Omaan kämppään muuttaminen

Seuraa 
Liittynyt29.5.2012

Kertokaa millaista oli silloin kun muutitte omaan kämppään vanhempien luota. Mikä tilanne oli silloin, kuinka vanhoja olitte, miten asunto löytyi, kuinka muutto sujui, millaista oli elää yksin tai mitä muuta mieleen tulee :)

Itselläni on muutto edessä tässä jonkin ajan päästä ja kiinnostais kuulla, millasta muilla on ollu :)

Kommentit (1)

tiia

Muutin omaan kämppään lukion jälkeen kesällä. Asunto löytyi netistä (oikotie.fi) ja esittelyn kautta sainkin haluamani pienen kodin. Muutto sujui helposti, vaikka lähes yksin jouduin sen tekemään, sillä en halunnut vaivata ketään. :D Isäni ja enoni toivat painavimmat tavarat perille. Ostin huonekalut tori.fi -nettisivulta, otin kotoa mukaan ja loput tavarat uusina.

Muutin noin 40kilometrin päähän kotoa. Lukioaikana haaveilin ja olin innoissani siitä, että baarit ovat kulman takana, on oma rauha, kaikki itseni näköistä ja saisin päättää omista asioistani yövieraita, jääkaapin sisältöä ja kellonaikoja myöten. Todellisuudessa se arki ja vastuu kuitenkin yllätti.

Joka ikinen päivä tulee miettiä mitä syö ja ylipäätään milloin käy kaupassa. Joinain päivinä siivoaminen ärsyttää todella paljon (roskien vieminen on oikeasti välillä tosi vaikeaa!) Lisäksi tulee ottaa vastuu omasta rahankäytöstä, sitä oppii ennemmin tai myöhemmin käyttämään fiksusti. Vaikka olisikin satoja euroja tilillä niin tuntuu sen olevan kuitenkin liian vähän. Pitää vuokra maksaa joka kuukausi vettä, sähköä ja nettiä myöten. 
Yksin asuessa se yksinäisyys myös yllättää. Ei ole ketään kelle sanoa hyvät yöt. Sitä vain on omassa kodissaan. Facebook ja puhelin tuovat kyllä niitä sosiaalisia aukkoja ellei kavereita pyydä kokoajan kyläilemään.

Neuvona antaisin sen, että asu vanhempiesi luona niin kauan kuin se on järkevää. Kun itse muutin ensimmäistä kertaa niin loppujen lopuksi olin yksiössäni vain silloin kun oli pakko. Ei se vastuu minua pelottanut. Vain tuo kun olen tottunut ihmisiin. Muutin vielä takaisin kotiin, jatkoin töissä, maksoin omista menoista, mutta säästin rahaa. :) Raha on kuitenkin sellainen asia jota tulet miettimään.

Muuttamisessa on tottakai hyvät puolet. Halusin vain mainita kyseiset seikat. :) Onnea uuteen kotiin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat