kondylooma

janne

Hei,

Olin 3 kuukautta sitten 27v naisen asunnolla jossa oli bileet, itse olen 23v

illan lopuksi tämä kyseinen nainen otti minulta vain suihin, ja minä en antanut minkäänlaista suuseksiä. Kondomia meillä ei ollut käytössä.
onko mahdollista että olen saanut tartunnan naiselta jos hänellä mitään edes on?
Olen aivan sekaisin, sillä en edes tiedä onko naisella mtn tautia
olen vaan luulosairas :s

Kommentit (6)

tsemppiä

jos sulla on tullut sellaisia rakkuloita(googlaamalla vähän osviittaa ulkonäöstä) niin kannattaa käydä lääkärissä. Omani näytti märkäpäiseltä finniltä aluksi mutta tk:ssa kun tekivät etikkahappotestin(mikä olikaan) ei laittavat näpyn päälle ainetta ja sen jälkeen näppy muuttaa väriä jos se on kondyloomaa. Jos asut pääkaupunkiseudulla, mene sukupuolitautien poliklinikalle ilman ajanvarausta(ovella kannattaa olla ainakin 10min ennen avaamisaikaa, pitkät jonot!). siellä on todella asiallista henkilökuntaa, saat kaikki testit samalla kertaa ja ei tartte juosta monessa eri lääkärissä ja lisäksi kaikki on siellä (ainakin melkein) samalla asialla, eli ei tartte jännittää.. kannattaa selvittää tuollaiset asiat mahdollisimman nopeasti, sen vähemmän tarttee murehtia

tsemppiä*2

ja siis lisäyksenä, voit saada tartunnan myös suun kautta. Kätilöopistolla(jossa olin hoidossa) niin hoitaja sanoi että kondylooma tarttuu myös limakalvokosketuksesta eli edes kondomi ei välttämättä suojaa.. en halua pelotella, mutta kyseinen tauti on yllättävän yleinen. puhun kokemuksesta.

janne

Hei,

Kiitoksia Vastauksesta.

Ei ole minkäänlaisia näppylöitä yms tullut mihinkään.

Olen googlettanut ja tiedän mitä tarkoitat.

Olen googlettanut myös oireet, ei ole minkäänlaisia oireita.

Minulla Ei ole ympärileikattua, ja se sattuu välillä tulehtumaan, kun pitäisi pestä tosi usein. Muuten penis & koko alue on OK.

Mihis päin sinulle tuli tälläinen märkäpäinen finni?

tsemppiä

itämisaika voi kuulemma olla muutamasta viikosta useaan vuoteen, en tiedä onko faktaa mutta sen tiedän että voi mennä kauan ennen kuin mitään oireita tulee. Miksi epäilet että sinulla on kondylooma jos sinulla ei ole mitään oireita?

Niitä tuli pilluun joka puolelle, aluksi yksi ja sitten pikku hiljaa lisääntyi.

jos epäilyttää niin kannattaa käydä testaamassa kaikki taudit säännöllisin väliajoin, varsinkin jos harrastaa irtosuhteita. kondylooma on siitä huono, että tietääkseni se ei näy missään testeissä (kuten klamydia ym.). en ole varma mutta tietääkseni sen voi testata ainoastaan sillä etikkahapolla.. kuulemma 80% ihmisistä kantaa tätä virusta että ei nyt varmaan ihan turhaan kannata ressata jos ei ole mitään oireita :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat