Apua kuiviin limakalvoihin!!

Vierailija

Oon syönyt 4 vuotta yasminelle pillereitä, no nyt 1,5 vuoden aikana oon huomannu, et alapään limakalvot on ruvennu kuivumaan.. Aluks ihan pikkasen ja nyt tuntuu et on vaan pahentunut kokoajan. Seksiin tarvii liukkaria muuten sattuu ihan sikana ja liukkarinkin kanssa sattuu aluksi. Luin jostain lehdestä, että siihen olisi jotain tapletteja tms. Kysymys kuuluukin, että onko kenelläkään muulla tämmöstä? Voisiko johtua pillereistä? Onko siihen jotain oikeesti toimivaa avuksi? Miten voisi saada limakalvoihin lisää kosteutta?  Kiitti vastauksistanne! Nyt ensimmäistä kertaa rohkenen asiasta kertoa, kun ei kukaan ystävistäni oo puhunu mitään et ois tämmöstä.

Kommentit (6)

Vierailija

Minulla on myös limakalvojen kuivuutta, joka johtuu vähähormonisista e-pillereistä (liian vähän estrogeenia). Gynekologi suositteli minulle Ovestin-nimistä voidetta, jossa on hieman estrogeenia. Kaksi kertaa viikossa käski laittaa. Yleensä sitä käytetään myös vaihdevuosien hoitoon :D mutta on kuulemma yllättävän yleistä nuorilla naisilla kärsiä limakalvojen kuivuudesta, juurikin pillerien takia. Toki, merkkiä voi vaihtaa tai käytön lopettaa kokonaan. Omalla kohdallani se ei vaan ole vaihtoehto kun pillereillä hoidetaan endometrioosia. Mutta sinunkin kohdallasi vaiva johtuu todennäköisesti pillereistä. Itselläni tuo voide on kyllä jossain määrin ainakin auttanut, normaalisti seksin jälkeen istuminenkin tekee kipeää ja alapää aristaa monta päivää, mutta voidetta käytettyäni kivut ovat lieventyneet.

Vierailija

Mulla on ollu toi kans jo jonkun aikaa ja itelläni on kans yasminelle pillerit. Samat oireetki on ku sulla. lääkärissä oon käyny monta kertaa mut ei oo osannu sanoo mitää.. Ite löysin kuitenki avun ku uusimassa cosmossa oli gynepalstalla juttu repadina puikoista. Auttoi heti! Vaihoin myös pillerit sellaisiin jotka sisältävät enemmän estrogeeniä!:) kannattaa kokeilla eka näitä:)

Vierailija

Mä söin monen monta vuotta Yasminelleja ja tarkemmin kun ajattelen niin niihin aikoihin oli kyllä limakalvojen kuivuuttakin vaikka miten olis haluttanut. Nyt en ole pariin vuoteen pillereihin koskenut ja mies on mielissään kun mä olen kuin mikäkin niagara... Olis vaan ajankohtaista alottaa pillerit uudelleen niin Yasminelleja en tahdo enää (hintakin kallis) enkä muitakaan kovin vähän estrogeenia sisältäviä.

Vierailija

Kiva, kun vastailitte! :) Ja viel paremmalta tuntuu se, etten oo ainut jolla on tämmöstä vaivaa ollu.. sitä kerkee miettiä monenlaista, kun ei uskalla avata suutaan ku käy gynellä. Mutta siis. Nuo repadina puikot vois kyl ottaa kokeiluun, ihan ku olisin itekki sen jutun lukenu nyt kun kirjotit siitä niin tuli mieleen. Semmonen kyssäri viel, oon ihan onneton noitten pillereitten kanssa ku otin ne mitkä mulle sillon annettiin enkä oo ees katellu muita pillereitä, elikkäs mitkä ois semmosia pillereitä missä ois enemmän estrogeenia? :)

Vierailija

Mulle lääkäri vaihto ne yasminellet semmosii ku Qlaira, niis on kuulemma mahollisimman luonnolist estrogeenii tai jotain tommosta:) Niit en oo viel kokeillu koska yasminelleja on viel jälellä mut tosiaa noi repadinat on jo auttanu!:)

Vierailija

Kiva kuulla et on auttanut :) Toivottavasti mullakin rupeaa tehoamaan :) Pillerit meinasin yrittää vaihtaa joihinki muihin, ku nyt kuukauden päästä on aika gynelle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat