Iho-ongelmista

Vierailija

Oon 18-vuotias nainen, ja kärsinyt viimeset 6 vuotta aivan järkyttävästä aknesta. Todennäkösesti oon perinyt sen isältäni, koska sillä on kans nuorempana ollut aika hurjannäkönen akne.. Päällepäin se ei ehkä niin hyvin mulla näy kun meikkaan joka päivä, mutta arvet ovat kamalat meikittä. :( Ei kaikkea kyllä aina saa meikilläkään piiloon. Oon kokeillut vaikka mitä eri puhdistustuotteita, voiteita ym. ja antibioottikuurikin on testattu, tuloksetta. E-pillerit ollu myös käytössä pari vuotta sitten n. reilun vuoden, kunnes lääkäri kielsi käyttämisen. Mua harmitti sillon kovasti, koska sillon mun iho alko menee vähän parempaan suuntaan.

Rupesin sitte netistä selaileen josko olis vielä mitään hyviä "kotikonsteja" ja aloin napsii sinkkitabletteja. Otan niitä 2x15mg päivässä eikä näytä auttavan sekään... Vettä juon runsaasti päivittäin mutta ei sekään tunnu auttavan. Oisko kellään mitään vinkkiä, mulla tää ongelma on lähinnä semmonen että näppyjä tulee sinne tänne pieninä rykelminä, ja ne on isoja, sitkeitä + TODELLA kipeitä.

Valitin tästä asiasta kerran lääkärille, mutta sen mielestä mun iho-ongelmat on vielä melko pieniä. Noh, voihan se siltä tosiaan näyttää kun joudun tän vaivan takia laittamaan sitä pakkelia naamaan..:-D Ja tääkin on niin vaihtelevaa, välillä on niitä parempia päiviä, välillä menee taas viikkoja ku naama senku jatkaa punottamistaan. Olisin maailman onnellisin kun pääsisin tästä vaivasta eroon, sillä tää hankaloittaa joskus jopa mun sosiaalista elämää, tuntuu että häpeän välillä tätä kukkivaa naamaani.. kiitos jo etukäteen jos joku/jotkut viitsii auttaa! :-) 

Kommentit (6)

Tintti

Varaa aika suoraan ihotautilääkärille ja mene sinne ilman minkäänlaista pakkelia. Mieluumin liioittele asiaasi, kuin vähättelet sitä. Toivonmukaan saat asianmukaista hoitoa ja jonkun toimivan lääkekuurin vaivaasi. :>

Vierailija

Se tässä onkin vähän ongelmana, en kehtaa lähteä ihmistenilmoille ilman meikkivoidetta, koska arpia on niin paljon ja ne punoittaa.. Ja uusia tulee koko ajan lisää. Mun asenteessakin saattaa olla vikaa, mutta oon kärsiny tästä ongelmasta jo mielestäni ihan tarpeeks eikä mikään tunnu auttavan :( Tosin tuo ihotautilääkäri on käynyt kyllä silti mielessä. 

Iina

Minulla on kanssa ollut tosi kauan todella huono iho( ainakin itseni mielstä). Olen syönyt antibiootti kuurin, joka auttoi vähäsen ja arpia on mutta en jaksa niistä välittää ne haalenevat ajan myötä ja otan mieluummin sileän ihon. Joskus käytin purkki tolkulla aineita naamaani jotta saisin finnit pois, ei auttanut. No tällä hetkellä käytän herkän ihon puhdistusainetta ja hieman vahvempaa kasvovettä, kuten sebamedin clear facea. Ja yksi asia jonka todellakin olen huomannut auttavan on joka aamu ja ilta laitan kasvoilleni nivean perus rasvaa(valkoinen purkki) johon sekoitan pari tippaa bio-oil öljyä. Auttaa, mutta meni pari kuukauttaa ennen kuin näin tuloksia. Eli kannattaa olla kärsivällinen. Tällä hetkellä olen jo paljon tyytyväisempi ihoni kuntoon. :)

Toivottavasti näistä oli apua!

Vierailija

Laitan kans ite yöks nivean tota perusrasvaa, mutta mitäs toi bio-oil öljy on, mistä sitä saa ostettua? pitäisköhän kokeilla..:) naamanpuhdistukseen käytän neutrogenan tuotteita ja huomasinkin aluks että ne tehoaa, kunnes näppyjä alko tulemaan taas.. 

Shattered Glass

Itselläni e-pillerit ovat auttaneet melko hyvin, mutta jos et voi niitä syödä, suosittelisin ihotautilääkäriltä saatua tehokuuria. Ystäväni söi vähän alle vuoden lääkkeitä joiden aikana auringossa oleilu on kiellettyä, ja hänellä on aivan täydellinen iho nykyään. Saattaa olla kallista mutta luultavasti sen arvoista jos huono iho rajoittaa elämää.

Vierailija

Monesti akne saattaa johtua liian rankasta ihon pesemisestä. Kun iholta poistaa liikaa tai liian tehokkaasti likaa, myös rasvaa, eli ihon luonnollista kosteutta, poistuu, jolloin iho joutuu lisäämään talin tuotantoa, ja aknea syntyy. Minulla oli useamman vuoden todella huono iho, ja ajattelin jo ihotautilääkärikäyntiä. Jostain sain kuitenkin rohkeuden kokeilla voidemaista putsaria iholle, ja kaikki, valehtelematta, kaikki iho-ongelmat katosivat! Todellisuudessa kaiken sen ylituotetun talin alla minulla olikin kuiva iho. Viikko sitten oli ensimmäinen finni vuoteen. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat