Ensimmäinen gynellä käynti

Vierailija

Anteeksi, en ihan tiennyt minne tämän olisi laittanut, mutta olkoon nyt täällä.

Sain siis jo huomiselle ensimmäisen gynekologin käynnin kun olen e-pillereitä vuoden käyttänyt ja niiden aikana aloittanut suhteen jossa harrastin ensimmäisen kerran seksiä.  Tarviin nyt vain tsemppausta ja teidän kokemuksia gynekologista, olen hieman hukassa kun näin nopeasti tuli koko gyne-käynti. Jotenkin jännitän ihan hirveästi ja tekis mieli hakata päätä seinään ja perua käynti (mitä en tee) ja sit välillä ihan sellanen semi-ok olo että noh, nehän tekee sitä työkseen. Sattuuko papa-näytteen ottaminen? 

Kommentit (6)

Vierailija

Näytteitten ottaminen ei satu, tuntuu vaan. Sano vaikka lääkärille et oot ekaa kertaa ja pyydä selittämään ja kertomaan asioita. Muakin ekalla kerralla pelotti, kun olin gynellä samasta syystä kun sinä, mutta ei se loppujen lopuks niin paha ollut. Aluks tuntu vaan oudolta, kun piti maata siinä pöydällä haarat auki ja joku nainen ottaa jotain näytteitä sieltä (mielummin kyllä nainen kun vieras mies...), mutta mulle ainakin se oli tosi mukava ja näytti vaikka sen ankannokan ja sano et mitä se tekee.

Vierailija

Itse koin pari kuukautta sitten ekan gynekäyntini joten tiedän tunteen! :) Jännitti ihan kamalasti, mutta aika turhaan. Käynti oli nopea ja suurin osa ajasta meni kun lääkäri kyseli kuukautisista, seksielämästä ja muusta. Papa-näytteen ottaminen ei varsinaisesti sattunut mutta tuntui vähän epämiellyttävältä, varmaankin koska jännitin niin paljon.

Ei kuitenkaan kannata turhia jännittää, kuten sanoit, he tosiaan tekevät sitä työkseen :)

Vierailija

Muistan myös omani ensimmäisen gyne käynnin, ja se oli ihan hirveää kun jännitti, mutta seuraavalla kerralla ei enään jännittänyt yhtään kun tiesi toimenpiteen. 

Papa ei ainakaan minulla tuntunut missään, ja ymmärsi kyllä kun sanoin että olen ensikertalainen ja hätäilin että sattuuko näytteen ottaminen, mutta gyne teki sen mahdollisimman "hellästi" (en nyt tiedä onko tuo ihan oikea sana mutta kuitenkin :D) ei tuntunut missään!

Vierailija

Oma eka käynti tuli puun takaa kun luulin meneväni vain keskustelemaan pillereistä. Yhtäkkiä lääkäri viittoikin minut viereisen huoneen tädille, joka kehotti nuivasti riisuutumaan ja ottavansa näytteet. Ei sattunut, ja kesti alle 5 min. En usko siis, että sinulla on syytä hermoilla, se on kuitenkin ohi tosi nopsaan. Onhan se helposti kiusaannuttava tilanne, mutta muista, että se on työntekijöille arkipäiväistä rutiinia.

Vierailija

Tuossa vajaa kuukausi sitten kävin itse ensimmäistä kertaa gynellä.. Onneksi kävin! Parin viikon päästä saan vasta tulokset, mutta koulumme terveydenhoitaja "lipsautti" sen mitä lääkärini minulla epäilee olevan..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat