E-pillereistä

kissanainen

Heips kaikki cosmolaiset! Olen 20-vuotias nuori nainen ja olen e-pillereitä syönyt noin 2 vuotta. Nyt kuitenkin olen ensimmäistä kertaa oikeasti vakituisessa parisuhteessa ja ajankohtaiseksi on noussut pari ihan yksinkertaista kysymystä e-pillereistä (jotka varmasti pitäisi tietää, jos näitä nappeja vetää :D)

ELI, taukoviikolla itselläni kestää noin 4-5 päivää ennen kuin menkat tulevat. Mitä siis pitäisi käyttää ehkäisynä näillä päivillä? Oletan, ettei e-pillerit vaikuta enää noina päivinä... Miehelleni oli yllätyksekseni suuri ongelma käyttää kondomia, ja hän vakuuttikin, ettei ole mitään mahdollisuutta tulla raskaaksi, jos hän vain ei tule sisääni. Ja tämähän ei pidä paikkaansa! (?) Pienen epäröinnin jälkeen suostuin tähän, mutta kauhea stressi koko ajan siitä, että olisin raskaana! 

Ja toinen ongelmani onkin, etten tiedä missä vaiheessa menkkojen jälkeen olisi turvallista luottaa vain e-pillereiden tehoon ehkäisynä? 

Auttakaa nyt avutonta! Tuntuu tyhmältä kirjoittaa tänne, koska kait nämä asiat pitäisi tietää :D

Kommentit (3)

.
kissanainen

Heips kaikki cosmolaiset! Olen 20-vuotias nuori nainen ja olen e-pillereitä syönyt noin 2 vuotta. Nyt kuitenkin olen ensimmäistä kertaa oikeasti vakituisessa parisuhteessa ja ajankohtaiseksi on noussut pari ihan yksinkertaista kysymystä e-pillereistä (jotka varmasti pitäisi tietää, jos näitä nappeja vetää :D)

ELI, taukoviikolla itselläni kestää noin 4-5 päivää ennen kuin menkat tulevat. Mitä siis pitäisi käyttää ehkäisynä näillä päivillä? Oletan, ettei e-pillerit vaikuta enää noina päivinä... Miehelleni oli yllätyksekseni suuri ongelma käyttää kondomia, ja hän vakuuttikin, ettei ole mitään mahdollisuutta tulla raskaaksi, jos hän vain ei tule sisääni. Ja tämähän ei pidä paikkaansa! (?) Pienen epäröinnin jälkeen suostuin tähän, mutta kauhea stressi koko ajan siitä, että olisin raskaana! 

Ja toinen ongelmani onkin, etten tiedä missä vaiheessa menkkojen jälkeen olisi turvallista luottaa vain e-pillereiden tehoon ehkäisynä? 

Auttakaa nyt avutonta! Tuntuu tyhmältä kirjoittaa tänne, koska kait nämä asiat pitäisi tietää :D

E-pillerit toimivat ehkäisynä myös taukopäivinä :)

Ansku

Joo, miehesi saa laueta ihan minne vaan ihan milloin vaan. Sen takia ne ovat EHKÄISYpillereitä. Lisäehkäisyä tarvitaan yleensä vain ja ainoastaan silloin, kun pillerit ihan ihka ensimmäistä kertaa aloitetaan ja silloinkin vaan eka viikko. TAI silloin, kun pilleri on unohtunut ottaa tosi paljon myöhässä (tästä tarkempaa tietoa löytyy ohjeista).

Eli et tule raskaaksi taukoviikolla, vaikka mies tulisi sisääsi 5 kertaa päivässä.

Ps. JOS taukoviikolla ei saisi kunnon ehkäisytehoa, jota siis SAA, niin kyllähän raskaaksi voi tulla siitäkin, kun se mies sen paljaan peniksensä sisääsi laittaa. Eli ei oo ihan luotettavin ehkäisykeino laueta jonnekin muualle kun sisälle.

MUTTA pillereiden ehkäisyteho siis säilyy taukoviikon aikana, eikä ole väliä mihin mies laukeaa ja monesti harrastatte seksiä.

Vierailija

Paljon kiitoksia vastauksista! Uskomatonta, miten ei tiedä noin yksinkertaisia asioita :D Mutta kuten sanoin, nyt on vasta ensimmäinen kerta, kun on asiaa joutunut miettimään.   Ja todellakin tuo "en laukee sun sisälles" ei ole minkäänlainen ehkäisykeino, mutta mies piti sitä ihan vitsinä, kun aloin siitä selittää :/ 

Ainakin ei nyt tartte stressata, että olis raskaana! :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat