menettämisen pelko

help me now.

Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa kohta vuoden ( itse olen 22v ja poikaystäväni 21v ) ja mulla on hirvee pelko siitä että mä menetän sen. En todellakaan tiedä mistä se johtuu mutta ei se kivalta tunnu tollanen pelko. 

Asuttiin molemmat Oulussa ja muutettiin sit syksyllä tänne Tampereelle koska poikaystäväni lähti opiskelemaan. Eli siis toisin sanoen jätin kaikki kaverit ja harrastukset taakseni hänen takiaan. Tiedän että hän rakastaa ja välittää minusta ylikaiken, hän itse pyysi minut mukaan muuttamaan tampereelle ja sanoi että ei pystyis elämään ilman minua. Noh, kaikki on tosi ihanaa ku hän on kotona, hän välittää ja on ihana ja eikä me ikään riidellä, pystytään puhumaankin kaikista asioista. Hän jopa jättää menemättä joihinki pippaloihin, koska hän tietää että olisin muuten yksin, koska mulla ei ole täällä yksinkertaisesti ketään muita kuin hän.

En vaan käsitä mistä tää pelko tulee, menettämisen pelko. Johtuuko se tosta että kun asun täällä, ja mulla ei oo kavereita tällä hetkellä, ei töitä tai harrastuksia, ja että poikaystäväni on ns. ainut turvani, tukeni, rakkaani ja ystäväni täällä? Kaikki mahdollinen apu ja neuvo miten menettämisen pelosta pääsee eroon! 

Kommentit (4)

fear

Kuulostaa tutulta:) Oon ollut nykyisen poikaystävän kanssa yli 2 vuotta ja silti vaan pelkään että menetän hänet. Ite oon 20 ja poikaystävä 23. Pelkään eniten tietty että se pettää mua joskus, löytää jonkun paremman tms. Mulla on huono itsetunto, ja huonoja suhteita takana sekä aika rankka lapsuus. Ja kuten sulla, kavereita ei ole ja uskon että sekin vaikuttaa. Poikaystävä on tukenut mua, kehuu aina ja kertoo epäilyjeni olevan aivan täysin turhia. Rakastan häntä yli kaiken ja ollaan paljon yhdessä. Me ei myöskään riidellä paljoa, mutta joka kerta kun ollaan siihen sorruttu niin aina se johtuu mun epäilystä. Pitäis vaan oppia luottaan. Pahin vihollinen olen minä itse, jotain sentään oon tajunnut:/ Ja jos tää mun jatkuva epäily ei lopu niin varmasti menetän hänet, sitten on jo liian myöhäistä:'(

Erika88

Voi kuule, et suinkaan ole ainut, joka tuosta kärsii! Olen seurustellut poikaystäväni kanssa melkein 3v, ja olen häneen yhä hulluna rakastunut.

Viime aikoina mullekin on tullut menettämisen pelko. Eli pelkään siis menettäväni poikaystäväni. Hän on kyllä sanonut mulle, ettei ole jättämässä mua. Meillä on ollut kyllä pari kertaa isokin riita hänen isänsä kanssa, joten voi olla, että pelkotilani johtuu siitä.. Pelkään, että hänen isänsä voi jotenkin erottaa meidät.

Itse haluaisin muuttaa poikaystäväni kanssa saman katon alle, mutta hän ei ole siihen valmis.. Mutta minusta tuntuu, että yhteenmuutolla voitaisiin näyttää hänen isälleen, ettei meitä niin vain erotetakaan.. Mutten halua painostaa poikaystävääni tai jankuttaa koko ajan asiasta, koska silloin poikaystäväni ainakin hermostuu muhun.

Miuku

Heippa,

Ensimmäiselle kirjoittajalle - Mikä sinut sitoo kotiin kyhjöttämään, kun miehesi on bailaamassa? Miksi et lähde hänen mukaansa

Aloita harrastuksesi siellä missä tällä hetkellä asut, se tuo sinulle tekemistä ja uusia tuttuja. Jos olitte ennen muuttamista paljon yhdessä, pelkosi voi johtua siitä, että sinulla ja miesystävälläsi on tilaa enemmän ja olet liian paljon yksin.

Jos sinulla ei ole syytä epäillä miestäsi mistään, eikä hän ole ikinä antanut ymmärtää, että haluaisi erota on sinunkin syytä keksiä muuta tekemistä mihin purkaa tuota turhaa energiaa jonka nyt käytät suhteesi punnitsemiseen.

Itse tiedän paljon olostasi, olen pian seurustellut 4 vuotta miesystäväni kanssa ja asumme yhdessä onnellisesti. Epäilyni tuhosi melkein nyt niin täydelliseltä vaikuttavan parisuhteen. Edelliset suhteet olivat olleet minulla kaikkea muuta kuin loistokasta ja yhdistin entisten käyttäytymisen mieheni käyttäytymiseen. Tappelimme jatkuvasti ja syytin häntä kaikesta, hän vain jaksoi olla yhtä ihana kuiten minua kohtaan. Lähestulkoon kaksi vuotta sitten eron partaalla huomasin vasta, että suhteessamme ainut asia joka oli vinossa, olin minä. Annoin miehelleni tilaa, otin itse tilaa, ostin koiran jonka kanssa harrastin ja tutustuin uusiin ihmisiin ja nyt suhteemme on vahvempi kuin koskaan.

Toivottavasti pääset pelostasi yli, mieti miksi miehesi lähtisi mihinkään, jos hänellä on sinun kaltainen ihminen, joka suostuu jättämään jopa entisen elämän taakseen hänen takiaan.

Vierailija

Itsellä on ihan samanlainen tilanne, vaikka ollaankin seurusteltu paljon vähemmän aikaa; kohta tulee täyteen vuosi. Ollaan kuitenkin puhuttu jo paljo tulevaisuudesta, ja jotenkin tuntuu että tämä tulee kestämään. Itellä saattaa olla menneisyyden haamut kummittelemassa, nimittäin perheen puolesta isä oli aina hyvin epäluotettava, joten luotto muihin ihmisiin on mulla heikko. Samoin pari muuta säätöä on ollut hyvin epäluotettavia, joten tosi syvällä on muhun jäänyt nuo jäljet. Tosi harmi sinänsä, koska tiedän ettei poikaystäväni ikinä pettäisi, ja tekisi kaikkensa jos suhteessa menisi jokin pieleen. Onneksi poikakaveri tajuaa ja lohduttaa, ja vahvistaa pikkuhiljaa tuota kasvavaa luottamusta. Silti tulee pelko jättämisestä, joka on nyt hieman suurentunut lähiaikoina. Varsinkin kun vielä itse alle 18-vuotiaana en pääse baareihin bailaamaan hänen kanssaan, niin pelko kasvaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat