Miesten reissut

linn

En ollut ihan varma kuuluuko asiani tälle osastolle, mutta olkoon nyt näin. :)

Otsikostakin voi huomata, että asiani koskee näitä poikien reissuja, ja nimenomaan Lapin reissuja. Poikaystäväni on lähdössä kaveriporukkansa kanssa viikoksi Lappiin (Rukalle). Uutena vuotena he tekivät samanmoisen reissun. Tiedän kyllä ettei kukaan heistä ole kiinnostunut laskettelusta tms. vaan reissun tarkoitus on nimenomaan ryyppääminen, saunominen, baareissa käynti jne. Juttelin asiasta ystäväni kanssa, ja hän oikein kauhistui, että kuinka voin päästää poikaystäväni sinne! Olin vähän kummastunut, sillä en ole koskaan rajoittanut/vahtinut poikaystäväni menemisiä tai tulemisia, niin kuin ei hänkään minun. Ystäväni kyseli että tiedänkö ollenkaan millaista meno noissa hiihtokeskuksissa sun muissa after ski-bileissä on (hän on itse viettänyt kyseisessä paikassa viikon viime keväänä). Hänen mukaansa miehet ja naiset unohtavat siellä totaalisesti siviilisäätynsä, ja naisen kaataminen siellä sänkyyn on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Olenko siis aivan sinisilmäinen, kun "päästän" poikaystäväni sinne miespuolisten kavereidensa kanssa viikoksi? Meidän suhteemme toimii kyllä erinomaisesti, eikä minulle ole tullut edes mieleenkään että poikaystäväni pettäisi. Sen tiedän, että poikaystäväni kaveri on pettänyt entisiä tyttöystäviään mennen tullen, ja tämä onkin ystäväni mielestä yksi syy siihen, että myös muut porukasta menevät mukana ja tekevät samoin.

Poikaystäväni on 25, ja itse olen 21-vuotias, jos jotakuta se kiinnostaa. Poikaystäväni kaverit ovat 22-25-vuotiaita. Mitä mieltä te kanssasisaret olette näistä poikien reissuista? Olenko nyt sitten aivan liian naiivi, kun kuvittelen että miehet todellakin vain saunovat ja juovat siellä keskenään, ja ehkä muutamana iltana lähtevät baariin asti?

Kommentit (13)

hollly

itse mietin samaa asiaa viime keväänä, kun mies halusi lähteä kavereidensa kanssa lappiin viikoksi. googlettamalla löytyy noista "poikien reissuista" aika painavaa sanaa (joo oon ehkä vähän vainoharhanen ku aloin netistä ettimään tietoa! :D) , koskien juurikin noita lapin "laskettelu"-reissuja. ja laskettelu lainausmerkeissä, koska siellä tuskin saadaan edes suksia jalkaan, kun ryyppääminen ja naisten/miesten iskeminen tuntuu olevan se pääpointti koko hommassa. sanoin omalle miekkoselle etten haluaisi että lähtisi, mutta lähtipä kumminkin. ei kuulemma voinut perua kavereiden kanssa päätettyä juttua. olin koko viikon ihan levoton, kun aattelin että mitähän siellä nyt tapahtuu, ja varsinkin silloin, kun tuo mies ei vastannut viesteihin tai puheluihin. kotiin se sieltä kumminkin tuli, eikä siellä hänen mukaansa ollut tapahtunut "mitään erikoista", kavereiden kanssa oli kuulemma vaan juotu ja saunottu, ja välillä käyty hiihtämässä. eipä siitä muuta oikein irronnut, joten tuskin saan koskaan tietää mitä siellä lapissa on tapahtunut (jos on tapahtunut)..

Flonewy

Mäkin suosittelisin että ilmaiset ihan suoraan mielipitees jos sua epäilyttää yhtäään. Aika hyvin pystyy miehen reaktiosta päätteleen asioita. Jollei hän missään nimessä voi perua reissuaan sun pelon vuoksi niin ilmeisesti siellä on jotain niin hauskaa että se on sun loukkaamisen arvoista. Mäkin oon luottanut mieheeni aina mut en itse päästäisi sitä tonne kun oon kuullut mikä meno noissa bileissä on. Eikä tarvitse olla pettäjätyyppiä, jos tuo paikka on täynnä viinaa ja houkutuksia ja miehelläs on tapana juoda päänsä täyteen niin sitä vaan voi kaikkea sattua.

Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että itse joskus jouduin houkutuksen valtaan enkä koskaan kertonut miehelle siitä, ja koska olin jo kerran sen tehnyt niin sama toistui jatkossakin kun sille tielle olin kerran joutunut, vaikka en sitä itse olisi halunnut. Eli sä voit luottaa miehees ja päästää sen, mutta sä et voi ikinä tietää mitä siellä on oikeasti tapahtunut.

hollly edellisessä viestissä kertoi miehensä kertomuksen reissusta, mutta musta tuossa on jätetty jotain kertomatta. Liian yksinkertainen tarina. Ei lappiin mennä viikoksi niin että istutaan vaan kiltisti saunassa ja juodaan pari. Jos mies puhuu totta niin sieltä tulee yleensä paljon enemmän yksityiskohtia tapahtumista.

Mutta siis pointti oli se että kaikkea voi tapahtua. En sano että jokainen pettää houkutuksen tullen ja en usko että omakaan mies on sitä tehnyt koska luotan häneen, mutta itseäni haittaisi liikaa tuollainen reissu kun on kuullut tarinoita ja omalla miehellä on tapana juoda itsensä tiedottomaan tilaan eli siellä vois viikon aikana tapahtua jotain mitä en kestäisi ajatella. Tulisin hulluksi. En päästäisi. Tuollainen reissu pitää jättää sinkkuvuosiin.

nncn

Jos se äijä pettää, ei siihe mitään lapin reissua tarvita. Se voi tehdä kännipäissään sen vaikka kotikaupungissaan baari-illan jälkeen. Ei itselle tulisi mieleenkään alkaa omaa miestäni "rajoittamaan", eihän hänkään tee niin minulle. Kertoo aika pahasta luottamuspulasta tuollaiset asenteet, "jos muutkin sitä tekee niin varmaan sitten omakin pettää"

Ei millään pahalla mutta perkele akat järki käteen.......

linn

Kiitos kommenteista! :) Lisää mielipiteitä otetaan mieluusti vastaan. En haluaisi evätä poikaystävältä tämmöistä reissua mitä hän on kavereidensa kanssa suunnitellut. En itsekään pitäisi siitä jos hän kieläisi minua lähtemästä omien kavereideni kanssa jonnekin.

En ole koskaan epäillyt poikaystävääni, eikä siihen mielestäni ole ollut aihettakaan. Enkä myöskään rajoita hänen menojaan, eikä hänkään minun, kuten aluksi jo kerroinkin. Keskustelu ystäväni kanssa sai vain ajattelemaan.. En ollut moksiskaan kun poikaystäväni kertoi lähtevänsä kavereidensa kanssa Lappiin, tottakai hän saisi lähteä jos itse haluaa. Nyt ajatukseni vain pyörivät ystäväni kertomien tarinoiden ympärillä noista Lapin reissuista. Voiko tilaisuus siis tehdä varkaan? Poikaystäväni kyllä juo kavereidensa kanssa paljon, mutta kyllä hän aina siinä kunnossa on että tajuaa milloin pitää mennä nukkumaan.

Ansku

Ainoastaan sinä itse tunnet poikaystäväsi ja tiedät suhteenne laadun. Kukaan muu ei oikein pysty sanomaan tuohon mitään. Omassa edellisessä seurustelusuhteessani tiesin ettei poikaystäväni olisi ikinä pettänyt minua, enkä minä häntä, joten ongelmaa ei olisi ollut.. Se on niin paljon kiinni luonteesta ja suhteen laadusta. Mielestäni toista ei voi määrätä luopumaan reissusta eikä muutenkaan rajoittaa. Jos hän pettäisi sinua reissussa, hän voisi yhtälailla tehdä sen muulloinkin eikä hän silloin ansaitse sinua. Vain sinä itse tiedät suhteenne ja sen luotatko häneen vai etkö. Jos et luota, kertoo se mielestäni aika paljon suhteestanne.. Mustasukkainen voi tietysti olla ja se on eri asia, mutta puhu hänelle!

wonder
sabbaaani

no ei voinu kuin nauraa näitä lukiessa :DDDDD

sabbaaani, mikä tässä on niin kauhean hauskaa? Minusta linn esitti kysymyksenä oikein asiallisesti - syyllistämättä tai arvostelematta ketään (mukaan lukien poikaystäväänsä). Hänhän vain kysyi, mitä mieltä me muut lukijamme olemme näistä poikien reissuista.

Mutta linn:in kysymykseen vastaus: suoraan sanottuna en kyllä pidä näistä poikien reissuista, en tiedä miksi. En epäile poikaystäväni luotettavuutta, mutta joku tunne siellä sisällä kuitenkin aina kytee jos oma mies lähtee kavereidensa kanssa jonnekin ryyppäämään, minne nimenomaan on tyttöystäviltä pääsy kielletty. Mutta olen sellainen että padon vain nämä tunteet sisälleni enkä niistä oikeastaan puhu. Yritän järjestää sitten itselleni jotain kivaa tekemistä omien kavereideni kanssa. Mutta tosiaan, en tiedä mistä tuo Lapin maine on sitten tullut, ei kai se nyt ihan täysin tyhjästäkään ole vedetty..

sabbaani

"Aika hyvin pystyy miehen reaktiosta päätteleen asioita. Jollei hän missään nimessä voi perua reissuaan sun pelon vuoksi niin ilmeisesti siellä on jotain niin hauskaa että se on sun loukkaamisen arvoista." esimerkiksi tuo lause oli aika hauska :D

siis pitäiskö poikaystävän jättää väliin joku reissu kavereiden kanssa siksi, että tyttöystävä ei pysty luottamaan.:D aika sairaalloisen mustasukkaista. En itte ainakaa jättäis menemättä jonnekin jos toinen kieltäis. ei parisuhde ole mikään vankila. ei toista voi kieltää menemästä jonneki. Ja jos toinen lähtee johonkin niin ei se ole loukkaamista. aika pikkumaista ajattelua.

toinen huvittava kohta oli, että joku oikeesti googlettaa poikien reissuista :DD oikeesti naiset relatkaa. kannata edes seurustella jos ei voi luottaa toiseen.

Oma mies laski mut pidemmäksi aikaan lomalle ulkomaille jossa oli paljon isompia bileitä ku jossain kämäsessä suomessa, eikä tullu kertaakaan mieleen pettää. se on vaan ihan jokaisen omasta päästä kiinni. ja siitä on suhde oikeesti kestävä vai ei.

neitoperho

luottamus se on suhteen pohja! ei ne omat "tyttöjenreissut" eteläänkään aina nii siistejä sisällöltää ole olleet että viittisi kaikke kotona kertoa :D

en kyllä voisi olla semmosessa suhteessa ettei toinen "päästäisi" kavereitten kanssa reissuun, ilman puolisioa.. vaikkei mitään pettämistarkoituksia olisikaa. koskaan en ole ollut niin humalassa että en olisi tiennyt mitä teen, että ei mene kännin piikkiin mitkään sekoilut koskaan pelkästään..

Tuntematon11111

Riippuu aika paljon ihmisestä esim meillä on se tietty porukka ja ne pari järjen ääntä myös aina mukana ketkä ei koskaan petä, ei vaikka kuinka yritetäänkin ja naiset piirittää. sitten  osa pettää. Kaikki sen siitä porukasta tietää mutta kukaan ei niistä halua puhua.

näin ainakin työ matkoilla

Esim kaveri oli juuri mennyt naimisiin ja seuraavassa kuussa petti jo puolisioon ( ei tiedä vielläkään) Toinen  taas on ollut mitä hämärimillä reissulla mukana missä iso osa on pettänyt ja luotettava porukka " Tää juttu jää tänne" Ni ei petä, ei sitten millään.

Mutta ei noita reissujakaan voi estää, jokainen voi pettää jos niin haluaa

linn

Voi, toivottavasti kukaan ei nyt luule että aion kieltää poikaystävääni lähtemästä. Juttelu ystäväni kanssa sai minut vain epäilemään itseäni liian sinisilmäiseksi, hän kun kuvaili tuota Lapin menoa melko hurjaksi. Mutta en siis aio estää poikaystävääni menemästä, eikä tämmöiset ajatukset tulleet alunperin edes mieleenikään! Ajattelin vain teiltä muilta lukijoilta kysyä, että onko se meno noissa Lapin hiihtokeskuksissa todellakin niin hurjaa, että siellä naisten/miesten iskeminen on arkipäivää, vaikka siviilisääty olisi mikä?

La-Te 78

Vitun sinisilmäiset lehmät.Kaikki siellä panee.Toivo vain,että kundikaveris tajuaa käyttää skordaria..jos reissun jälkeen et pariin viikkoon saa slebaa niin kannattaisiko kysyä suoraan?

itse olen varattu ja ainakin Rukalla pistin useampaa Pirkko känäpäissäni eikä siinä paljon tuhannen  kilsan päässä oleva akka vaikuta!

neiti

Jos suhteessa menee hyvin ja mies on ollut luottamuksen arvoinen niin päästä ihmeessä lähtemään! Voithan sä asiasta puhua sille että sua pelottaa vähän toi reissu, ehkä jätkäs saa sut tajuamaan että mitään huolta ei oo. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat