Rahan käyttö

Money Money Money

Ongelmani on, että eri ihmiset kommentoivat, miten käytän rahani. Mielestäni tässä ei ole järkeä, koska olen ansiotyössä, jossa ansaitsen itse omat rahani, teenn työtä, jotta saan harrastaa ja tehdä asioita, joita halua, en siis ymmärrä kommentointia, että en saisi käyttää rahaa mihinkään noista, eihän ole järkevän ihmisen puhetta, poikaystäväni haluaa matkustella melko paljon ja lähes joka lomalla  lennämme jonnekkin matkalle. Pidän myös itse matkustamisesta, ja en ymmärrä sellasiat kkyynisyyttä, että en saisi toteuttaa elämässni asoiota joita haluan. Kyllähän on nyt selvää, että elämässä kaikki maksaa suunnilleen. Jollakin perheen on elettävä. Jos olen siinä onnellisessa asemassa, että rahaa jää normaalien meojen lisäksi matkustamiseen, miksi en saisi toteuttaa sitä. Olen itse kouluttautunut hyvään ammattiin, ja olen sen työni elämässni tehnyt, miksi en siis saisi nauttia ansaituista tuloistani. En haluaisi, että ihmiset ovat kateellisia, mutta en  voi vaikuttaa siihen, että jos ystävillän ei ole mahdollsta tehdä samoja asioitata. Onko kukaa muu samanlaisessa tilanteessa? Miten vastaatte ihmisyten kyselyihin rahasta?

Kommentit (2)

Vierailija

Minun mielestäni ei kannata välittää moisesta kommentoinnista, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se on jokaisen ihan oma asia, miten omat rahansa käyttää, eikä kenelläkään ole siihen puuttumista.

Minä en ainakaan lähtisi kommentoimaan kaverien tai tuttavien rahankäyttöä, koska asia ei minulle kuulu. Vaikka joku ryyppäis rahansa, niin ettei jäisi ruokaan rahaa, niin se on silti edelleenkin kyseisen henkilön asia, ei muiden.

Ja tietenkin jos joku on varakkaampi, mitä toinen, niin eipä siltäkään voi oikein välttyä, etteikö vähävaraisempi olisi kateellinen, mutta se on itsestään ja omista valinnoista kiinni, että kuinka paljon sitä rahaa on. Joten ei kannata välittää, sinä olet koulusi käynyt, teet töitä tienestiesi eteen, joten miksipä et saisi tehdä niillä ihan mitä haluat..? Eri asia olisi jos lainailisi rahaa kaikkialta ja elelisi pelkillä tuilla, ja sit mälläisi rahojaan mihin lystii, mutta jos itse ansaitsee rahansa rehellisellä työllä ja näin, niin sillon myös ansaitsee lähteä vaikka ulkomaille. Ei kannata mieltään pahoittaa muitten kommenteista :)

Ja minun mielestä on tökeröä, jos joku tulee kyselee raha-asioita, eihän ne muille kuulu. Ei niihin kysymyksiin tarvitse sen kummemmin vastailla tai mainita mitään määriä, jos joku kysyy, niin itse vastaisin jotain tyhjentävää. Minun rahat on minun asiani ja huoleni, ei muiden.

En tiedä vastasinko kysymykseen, mihin halusit vastausta. Mutta toivottavasti tästä kommentista oli jonkinmoist hyötyä! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat