja ei todellakaan heti klitoriksen alapuolella, vaan juuri välilihasta ylöspäin. Jos sun sormi jonnekin menee, niin lähes varmasti oikeaan paikkaan.

Vaikka luin kyllä kerran myös pariskunnasta, jonka yhdynnät olivat karmeasti tapahtuneet pitkän aikaa juurikin virtsaputken sisäänkäyntiin... Mutta se on kyllä varmasti jo melkoisten sattumien ja huonon tuurin summa, jota ei kannata omalle kohdalle kenenkään pelätä.

Vierailija

Heippa!

Vaikka virstaputken suuta ei löydy, ole huoleti :) Joillakin virstaputken suu voi olla hieman syvemmällä emättimessä, eikä sekään pitäisi haitata ! 

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Mullaki oli sama etten nuorempana mitään reikää löytänyt, vaikka peilin kanssa yritin etsiä :D Yritin myös kokeilla tampooneja, muttei löytynyt mitään reikää mihin sen olisi saanut. Vasta kun menetin neitsyyteni, löysin sen emättimen. Luulen, että immenkalvo teki sen, että reikä oli niin pieni, etten sitä löytänyt.

Tuosta virtsaputken suusta en tiedä mitään. Olen olettanut, että se aukko on niin pieni, että sitä on ihan mahotonta löytää. Olen katsellut kuvia, mutten tiedä missä se itselläni on. Tiedän vaan että jossain emättimen ja klitoriksen välissä :D Onhan se vähän noloa, ettei tunne omaa anatomiaansa, mutten ole kokenut, että virtsaputken suun löytäminen olisi kauhean oleellista.

Eiköhän sulla ole vaan ongelmana se olemassaoleva immenkalvo. Älä mistään virtsaputkesta huolestu :)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Ja sitten kun se immenkalvo on hajonnut, niin emätin on kyllä helppo löytää, sehän on ihan valtava verrattuna virtsaputkeen, etten ymmärrä miten niitä voisi sekoittaa. Onkohan vähän höpöjuttuja jotkut täällä kertonut...

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Katselin tuota linkkikuvaa ja tajusin, että kai sitten naisilla se virtsaputki voi olla erikokoinen :o mutta ei sitä kyllä emättimeen voi sekoittaa. Ainut reikä mihin sormi mahtuu on emätin. Mutta multa ei kyllä mielestäni löydy ton kuvan mukaista virtsaputkea :D En ole sitä koskaan löytänyt, eikä katsomalla näy kuin yksi reikä. Ehkä se on mulla jossain piilossa

Vierailija

Kyllä se virtsaputkikin on mahdollista ihan silmin ja kopelolla havaita, muuten olisi naisen katetroiminen vielä normaaliakin vaikeampaa.

Vierailija
Juulika

Okei, tämä on vähän nolo ongelma. Olen pikkutytöstä asti tiennyt, että omaan alapäähän voi tutustua ihan peilin kanssa katselemalla, ja olen tehnytkin niin. Ylipäänsä olen aina kuvitellut että nämä asiat on mulla hyvin hallussa, ei ole tarvinnut miettiä tai pelätä turhia. En ole koskaan käyttänyt tamponeja enkä harrastanut seksiä, eikä itsetyydyttäessäkään ole ollut tarvetta työntää sisään mitään, joten en ole aiemmin ajatellut koko asiaa vaikka olenkin yli kahdenkymmenen. Vasta ihan vähän aikaa sitten alkoi mietityttää tämä.

Onko mahdollista, että virtsaputken aukko ja emättimen aukko ovat niin lähellä toisiaan, että on vaikea erottaa siinä kahta eri reikää, vaan se näyttää vain yhdeltä? 

Sekä vessassakäynti että kuukautiset toimivat ihan tavallisesti, joten pakkohan siellä alhaalla on olla kaksi eri reikää, mutta tosiaan en näe siellä kuin yhden vaikka miten peilailen ja tunnustelen.

Olen yrittänyt googlailla netistä vastausta mutta ei sieltä mitään sanallista apua oikein tunnu löytyvän. Näitä perus kaavakuvia tietysti on, http://www.lunette.com/fi/index.php?id=115 mutta ei niistä ole mitään apua koska omalla kohdalla tuollaiset kuvat menevät aivan pieleen. Mulla ei todellakaan ole tuollaista välimatkaa näkyvissä reikien välissä. Liukasteen kanssa kun yritän oikein ajan kanssa, niin saan kyllä yhden sormenpään siihen näennäisen ainoaan reikään sisään, mutta sen jälkeen kirvelee ja polttelee monta tuntia alapäässä, mikä ei tietenkään innosta kokeilemaan enempää. Pelkään että onnistun emätintä etsiessäni satuttamaan itseäni ihan vääristä paikoista.

Olisi ehkä parasta mennä gynekologille ja kysellä siellä kaikki tämä, mutta sekin on vielä ensimmäistä kertaa tekemättä, ja pelottaa ajatuskin.

Ehkä haluaisin vaan kuulla joltain muultakin naiselta, että en ole ainoa joka tällaista ihmettelee ja miettii?

no älä, itekkää en tunne omaa alapäätä, kannattaa tosiaa hieroa sitä kovasti ja niiin pois päi nii alkaa muistuu mielee kuka se on

Vierailija

Olen itse lähihoitaja ja joutunut katetroimaan (=putki saatava virtsaputkeen!) niin nuoria kuin vanhojakin naisia. Ja voin todellakin sanoa, että kyllä vaihtelee eri naisten kesken :D Vaikka olen vuosia katetroinut, meinaa katetriputki vieläkin välillä mennä emättimeen tai klitoriksen tienoile. Joskus taas reiästä ei voi erehtyä, ja välillä kun tuntuu ettei näy mitään, pitää etsiä sokkona ja lopulta se aina onnistaa (tai sitten työkaveri pyydetään apuun).

Joillain naisilla virtsaputken suu on siis tosi selkeä. Selkeimmin se varmaan löytyy kun on jalat koukussa ja kohottaa hieman sisäisiä häpyhuulia, näkyy usein tummana pisteenä/aukkona klitoriksen ja emättimen  välissä. Mut nou hätä jos ei löydy, kunhan toiminnot onnistuu normaalisti niin kaiken pitäis olla kunnossa ;)

Vierailija

Heippa, olen tuleva kätilö ja pähkinänkuoressa pari sanaa naisen anatomiasta :)

Naisella virtsaputken suu voi olla hyvin monessa paikkaa, ei ole esim. lainkaan tavatonta, että se löytyy emättimen seinämästä tms. Tähän törmää hoitoalalla jatkuvasti, kun naisia katetroidaan. Virtsaputken suulle ei siis oikeastaan ole mitään tiettyä oikeaa paikkaa. Pääasia, että rakon saa tyhjäksi. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat