Ehkäisy

Ellu

Ollaan miesystäväni kanssa mietitty kaikkia mahdollisia ehkäisy menetelmiä. Minulla on ongelmana että en voi käyttää e-pillereitä terveydellisistä syistä, ja parisuhteessa tuo kondomin käyttö ei oikeen houkuta. Olisiko teillä antaa jotain vinkkejä tai kertoa kokemuksia muista ehkäisymenetelmistä?  :)

Kommentit (3)

Karoliina

Olisin itse juuri nuita ehdottanut, kun muista ei ole kokemusta ollenkaan. Mutta kannattaa vaikka gynekologin luona mennä käymään ja juttelemaan asiasta:)

Ninnuska

Mä käytin ekana minipillereitä siitä syystä, etten pysty e-pillereitä migreenin takia käyttään. Söin niitä sitten 10/11 kuukautta - en tasan tarkkaan muista, mutta ne ei toiminu ollenkaan; tiputteluvuotoo oli ihan koko ajan. Se on tosi stressaavaa ja olin tosi ärsyyntyny koko ajan. Kuukaus takaperin soitin sitten terveyskeskuksen perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitajalle ja sen kanssa puhuttiin pitkään. Sain sitten kokeilla ehkäisyrengasta, vaikka migreeni onkin. En tiedä mikä tää sun tilanne on, eli mistä syystä et voi e-pillereitä käyttään, mutta esim. minipillerit, ehkäsyrengas, ehkäisylaastari ym. Suosittelen kyllä käymään gynellä keskustelemassa vaihtoehdoista :) 

Lenune

Ite oon nyt vuoden käyttäny ehkäsyrengasta ja on toiminu hyvin. Paljon kätevämpi ku pillerit, kun tarvii muistaa vaan kahesti kuukaudessa. Mies tosin parhaillaan kommentoi että tuntuu seksin aikana, mut sen voi ottaa poiskin siksi aikaa niin ei häirihe. 

Sittenhän on nää ehkäsykapselit, millä saa varman ehkäsyn 3 tai 5 vuodeks. Tosin ei sovi kaikille ja testataan yleensä minipillereillä. Maksaa otettaessa paljon, mutta loppupeleissä tulee halvemmaks, kuin ostella pillereitä tai renkaita jatkuvasti.

Kierukat, kupari ja hormoni. Jos normipillerit ei sovi ni ei välttämättä sovi toi hormonikierukkakaan, ja kuparikierukalla käsittääkseni on vuotoja runsastava vaikutus. Kaverilla on hormonikierukka ja kuulema vuodot on ihan minimaaliset, eikä aina tule ollenkaan. Plus että laittaminen sattuu ellei oo synnyttäny ennen sitä. 

Terkkarille juttelee näistä, ne kyl löytää sopivat. Ja aika paljon näistä löytyy tietoa netistäkin, että jos kiinnostaa ni ottaa ensin ite selvää ja sitten marssii vaan lääkärille ja sanoo että haluisin tämmösen. Yleensä ne sitten kyselee vähän jne. selvittää onko mtn esteitä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat