Tarvitsen neuvoja pääni selvittämiseksi!

kahdenvaiheilla

Nyt tarvitsisin kipeästi neuvoja. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilun puoli vuotta, ja hän on lakannut panostamasta koko suhteeseen. Vaikka se kuulostaa pinnalliselta, minua häiritsee, ettei hän enää laita hiuksiaan tai pue kivoja vaatteitaan sarjakuvapaitojen sijasta minun seurassani. Muutenkin tuntuu että olen hänelle itsestääbselvyys. Olen yrittänyt puhua siitä hänelle, muttei hän tunnu ymmärtävän, että vika on hänessä (niin pahalta kun se tuntuukin sanoa, asia on näin). En vain ole enää tyytyväinen olooni. Olen monesti itkenyt hänelle kuinka ahdistaa nykyään ja yrittänyt kertoa tunteistani, mutta hän kuittaa sen sillä, että kotonani minulla on huono olla ja siksi olen äreä hänenkin kanssa. 

Aloin miettimään tilannettani kunnolla vasta pari päivää sitten, kun kuulin ystävältäni, että hänen poikaystävänsä kaveri oli kadulla minut nähdessään sanonut "Kato tota muijaa, vitun kuuma!" Kuulostaa ehkä karulta, mutta olin aivan innoissani tästä sillä joku todellakin huomasi minut. Lisäksi tämä jätkä on hyvin suosittu ja olen monesti ihaillut hänen tyyliään yms facebookissa (salaa). 

Olen ihan ymmälläni, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Olkaa kilttejä ja auttakaa mua hyvät neuvot on nyt tarpeen!

Kommentit (3)

Miksutin

Nähkää sitten jossakin muualla, kuin sinun luonasi, niin hän huomaa, että alakuloisuutesi yltää kodin seinien ulkopuolellekin. Kuulostaa siltä, että olette aika nuoria. oletko aivan varma, että tosiaan haluat tuhlata nuoruutesi jätkään, joka ei huomaa ihanuuttasi? onko teillä seksielämää, voitko keskustella kunnolla hänen kanssaan häpeilemättä, saatko olla oma itsesi, onko hän hellä, maksaako hän ikinä mitään puolestasi (vai oletteko sopineet että kumpikin maksaa omansa).... kannattaa miettiä, mitä suhteesta mielestäsi puuttuu, ja keskustella rauhassa pojan kanssa. Toista ihmistä ei voi muuttaa, mutta jos hän rakastaa sinua, hän alkaa ottamaan toiveesi huomioon: esimerkiksi kehua sinua silloin tällöin, laittautua ihmisen näköiseksi/ikäisensä näköiseksi perjantai-iltana, jos menette illanviettoon tms. Voit aivan hyvin kertoa pojalle tämän minkä kirjoitit tännekin: haluaisit tulla huomatuksi.

kahdenvaiheilla

Ollaan tosiaan nuoria, minä 15 ja hän 18. Asumme eri paikkakunnilla ja siksi vietän hänen luonaan usein pitkiäkin aikoja, ja kerran kuulin jopa lauseen "Mitä sun porukat on taas tehny, kun nyt et oo enää ahistunu vaa kotoon vaa nykyää tääläki?" Tuntuu vaan ettei viesti mene perille. Ja juuri tuo hellyys on kokonaan hävinnyt, ja seksikin harventunut, ihan alussa muistan kuinka jätkä oli ihan hulluna muhun muttei enää.. Voisin tosiaan koittaa sanoa asioita vähän suoremmin. Olen menossa koko ensiviikoksi hänen luokseen, kun minulla on syysloma. Yritän selvittää tilannetta siellä...

Itseäni häiritsee myös, että olen alkanut tosissani haaveilemaan ja fantasioimaan siitä toisesta jätkästä, vaikken edes tunne häntä. Tiedän, että se on tyhmää, mutten voi sille mitään, ja tunnen itseni hirveäksi ihmiseksi ajatusteni takia.

Ninnuska

Mä sanoisink, että kannattaa puhua sille sun jätkälle oikeesti kunnolla. Istukaa alas ja oikeesti jutelkaa: jos esim mulla on mun jätkälle jotain sanottavaa, niin me istutaan siinä niin kauan, että se ymmärtää edes osan mistä mä puhun sille. Suoraan pitää pystyä sanoon, kiertely ja kaartelu vaan mutkistaa asioita ennestään. Ja mun on omasta kokemuksesta sanottava, että osa syy tohon sun tunteiluun voi tosiaan olla se, että ootte viettäny paljon aikaa yhessä. Aluks ehkä tuntuu että on kiva kun näkee paljon, mutta jossain vaiheessa se voi ruveta vetään molempien pinnoja kireiks. :/ Eli, kannattaa oikeesti puhua suoraan ja rehellisesti, ja vaikka vääntää rautalangasta jos ei muuten mee perille :) Tsemppiä! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat