Ystävän kanssa viilenneet välit

Vierailija

Ollaan tunnettu ystävän kanssa yli vuoden ja heti alusta alkaen ollaan oltu parhaita ystäviä toisillemme. Ollaan koettu yhdessä kaikenlaista mutta nyt ystävä on ruvennut olemaan poikaystävänsä kanssa todella paljon, eikä vietä minun kanssani aikaa enää olenkaan. He ovat seurustelleet pian vuoden ja siltikin viime vuonna ja keväällä tehtiin yhdessä vaikka mitä. Ystävälläni ja hänen poikaystävällään on aika suuri ikäero.. Muutin samalle paikkakunnalle syksyllä missä ystäväni asuu, enkä tunne täältä ketään ja kulkuneuvoa minulla ei ole että pääsisin täältä jonnekkin. Sovittiin ystävän kanssa että tehdään kaikkea kivaa kun muutan mutta hän on käynyt täällä vain kaksi kertaa tän puolen vuoden aikana ja kerran ollaan tehty yhdessä jotain vapaa-ajalla.. Muuten olen ihan yksin täällä asunnossani kaikki päivät.. Olen siis 17v ja muutin opiskeluideni takia ja ystäväni on samassa koulussa kanssani ja ollaan siellä kyllä yhdessä muttei vapaa-ajalla, koska hän on vain poikaystävänsä kanssa.. Ja aina kun minulla on ongelmia ja haluaisin keskustella niistä niin ystäväni ei reagoi mitenkään vaan höpöttää poikaystävästään... Eli meillä on hieman välit viilentyneet poikaystävän takia... Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Olen kämpilläni vain arkipäivät ja viikonlopuksi menen aina kotiin. Meinaa olla tosi yksinäistä täällä kun ei tunne ketään eikä kukaan käy edes kylässä... Kertokaa minulle miten saisin ajan kulumaan yksin ettei tulisi itkua joka päivä? ja miten voisin jutella ystävälleni asiasta niin ettei hän suutu?

Kommentit (4)

Vierailija

heippa.

Itselläni kaksi läheisintä ystävää neljästä seurustelee, he on kuitenki tietoisesti alkaneet samalla panostaa myös ystävien näkemiseen. Kuitenkin niinhän sitä sanotaan, että poikaystävä vie kolmeläheistä ystävää .. :/ kuitenkin jos se tuollai kesken alkaa muuttuua,, ehkä se on vähitellen muuttunut?

En tiedä, mutta yksinäisyyteen olen itsekkin apua pohtinut. Erityisen hyvä on johonkin harrastukseen liittyminen, siellä aika kuluu ja tutustuu uusiin ihmisiin :) tai sitten nuorisotalolle vielä kerkeää kun on alle 18 :)

Itselle kaveri suositteli netissä keskustelua, mutta itsellä yksinäisyyteen auttoi lähinnä ihmisten kasvokkain näkeminen.

En tiedä mitä keinoja olet koittanut, mutta itse otin asian puheeksi yhden kaverini kanssa, kun olimme kahdestaan kotona, ja kun ihan tosissaan, vakavalla naamalla ja melkein kyynel silmässä kerroin, niin tosissaan otti asian ja kuuntelikin.

Minulla tuota yksinäisyyttä kesti vajaan vuoden. sitten tosiaan otin harrastuksen, olin luonnosta kiinnostunut, joten menin luontoliiton toimintaan, muuta voisi olla esim musaan, peleihin, urheiluun , taiteisiin tai näyttelemiseen liittyvä. Myös vapaaehtois työssä olen ollut ja saanut sieltä tosin hyvän kaverin:)

Jos aikaa ja energiaa riittää niin ihan oikean työpaikankin voi itselleen hankkia. Lemmikistä saa myös apua :)

Vierailija

Kiitos vastauksestasi! :) Harrastus olisi muuten hyvä, mutta tämä on pieni paikkakunta ja asun kaukana keskustasta ja tosi huonosti menee busseja :( Lemmikin haluaisin, mutta minulla on kotona joten en halua ottaa kotiin lisää. Pitää yrittää keksiä jotain muita vaihtoehtoja.. :)

Vierailija

Heippa,

kehotan sua juttelemaan asiasta ystävällesi. Silloin kun teillä on aikaa jutella kunnolla. Kuitenkin, jos totta puhutaan ja miten itse varsinkin ajattelen, niin ystävät on aina kaikki kaikessa. Ne pysyy rinnalla vaikka mitä tapahtuisi. Siksi en ymmärrä, että vaikka olis kuin tärkeä poikaystävä olis hyvä saada aikaa myös vanhoille kavereille. Mitäs sit jos ystävät häippäseeki ja poikaystävä jättää, mitä sitten on? Tietenkin, kun on seurustellut kauan niin on mustasukkainen toisesta, jos on ystävien kanssa tms. Mut pitäs vaan osaa suhtautua siihen ja pitää sitä omaa aikaa paljon, ja olla sitten poikaystävän kanssa kaikessa rauhassa. Sitku kaveris on seurustellu 2 vuotta, jos sitä ennen ei tapahdu mitään nii voi ollakki et rupee soittelee joka päivä sulle, ku ei jaksa katella enää pelkkää poikakaveria. Ja silloin voi ollakki et oot löytäny jo jonkun toisen paremman kaverin, jolla on aikaa sulle.

Vierailija

Neuvoisin sua juttelee kaveris kanssa asiasta, eipä siihen oikein muuta keinoo oo, ellei sun kaveri sit tajuu kattoo ite peiliin jossain vaiheessa..

Mulle valitettavasti kävi niin, että 6 vuotta tollasta kateltuani pistin välit poikki kokonaan kaveriin, hän kun ei ollenkaan edes yrittänyt ymmärtää miltä tollanen tilanne musta tuntuu vaikka asiasta painokkaasti keskusteltiinkin..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat