Kaukosuhde

Tuomittuna_kaukosuhteeseen

Mietin kovasti että mikä on avain ja resepti toimivaan kaukosuhteeseen? te kohtalontoverit jotka olette samassa tilanteessa - tyttö/poikaystävä asuu toisella paikkakunnalla.. Miten sen saa ihan oikeasti toimimaan niin että onni säilyy ja molemmat ovat samalla sivulla ja tasolla..? miten viedä suhdetta eteenpäin jos toisella motivaatio pettää, miten motivoida..? mitä piristeitä keksiä jne..

Itelläni on kokemusta tästä. Mutta ongelma on se että koskaan se ei ole kunnolla toiminut.. voiko se siis toimia? ja miten.. kohtalontoverit vastatkaa kiitos!

Kommentit (6)

kaukosuhteessa

Minä olen kaukosuhteessa. Mun poikaystävä asuu vähän reilu 200km päässä.. Me nähään n.2vk välein. Voin kertoa, että kaukosuhteet on oikeesti vaikeita, varsinkin jos molemmat osapuolet ei ole aivan täysin valmiita siihen. Mun poikaystävä on tämä "epävarmempi" osapuoli. Onhan tässä ylä- ja alamäkeä ehtiny olemaan, mutta en vaihtais silti poikaystävääni kehenkään. Melkosta tunteitten vuoristorataa on välillä, mutta jos oikeesti toisesta välittää, niin kyllä sitä toista jaksaa odottaa. Me esimerkiksi soitellaan, tekstaillaan jne. pidetään siis tosi tiiviisti yhteyttä ja puhutaan asioista avoimesti ja niiden oikeilla nimillä. Jos jompaakumpaa mietityttää joku asia, niin eikun rohkeesti vaan avataan suumme ja puhutaan :) 
En osaa ite henkilökohtasesti sanoa, onko kaukosuhteisiin mitään pomminvarmaa "näin suhteenne kestää" -reseptiä, mutta sen voin sanoa omalla kohdallani, että tiivis yhteyden pitäminen ja mahdollisuuksien mukaan näkeminen (tietysti) on meijän  suhteessa ollu hyvä ja ylläpitävä juttu. Lisäksi luottamus toista kohtaan on tärkeetä ja tieto siitä, että toinen välittää.

chaskk

Poikaystävä muutti tässä syksyllä melkeen 200km päähän ja käy joka viikonloppu täällä mun luona. :) Soitellaan joka ilta ja minä lähetän useesti jotain puolialastonkuvia poikaystävän iloksi. :D Mua vähän pelotti tää suhteen luonteen muuttuminen, kun koko lyhyehkön seurustelumme ajan poikaystävä käytännössä jo asui mun luona ja yhtäkkiä piti sitten totutella taas yksinoloon. Ei tämä kyllä niin hirveää ole mitä luulin, ja poikaystävällä on takana muutaman vuoden mittanen kaukosuhde, että kyllä tää ihan hyvin menee.

Tottakai etenkin mun poikaystävällä on ollu vähän houkutuksia jossain baarissa kun en oo ollu siellä antamassa sille huomiota, mutta on sitten kylmänviileästi lähtenyt himaan. Kumpikaan meistä ei halua riskeerata tätä meidän juttua tyhmien asioiden takia. Kyllä mun mielestä kaukosuhde toimii jos vaan haluaa saada sen toimimaan. Luottamus on kyllä varmaan se avaintekijä kaukosuhteilussa.

osito

lähes 14 000 km etäsyyttä on minun ja rakkaani välillä, hän siis asuu chilessä. Ehdittiin olla yli 6kk kyllä yhdessä ennen eroa ja nyt oltu erossa lähes 3kk, vajaa 2kk jäljellä. Mahollisimman paljon yhteydenpitoo tietysti skypen välityksellä ja yhteisen tulevaisuuden suunnitteleminen lähentää paljon. Pitää muistaa kertoa kuinka paljon rakastaa ja kuinka tärkeä toinen on!

Epäkunnossa

mieheni muutti työn perässä muualle ja tekee töitä osittain ulkomailla. Asun itse keksi-pohjanmaalla ja hän satakunnassa. Nyt hän on kuukauden työmatkalla, eikä häneen saa joka päivä edes yhteyttä, lisäksi se maksaa niin armottomasti, että ei opiskelijan butjetilla soitellakkaan ihan joka päivä johonkin saksaan. :) Normaalisti järjestämme viikonloput niin, että tapaamme, yleensä hän tulee luokseni, teemme ruokaa yhdessä, ajelemme, käymme syömässä ulkona (ja sen ei todellakaan tarvitse olla mikään hieno ravintola, koti pizza tai paikallinen nakkikioski riittää) Käymme säännöllisesti vanhemmillani, sekin yhdistää meitä, ettemme kasvaisi erillemme. 

Muista revitellä vaikka viikonloppuisin kun tapaatte. Säästä rahaa sitä varten, että voisitte ehkä mennä johonkin kahdestaan, vaikka päivän risteilylle, huvipuistoon, ravintolaan, elokuviin, luontoretkelle, tai ihan vaan hotelliin tai johonkin vuokrattuun mökkiin järven rannalle, jossa voitte nauttia toinen toisistanne. Vaikka nauttisitte toisistanne joka viikko, tuo vähän vaihtelua viettää aikaa toisiinsa nojaillen vuokramökillä kun vaikka omalla kotisohvalla. :)

Itse säästin rahaa ja lähden huomenna mahdollisesti shoppailemaan seksikkäitä alusvaatteita. Sekin innostaa parisuhdetta, kun toinen leikkii vähän villimpää. Leijona naisena se minulta luonnistuu hyvin. Lähetä kullallesi myös teksi- tai kuvaviestejä,  että hän muistaa, että joku odottaa aina ja kaipaa. Viesti voi olla myös tuhma. ;)

Ja vaikka tämä kuulostaa ehkä teiniltä, me lähetellään toisillemme hyvän yön viestejä, pelkkiä viestejä, jossa vannotaan rakkautta toisillemme. Luottamus siihen, että toinen ei petä ja palaa, on luja pohja. Jos sulhoasi arveluttaa, niin puhukaa asiasta, muista että jos häntä pelottaa kaukosuhde, niin pelon aihe on mahdollisesti vain se, että hän menettää sinut. Jos sinä todella rakastat murustasi niin paljon, että kaukosuhde tuntuu sinusta tuomiolta, niin sano se hänelle. Sitä hän kaipaa. Sano, kuinka komea, ihana, fiksu, ymmärtäväinen, rakastava ja tärkeä ihminen hän on sinulle. :)

mari

Minullaki on n. 20 000km välimatkaa rakkaani kanssa. Hän asuu Uudessa-Seelannissa. Ollaan joka päivä skypen avulla yhteyksissä. Tätä suhdetta on kestänyt jo 1,5 vuotta ja voin sanoa ettei se helppoa ole ollut, mutta sen arvoista :) asuin viime kesäloman hänen luonaan ja nyt mieheni on muuttamassa suomeen työviisumilla. Katsotaan miten tämä yhdessäolo lähtee sujumaan ja sen jälkeen suunnitellaan tarkemmin tulevaisuutta. Meidät on pitänyt yhdessä syvä luottamus toisiamme kohtaan sekä rehellisyys. Puhumme paljon myös yhteisestä tulevaisuudesta mikä auttaa hieman ikävään :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat