Mies ei halua seksiä

Loriann

Ajattelin nyt kirjoittaa tänne ja toivon, että saisin vinkkejä ja asiallisia mielipiteitä tilanteen ratkaisemikseksi.

Olen 23 vuotias nainen ja olen tällä hetkellä parisuhteessa samanikäisen miehen kanssa ja asumme yhdessä. Ollaan seurusteltu kohta 1,5 vuotta ja nyt suhteeseen on muodostunut ongelmaksi miehen haluttomuus.

Suhteen alkuvaiheilla seksiä oli useamman kerran viikossa ja se oli muutenkin kiihkeämpää ja intesiivisempää. Viime keväänä seksikerrat alkoi vähenemään ja seksiä harrastettiin noin kerran viikossa, mikä oli ihan riittävästi minunkin mielestä, koska kumpikin teki pitkiä työpäiviä ja illalla yleensä oltiin molemmat rättiväsyneitä.

Loppukeväästä kerrat väheni kokoaika ja ennenku huomattiin niin oli kuukausi mennyt viime kerrasta ja nyt viimeisin seksikerta oli ehkä joskus heinäkuussa (en edes muista enää milloin). Olen tehnyt lukuisia kertoja aloitteita, mutta aina tullut torjutuksi, joten en ole tuon viimeisen kerran jälkeen edes enään jaksanut yrittää. Mies ei siis ole minkäänlaista alotetta tehnyt kevään jälkeen ja monesti olemme tästä puhuneet ja miettineet mistä voisi johtua. Mies sanoo, että ei ole haluja enään niin usein ja silloin kun on niin ei jaksa tai ei kiinnosta tehdä mitään sen eteen.

Olemme molemmat lihonnut suhteen alusta muutaman kilon ja mies vakuuttelee että ei olisi kyse siitä etteikö haluaisi minua, mutta hän ei tunne itseään haluttavaksi ja haluaa laihtua. Mies ei kuitenkaan tee mitään sen eteen, että laihtuisi vaan repsahtaa aina ostamaan kaupasta jotain herkkuja vaikka kuinka sanoisin, että et osta.

Mies sanoin jokin aika sitten, että tuntee olevansa ehkä lievästi masentunut ja sanoin, että olisiko hyvä käydä vaikka juttelemassa jollekkin että voin lähteä mukaan, jos hän haluaa, mutta mies ei halua mihinkään juttelemaan ja sanoo, että kyllä se tästä vielä menee. Mitän ei kuitenkaan ole tapahtunut.

Kuitenkin suhteemme toimiii muilla tavoin hyvin ja rakastan häntä ja hän minua. Läheisyyttä, haleja, pusuja yms on pävittäin runsaasti ja ja hellyttely nimiä yms..normaaleja parisuhteen asioita. Seksi ei vaan enään tunnu tulevan kysymykseenään.

Viime viikonloppuna oli tilanne jossa oltiin lähekkäin  ja suudeltiin hieman kiihkeämmin, kuin pitkään aikaan ja olisi ollut oivallinen tilanne yrittää viedä hetkeä eteepäin, mutta kynnys oli jostain syystä kasvanut minullekkin jo niin suureksi, että pelko torjutuksi tulemisesta latisti itseltäni tunnelman tyystin.

Jos täällä on naisia, joilla on tai on ollut samankaltaisia ongelmia parisuhteessa niin kertokaa omia kokemuksia ja miten tällaisen tilanteen voi ratkaista? En halua erota miehestä ennenku ollaan yritetty kaikki tilanteen parantamiseksi.

Kommentit (8)

nuorinainen

Moi Loriann, en tiedä onko ongelmasi josta kerroit jo mennyt eteen päin? Ja vaikka en osaisi hirveästi neuvoa haluan kertoa tämän. Minulla itsellä todettu masennus ja nuorempana ollut anoreksiaan taipumista, ja huomasin sen juuri vaikuttavan siihen etten halunnut poikaystäväni koskevan minuun. Toisin sanoen intiimiä koskettelua ei ollut vaikka pusuja yms vaihdettiin normaaliin tapaan:) Vika ei siis ole sinussa! Luulen että se liittyisi siihen ettei miehesi ehkä koe tarvitsevansa seksiä jos on masentunut..(? entiedä:)

En osaa sanoa mikä tuohon auttaisi.. itselläni auttoi kun sain lääkkeet ja terapeutin, mutta ymmärrän jos miehelläsi on tunne ettei halua "ammattilaisen" arvioimaan mieli alaa. Se voisi kuitenkin oikeasti helpottaa..

Toisaalta seksi-halut palasivat vaikka paino ei oikeastaan pudonnut (anoreksiassa vääristynyt kehon kuva). Harrastaako miehesi säännöllistä liikuntaa? Mietin että esimerkiksi lenkkeily tai kuntosaliharjoittelu nostavat itsetuntoa ja antavat heti lisää ryhtiä. Voisiko tämä auttaa? Voisit vaikka itsekkin käydä joskus hänen kanssaa liikkumassa niin se ei olisi teidän yhteisestä ajasta pois.:)

En siis tietenkään tiedä tarkalleen mikä hänellä on tai näin, mutta toivottavasti tästä oli apua! Älä tressaannu seksin puutteesta, tai painosta häntä ( saattaa masentua siitä entisestään) keskity auttamaan häntä mielialansa kanssa, seksi tulee sitten perässä;)

TSEMPPIÄ!!

Kukkkka

Meillä oli samanlainen tilanne ja lopulta mies ilmoitti haluavansa muita naisia ja eron. Pitkään vakuutti kaikkea muuta, mutta totuus tuli sitten ilmi. Oli todella masentuneen oloinen ja ilmeisesti masentuneisuus johtui sitoutumisesta minuun, tavallaan rakasti minua yli kaiken ja samalla halusi muita. Ero oli aika katkera ja itse olen edelleen rikki. Meillä tilanne meni näin, teillä voi jokin muu auttaa. Mä itse yritin kaikkeni, tilannetta kesti yli vuoden ja sitten pistettiin vaan kylmästi pihalle :S

Sanskis

Hei,

Olin itse myöskin kolme vuotta suhteessa, aluksi seksiä oli todella paljon, mutta kahden vuoden jälkeen seksielämämme lopahti aivan täysin. Viimeisen vuoden ajan seksiä oli ehkä kerran kuussa, sekin tapahtui aina minun aloitteestani. Tulin viikottain torjutuksi ja se sattui. Mielessäni kävi jo hypätä vieraaseen petiin, mutten tehnyt sitä. Suhteemme päättyi siihen, että MIES petti minua. 

nni-

Tää tytsy on seurustellut nyt kolmisen vuotta saman tyypin kanssa ja meillä kävi aikalailla samalla tavalla. Siis että alkuunsa oli seksiä, kerran-pari viikossa ja vuoden seurustelun jälkeen se koko homma lopahti aivan täysin. Mä olen yleensä se haluava osapuoli ja koen, että mulla on oikeus haluta sitä seksiä. Mutta millon poikaystävää väsyttää liikaa, millon on selkä kipeä tai ei vaan huvita. Kerran suutuspäissäni (ja ehkä pienessä humalassa) menin sanomaan, että jos en saa sitä sulta, ni aivan varmasti saan jostain muualta. No, silloinkaan en saanut ja tänäpäivänä edellisestä kerrasta on aikaa pari kuukautta. Vaikka oon kokeillut ehdottaa kaikkea uutta ja jännittävää, niin ei.

Me

Huokaus! Kuulostaa aivan liian tutulta. Seurustelua takana nyt melkein 2 vuotta. Suhteen alku oli lähes pelkkää seksiä. Yhteen muutimme vuosi sitten ja siitä on alamäki alkanut.

Lähes päivittäinen seksi muuttui kerran viikossa tapahtuvaksi. Sitten kerran kuussa ja nyt kerrat ovat n. 1 1/2kk välein mikä omasta mielestäni on aivan liian vähän!

Viime keväänä/kesällä olin itse lievästi masentunut ja itse haluton. Nyt taas kun koen kaikilta muilta osa alueilta olevani todella onnellinen niin miehen halut ovat kadonneet jonnekkin. :(

Tuntuu niin pahalta kun kuulee kaikkialta miten miehet eivät mitään muuta haluakkaan kuin seksiä. Ja sitten itse on tässä tilanteessa. Olen monta kertaa aamulla jo aloittanut ehdottelun ja nykyään aina tulen torjutuksi. Se sattuu.

Sitä alkaa väkisin miettimään miksei enää kelpaa ja kelpaisiko sitä miehelle sitten joku muu.

Thalina

Meillä on ollut samantapainen tilanne. Itse olisin halunnut lähes joka päivä. Miehelleni riitti kerran viikossa ja sekin tapahtui minun aloitteestani. Päivät mietin ja punnitsin suhdettamme ja itsetuntonikin alkoi tippumaan. Sain sitten kesän lopussa töitä. Olin päivät töissä enkä jaksanut koko ajan miettiä enää suhdettamme. Töissä sain uusia tuttavuuksia ja itsetuntoni alkoi pikkuhiljaa nousemaan. Kohta tulikin syksy ja mieheni pääsi metsästämään, joka on hänelle rakas harrastus. Aloimme myös nukkumaan iltaisin aikasemmin minun työssäkäymisen vuoksi. (Mieheni nukkuin ennen noin 6 h yössä). Huomasin että mieheni seksihalut pikkuhiljaa alkoivat palautumaan. Nykyään nukumme noin 8-9 h yössä ja mieheni on päässyt harrastamaan joten hän on paljon virkeämpi kuin ennen. JA olen huomannut että kun vähän laitan itseänikin enemmän ja pidän oman kuntoni hyvänä, näytän myös pirteämmältä,paremmalta ja näin ollen haluttavammaltakin. Ostinpa jopa uusia alusvaatteitakin :) Elikkäs Loriann : Yritä saada mies nukkumaan kunnon yöunet(jos ei nuku) ja houkuttele vaikka yhteiselle kävelylenkille. Hommaa itsellesi vaikka uusi harrastus (minä aloitin zumban töihin menon lisäksi) niin et pohdi koko ajan suhdettanne.

No, siinä oli minun tarina. Ehkä hiukan sekavasti kirjoitettu mutta parempaakaan en pystynyt :)

Marina

Tuo sinun tilanteesi on kuin minun elämästäni. Olen seurustellut 6 vuotta, seksi lähes olematonta, parin kuukauden välein. Torjutuksi tulen jos yritän tehdä aloitetta, homma mennyt siihen että mies ei anna minun suudella eikä halatakkaan enää koska on sitä mieltä että haluan aina seksiä ja lämmitellä häntä jos tulen lähelle. Hän haluaisi, kiusaa ja kaikkee, mutta yhdyntään se ei johda, kuulemma koska hän ei ole tyytyväinen omaan ulkonäköönsä. Jossain vaiheessa kun oli pidempi kuiva kausi n. 6kk hän kertoi peloistaan että käyn vieraissa ja myönsinkin hänelle että ei se ajatus kaukana ala olla, siittä hän sai vain lisää paineita. olen ehdottanut hänelle että kävisimme jossain juttelemassa, mutta hän ei halua.  Sitä aina uskoo ja toivoo että asiat muuttuisivat parempaan päin, mutta alkaa pikkuhiljaa olla keinot vähissä. 

dgfhjklöä

Päätin nyt kommentoida tähän. Ollaan oltu yhdes reilu 1,5 vuotta ja aluks oli seksiä vähintään 2 kertaa viikossa. Nyt mies armeijassa ja halut mieheltä loppunut täysin. Armeijan alussa kyllä halutti mutta nyt 3 kk ollut sellasta että hyvä jos kerran kuussa. Harmittaa tilanne ihan vietävästi. Samalla mietin onko mussa jotain vikaa kun en kelpaa, eikä muute tehoa enää mitkään alusvaatteet jne. Oon ihan kyllästynyt varsinkin kun tiedän että heti varmasti löytyis mies joka haluis!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat