Kondomi vai ilman?

Vierailija

Hei! en nyt ollut varma mihin lohkoon tämän keskustelun laittaisin. Mutta asia liittyy nyt seksiin ja E-pillereihin (YAZ-pillerit)

Olen juuri aloittanut e-pillerit ja nyt eilen söin ensimmäisen lumetabletin. Koska lumetableteissa ei ole vaikutuksia, niin onko silti turvallista harrastaa seksiä ilman kondomia vai pitääkö pitää lumetablettien jälkeen 7 päivää kondomia, niinkuin tablettien aloittaessa täytyi? Tuntuu oudolta, että ehkäisy teho pysyisi lumeiden aikana.

Lisäksi annatteko miehen tulla sisällenne seksin päätteeksi? Koska kuitenkin pillereiden sanotaan olevan varmenpia kuin kondomi.

Kertokaahan kaikenlaisia omia kokemuksia ja tietämyksiänne =)

Kommentit (8)

fayz

No lumetableteista en muista enää miten se meni, mutta ihan turvallista on ollut seksi meillä PELKILLÄ e-pillereillä, eli emme ole käyttäneet kondomia pariin vuoteen. :)

=)

Oon ite käyttäny Yazeja jo vähän aikaa ja se on ihan turvallista harrastaa seksiä ilman kondomia lumetablettien aikana. Yhdistelmäpillerithän estää munasolun irtoamisen, joten jos oot käyttänyt niitä oikein, vuoto on tyhjennys vuotoa, ja ehkäysyteho säilyy. Muistat vaan alottaa uuden liuskan heti, niin hyvin menee. Ja muistan itsekkin ihmetelleeni tota samaa asiaa, koska sitä ei missään ohjelappusissa lue, että et ole ainoa joka on joutunut asiaa tarkistelemaan... :)

anonyymi

Olen käyttänyt Yazeja reilun vuoden eikä ole tarvinnut käyttää lisäehkäisyä lumetablettienkaan aikana. Ja kyllä saa tulla sisälle jos vain olen ottanut pillerit ajallaan.

moikkis

Mulla YAZ:it on ollu käytössä kaksi vuotta parisuhteessa , ja annan aina tulla sisälle. :) Eihän pillereistä olisi mitään iloa jos täytyisi käyttää kondomia välipäivinä.. :D Eli vastaus kysymykseesi on että on turvallista harrastaa seksiä välipäivinä ilman kondomia! Itse mietin tätä myös pillerit aloittaessani ja sainkin asiaan selvyyden gyneltäni.

Vierailija

Samoja pillereitä käytän ja ilman on kivempaa. :) Lumetablettien aikaan ei meillä seksiä kyllä ole ollut. Ja toisinaan mies laukee sisään.

somebodyyy

ite käytän samoja pillereitä, ja ne tehoaa myös lumetablettien aikana, joten sillon ei tarvitse käyttää kondomia (tämä asia varmistettu lääkäriltä). ja kyllä, annan miehen tulla sisälleni. oon käyttäny nyt jo pian vuoden näitä pillereitä, ja mitään ei oo tapahtunu, varmoja on ollu:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat