Apua, mikä minua vaivaa ?

taala

Hei !

Olen 18-vuotias perusterve nuori nainen.
Minulla on ollut reilun vuoden ajan pistoksia rinnassa sydämen kohdalla. Lähes aina kun pistoksia tulee niin myös pulssini nousee, välillä se on ollut jopa 120 levossakin. Viimeisen parin kuukauden aikana minulle on tullut paljon muitakin oireita. Olen jatkuvasti väsynyt aamusta alkaen, vaikka olisinkin nukkunut hyvät 8-10 tunnin yöunet. Sormeni ovat jatkuvasti melko turvoksissa, ja jaloissanikin olen huomannut lievää turvotusta. Olen huomannut viime aikoina hengästyväni todella helposti.

Noin kuukausi sitten toinen käteni kipeytyi, se oli oikeastaan päivisin kipeä ja öisin tunnoton ja sitä pisteli. Tätä jatkui parin viikon ajan. Muutama päivä sitten huomasin jalassani tismalleen samanlaisia oireita. Jalkani on siis todella kipeä, eivätkä särkylääkketkään auta. Välillä se menee tunnottomaksi ja sitä pistelee. Rintapistokset ovat myös voimistuneet ja lisääntyneet huomattavati, tunnen lähes päivittäin ainakin lievää pistosta, välillä se taas on niin voimakasta, että minun on vaikea olla ja jopa henkeä ahdistaa.

Lääkärissa olen käynyt useita kertoja. Perusverikokeet ja sydänfilmi on otettu, eikä niissä näkynyt mitään tavallisesta poikkeavaa. Mitään tarkempia tutkimuksia ei ole tehty, vaikka olenki sitä kovasti toivonut. Tuntuu, ettei kukaan ota minua tosissaan. Kai sitä vaan ajatellaan, ettei näin nuorella ihmisellä voi olla mitään vakavaa. Olen itse todella huolissani asiasta, kun en vaan tunne itseäni terveeksi.

Osaisiko kukaan auttaa ja sanoa mitä tämä voisi mahdollisesti olla? Sydämen vajaatoimintaa on kyllä suvussani, mutta eikö se ole harvinaista nuorilla ihmisillä? Jos sydämessä olisi jotain vikaa niin näkyisikö se sydänfilmissä?                                                                             

Kommentit (4)

jenna

Mutta nyt kuulostaa omaan korvaan,että kannattaa vaihtaa lääkäriä jos asiaasi ei oteta vakavasti, kuulostaa todella vakavalta!... Sulla on oikeus olla huolissas omasta terveydestäs ja tee se selväks lääkärilles! Muuten, joskus sydänkäyrä saattaa näyttää väärin, jos se on tavallaan otettu väärään aikaan.

Katselin lääkärikirjasta ja jos sinulla olisi sydämmen vaajatoiminta tai sydäninfarkti tai kolmiliuskaisen läpän vuoto...että empä tiä sitten enempää...

Toivottavasti paranet:)!!

shanghai

kuulostaa aikalailla sydämmen vajaatoiminnalta. Etenkin jos sinulla on turvotuksia periferioissa. Silloin veri ei kierrä kunnolla ja raajojen laskimot ei jaksa pumpata kun sydänkään ei jaksa. Mutta sitä kyllä esiintyy vanhemmilla ihmisillä niin en tiedä se voi olla että sinulla on jokin aivan muu juttu. EKG-filmissä ne eivät välttättä näy joten olisi hyvä että sinulta otettaisiin vuorokausi ekg eli seurataan sydäntäsi 24 h. Monesti lääkärit eivät tee asialle mitään jos vasta otetussa käyrässä ei näy mitään. Se on huolestuttavaa. Menehän jonkun toisen lekurin pakeille. Oireesi on jo sen verran vakavat. Paranemisia!

mummeli

C'mon, ettikää mielummin faktaa. Perusterveella 18vuotiaalla ei voi olla sydämen vajaatoiminta, se vaatii esim. pitempi aikaisemman verenpainetaudin. Etenkään, jos EKG on tutkittu. Enemmin veikkaisin ahdistus, masennus taikka paniikkihäiriötä

mummeli

Plus, että sinuna kokeilisin hartia ja niskajumppaa. Etenkin, jos paljon istuu koneella ja on huono ryhti, niin se vaikuttaa myös kylkilihaksiin ja rustoihin, jotka voivat kipeytyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat