Mitä tehdä kun...

Vierailija

Miehellä, jota tapailen, on koira (rottweiler). Asun vuokralla kaksiossa ja kun mies tulee luokseni yöksi (asuu itse n. 80km päässä) hän tuo koiran aina mukanaan, koska hän ei voi jättää koiraa yksin pitkäksi aikaa (ei tietenkään, jos ei halua että kotona odottaa pienet yllätykset).

Aluksi asia oli ihan ok, koska hän toi koiran mukana häkin, jossa koiraa pidettiin sen aikaa kun nukuimme ja muutenkin kun halusimme olla "häiriöttä" :D

Nyt kuitenkaan hän ei enää roudaa häkkiä mukanaan vaan koira köytetään yleensä ulko-oveen. Nyt minua ärsyttääkin se että pelkään sen tuhoavan paikat (jos saa päähänsä kiskaista kunnolla ja oven kahva lähteekin irti), se on jo pureskellut yhden listan kulman, karvaa lähtee aina niin että vaikka heti heidän lähtiessään imuroin joka sopukan niin karvaa löytyy vielä viikonkin päästä jostain. Viimeksi mies otti sen mukaan makkarin puolelle kun ajatteli sen rauhoittavan koiraa, mutta ei sekään auttanut ja koira hyppäsikin aamulla viereeni sängylle, jonka seurauksena vaihdoin kaikki lakanat kun tuntui että sitä karvaa oli sielläkin niin ettei enää viitsinyt samoilla lakanoilla nukkua.

Kun itse olen hänen luonaan, mitään ongelmia ei koiran kanssa ole, ei karvat, ei yhtään mikään.

Enää en edes jaksa kutsua miestä kylään, kun en halua koiraa tänne. Olen sanonut aikaisemmin hänelle että koira on tervetullut jos häkki tulee mukana, mutta hän ei ottanut häkkiä mukaansa tämän jälkeenkään (ei varmaan enää muistanut toivettani) enkä haluaisi asiasta monesti sanoa, ettei asiasta tule kauheata riitaa.

Mitä siis teen? (Itsellänikin on ollut koira, mutta puolet pienempi, enkä pidä isoista koirista, koska olen itse melko lyhyt enkä niin isoa koiraa pysty hallitsemaan)

Kommentit (5)

Vierailija

Sinun pitää keskustella miehesi kanssa tästä. Ehkä hän ei muista tai halua muistaa sitä mitä sanoit häkistä, joten sinun vain pitää sanoa se. Älä aloita puhumista syyttävästi, vaan ystävällisesti yritä avata keskustelu ettei tule riitaa.

Vierailija

Mulla nyt vaan on sellanen luonne, et se mistä ajattelisin itse suuttuvani, ajattelen et se toinen suuttuu kun jostain huomautan ja alotan sen niin et oletan hänen suuttuvan :D äh, kauhee tilanne, nytkin haluisin hänet tänne kutsua täksi illaksi, mutta se koira... vaihdoin ne lakanatkin meinaan 2 päivää sitte :D

Vierailija

koirat eivät kuulu häkkiin tai olla köytettynä missään. Ei ihmekkään jos haluaa tehdä tuhoa, kai se koiraakin ahdistaa. Ja kyllä se on aivan normaalia että koirasta lähtee karvaa. antaisitte koiran olla vapaammin. kerro miehellesi mitä mieltä olet koirasta ja että joudut sitten siivoamaan,

Vierailija

Et selvästikkään ole mikään koiraihminen, on sinulla sitten ollut oma koira tai ei. JOKAINEN koiranomistaja kärsii koiran karvanlähdöstä, ( paitsi jos on karvaton koira ) lähti sitä karvaa paljon tai niin vähän että sitä ei huomaakkaan. Karvaongelmaa löytyy varmasti myös miehen luona vaikka kovasti väitit että ei ole. Et vain huomaa sitä. Ja tottakai koira jyrsii listoja ja muita paikkoja jos sen jättää yksin ulko-oveen hihnan varaan tai häkkiin vangiksi.. Ei mikään ihme ! Koira on laumaeläin ja haluaa olla siellä missä tekin.. Hän haluaa seuraa ja leluja, ettei tarvii listoja jyrsiä. Koiraa ei missään nimessä saa laiminlyödä jättämällä sitä köyden varaan yksin että voi paneskella rauhassa viereisessä huoneessa! Keksikää toinen vaihtoehto!

Tämä ongelma lähtee täysin teistä! Koirassa ei mitään vikaa ole vaan teissä. Rottis varsinkin on hyvin lempeä, kiintyvä ja suojeleva koirarotu ja haluaa viettää aikansa omistajansa rinnalla. Et voi vaatia miestäsi luopumaan koirasta, se olisi julmaa. Joten et voi valita "koira tai mies" , vaan joudut ottamaan koko pakkauksen tai et mitään. Mietippä sitä! 

Vierailija

-Ei varmaan pidä unohtaa koiran aktivointia vieraassa paikassa, joten lelut ja puruluut mukaan

-Ei ole normaalia, että karvaa lähtee hirveästi. Tietenkin vuodessa on kaksi kertaa karvanlähtöaika, joten silloin sitä karvaa kyllä lähtee. Jos haluaa nopeemmin siitä eroon niin koira furminator käsittelyyn ja suihkuun :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat