Pallo jalassa

Vierailija

Ollaan seurusteltu nykyisen poikaystäväni kanssa vajaat 8 kuukautta, ja suureksi ongelmaksi meidän suhteessa on tullut se, että minulla ei ole enään mitään elämää. Hänen entinen tyttöystävä jätti minun jätkän sen takia, koska hän ei voinut enään olla kavereiden kanssa, vaan joutui olemaan koko ajan jätkänsä kanssa.

Ekat pari kuukautta meidän suhteesta ei ollut mitään  tollaista, mutta vähän ajan kuluttua huomasin kuinka mustasukkainen jätkä oli siitä, jos puhuin edes facebookissa parhaan kaverini kanssa, joka siis sattuu olemaan jätkä ja minulle kuin veli. Myöhemmin kuitenkin huomasin, että olen joka päivä kotona joko poikaystäväni kanssa tai yksin. Nyt olen viimeiset 4 kuukautta ollut joka ikinen viikonloppu kotona yksin, kun poikaystäväni vetää ties missä. Poikaystäväni myös on monet kerrat tutkinut puhelimeni ja kun en ole ollut kotona niin käynyt myös minun facebookin läpi.

Ja ei, emme asu yhdessä, vaan hän on minun luonani useamman päivän viikosta.
 Viikonloppuisin en voi itse tehdä mitään, enkä lähteä esimerkiksi viihteelle kavereideni kanssa koska poikaystäväni haluaa tulla mukaan kaikkialle minne menen, ja itse olen rauhaa rakastava ihminen joten tyttöjen illat feat poikaystävä ei ole mun makuun. Itse en enään tiedä että pitäisikö ihan oikeasti erota, vai onko enään mitään ''pelastettavissa''. Sain myös hiljattain tietää, että poikaystäväni avautuu hänen ex-tyttöystävälleen siitä kuinka minä yritän kontrolloida kaikkea mitä hän tekee, vaikka tässä tapauksessa se menee juuri toisinpäin.

Jos jollain olisi kokemuksia tai neuvoja, ne olisi tänne päähään mukavaa tietää :)

Kommentit (2)

Tintti

Nyt ryhdistäydyt nainen! Sinulla on oikeus myös omaan elämääsi. Poikaystäväsi ei omista sinua, eikä voi säilöä sinua lasipurkissa ottaakseen sinut esiin vain silloin, kun hänelle itselleen sattuu niin sopimaan. Sinulla on täysi oikeus nähdä ystäviäsi varsinkin jos poikaystäväsi itse huitelee ties missä.

Puhu poikaystävällesi. Kerro hänelle, ettei hänellä ole syytä olla mustasukkainen. Sano hänelle, että hänen on annettava sinulle tilaa, sillä sinulla on oikeus myös omaan elämääsi. Hänen on opittava luottamaan sinuun, sillä ilman luottamusta suhde kariutuu joka tapauksessa hyvin nopeasti.

Poikaystävälläsi ei myöskään ole mitään oikeutta urkkia facebookkiasi, tai puhelintasi. Vaihda salasanat ja kiellä häntä enää urkkimasta yksityisasioitasi, ellet saa tehdä samaa hänelle.

Kuulostaa nyt pahasti siltä, ettei poikaystävälläsi itsellään ole ihan puhtaat jauhot pussissa. Minusta tuo nimittäin kuulostaa pahasti siltä, että hän kerjää huomiota ja jonkinlaista sääliä exältään mustamaalaamalla sinua. Sinuna selvittäisin hyvin nopeasti miksi hän tekee niin.

kaisa_pieni

Neuvoisin lopettamaan suhteen samantien, ennen kuin tilanne ehtii tuosta vielä mahdollisesti pahentua. Rakkaus on molemminpuolista luottamusta, kunnioitusta ja arvostusta. Siihen kuuluu se, että molemmilla on myös yksityisyyttä, omaa tilaa, omia kavereita ja omaa aikaa. Älä jää suhteeseen, jossa sinulla ei ole enää mitään omaa. Muuten elät vain poikaystäväsi tahdon mukaan, hänen asettamissaan rajoissa vailla mahdollisuutta olla oma itsesi ja olla onnellinen. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat