Miten toimia?

Vierailija

Hei! Tarvitsisin nyt kipeästi teidän mielipiteitä tähän asiaan..

Erosin tänään poikaystävästäni. Ero tuli mun aloitteesta, mutta kuitenkin sanottakoon että vaikka näin olikin, oli poikaystävä myös sitä mieltä että tein oikean ratkaisun. Me ei tosiaan ehditty juuri tuollon alkaa sen syvemmin asiasta keskustelemaan, koska hänellä oli tärkeää menoa ja olin kyllä tietoinen siitä, halusin kuitenkin hoitaa nyt asian koska olin tosi ahdistunut ja halusin asian pois alta. Lisäksi tuo oli sen verran itkuntäyteinen homma että en usko että mitään järkevää keskustelua olis ihan heti saatu aikaankaan.. Hän sitten sanoi, että on parempi kummallekkin olla nyt omillaan pitämättä yhteyttä toiseen mistä oon täysin samaa mieltä, mutta hän sitten sanoi että haluaisi todella jonkun ajan kuluttua nähdä jos vaan haluan ja pystyn siihen ja puhua mun kanssa asiasta ja miettiä ja keskustella siitä että mikä oikein meni pieleen.

Sanoin hänelle, että tuota näkemisjuttua pitää katsoa ajan kanssa että en tiedä onko siinä järkeä. Aloin nyt kuitenkin miettimään tuota asiaa enkä oikein tiedä mikä olisi hyvä ja paras päätös sen suhteen.. Oon sellanen ihminen, että haluan oikeesti puhua ja keskustella asioista ja kaikki läpi, ettei sitten jää mitään hampaan koloon. Tässä tilanteessa en nyt kuitenkaan ole täysin varma kannattaako se, tai jos kannattaa niin milloin. Pyytäisinkin nyt teidän mielipidettä tähän, pitäisikö mun

a. Jättää nyt tämä asia sikseen ja jatkaa eteenpäin, eikä nähdä häntä tuon keskustelemisen merkeissä

b. Nähdä häntä noin kuukauden päästä

c. Sanoa hänelle että asia olisi parempi hoitaa mahdollisimman pian (noin viikon sisään) jos niin aijotaan. Ajattelisin itse siksi että tämä olisi ehkä paras ratkaisu näistä näkemis vaihtoehdoista, kun asiat on tällöin vielä tuoreita ja kuitenkin ensimmäinen kuukausikin on jo paljon eteenpäin eron jälkeen ja tuolloin keskusteleminen voisi viedä vain takapakkia melkeinpä ihan alkupisteeseen mitä nyt en todellakaan halua..

Tai oisko teillä mahdollisia muita vaihtoehtoja miten ootte toiminu tai näkisitte parhaaksi toimia? Kokemuksia kuulisin todella mielelläni erilaisista tavoista näiden suhteen. Tiedän että jollain tasolla parasta olisi tietenkin ollut puhua asiat ihan heti siinä halki, mutta turhaan sitä nyt miettiä kun asia mennyt jo. Tiedän ettei mulla nyt tässä mitään hätää tän asian kanssa, mutta haluaisin kuitenkin tehdä jonkinlaisen päätöksen tän suhteen, oli se sitten pysyvä tai suuntaa antava. Päätöksenhän teen toki lopulta itse oman mielen mukaan, mutta mielelläni kuulisin mielipiteitä..

Kommentit (5)

Vierailija

Moikka!

Itse olen seurustellut jo pitkään ja suurempia riitoja on tullut myös matkan varrelle. Olen aina halunnut puhua asiat välittömästi selväksi, vaikka tiedän ettei se ole ihan se oikein tapa.. ainakaan omasta mielestä. Muuten en voi lakata ajattelemasta asiaa ja se vaivaa jatkuvasti, enkä voi keskittyä mihinkään muuhun kuin murehtimiseen..

Kuitenkin yhden tulehtuneen riidan jälkeen lähdin melkeinpä väkisin pariksi päivää sukulaisille jonka jälkeen näin tiiviisti kavereita ja muita läheisiä, yritin saada ajatukset muualle edes hetkeksi. Sitten kun tunteet olivat tasoittuneet ja ajatukset selventyneet, otin poikaystävään yhteyden ja puhuimme asiasta. Niinhän siinä sit kävi et molemmat myönsi virheensä ja riita loppujen lopuksi vahvisti koko suhdetta. Riita ei siis johtunut mistään mustasukkaisuuskohtauksesta vaan vaikeata oli ollut jo monta viikkoa ja erosta oltiin jo puhuttu. Itselle ainakin paras keino sun ongelmaan, vaikka en tiedä minkä laajuinen se on niin on esim. viikon erossa oleminen ja tiivis ystävien ja sukulaisten tuki ja seura. Ainakin mun mielestä tunteiden ja ajatusten työntäminen syrjään joskus on se parempi vaihtoehto. Ehkä sitten kun itsestä tuntuu hyvältä niin asian voi taas ottaa käsittelyyn poikaystävän kanssa.

Oon kyllä vasta 18-vuotias eikä kokemusta seurustelusta ole kun tää yksi, mutta vastasinpahan nyt silti:D

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Niin, no tilanne on nyt se, että me ollaan erottu ihan lopullisesti, tarkoitus ei siis olisi miettiä sillä tavalla sitä mikä meni pieleen että asioihin alettaisiin etsimään ratkaisuja tai että olisko vielä mahdollisuus jatkoon tai mitään vaan käydä asiat läpi. Ollaanhan me tietenkin asioista puhuttu ja exäni kyllä tietää mitkä asiat mua on vaivannut, mutta voishan se olla ihan selventävää ja puhdistavaa kertoa pääpiirteisesti miksi mun mielestä suhde ei ollut sitä mitä haluan ja hänellä olis kans mahdollisuus purkaa ajatuksia, mitkä mua tietenkin kiinnostaa. Kuitenkin haluan kunnioittaa hänenkin haluja, että sinänsä olisi kyllä kompromissi se että viikon päästä juteltaisiin asiat läpi, kyllä siinäkin ajassa kuitenkin ehtii jotenkin asiat selventyä. Kuukausi taas ehkä liikaa..

Vierailija

Taisin käsittää joo vähän väärin. Mutta tossa tapauksessa en ehkä itse ainakaan haluaisi enään puhua, ainakaan sen jälkeen jos asiasta on jo alkanut päästä yli.. Mut se on sun omien tuntemuksien mukaan!

Vierailija

Itse ainakin tuossa tilanteessa puhuisin asiat selviksi, mutta niinsanotusti "lyhyesti ja ytimekkäästi" koska kerta ette halua enää yrittää uudelleen niin en usko että on järkeä alkaa kovin syvällisesti asiaa vatvomaan. Minä ainakin itse sanoisin syyt miksi halusin eron, ja toivoisin että pystyisi jatkamaan kuitenkin kaverilinjalla ettei tarvitse kummankaan haukkua toista seläntakana sitten.

Mutta tee niin kuin parhaimmalta tuntuu, mutta olen myös itse samanlainen ihminen että erotessakin tykkään selvittää kaikki ne asiat mitkä vaivasi suhdetta ja tehdä ne selväksi ja sopia sitten, että moikataan kun nähdään mutta ystäviä ei tarvitse olla.

Sekin ottaa toki aikansa ennenkuin pystyy normaalisti pelkästään kaverina käyttäytymään toisen lähellä, onhan se kuitenkin exä. Löytyy minultakin yksi exä jonka kanssa en ole vielä tänä päivänäkään setvinyt eron syitä (ja erosta on jo noin 3v) vaivaahan se toisaalta mutta olen unohtanut jo asian ja nyt olen onnellisesti ollut 4 vuotta toisen ihmisen kanssa.

Tsemppiä sulle! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat