unelman seuraus vai rakkaus?

rakastunut matkaopas

Haluan saada  teiltä mielipiteitä elämääni koskevaan erittäin suureen päätökseen!

Olen muuttanut suomesta ulkomaille unelmatyön perässä, ja matkaoppaan työ on ollut todella kasvattavaa ja mielenkiintoista. Rakastan uusia kulttuureja ja maita ja uusien kielten oppimista! Lämmintä ilmaa ja palmuja.:) Tapasin myös miehen joka on kaikkea mitä olen koskaan voinut unelmoidakaan poikaystävästä, olemme erittäin rakastuneita ja onnellisia. Ongelmana on kuitenkin että joutuisin muuttamaan toiselle puolen maailmaa taas uuden sesongin alkaessa, kuukauden sisällä!Ainakin viideksi kuukaudeksi. Ajatuskin ahdistaa jättää hänet odottamaan, kunnes työt loppuvat siellä. Ikävä olisi tuskaa, mutta olen unelmoitut tästä työstä vuosia..Hän sanoo että odottaisi minua, mutta en tiedä pystyisinkö nauttimaan työstä ikävän kanssa.

Olen alkanut kuitenkin miettiä onko unelmanani ollut oikeasti tämä työ, vai pelkästään asuminen ulkomailla. Järjellä ajateltuna tämän tilaisuuden jättäminen käyttämättä olisi tyhmää, ja koska olen nuori tulisi seurata "unelmaa". Voisinhan tietysti matkustaa poikaystäväni kanssa maihin ja näin toteuttaa matkustamisen unelmaani..päätöksen tekemiseen on aika vain päiviä! auttakaaa!

Kysymys siis kuuluukin; työpaikka vai rakkaus?

Kommentit (2)

elina

Ajattelisin sen näin, että jos teidät on tosiaan luotu toisillenne niin eipä sitä mikään välimatka muuttaisi. :) Tosi rakkaus kestää.

Pöppö

Ajattele asiaa näin:
Jos valitset työn
- 5 kk on suhteellisen lyhyt aika. Jos rakastaa, kyllä sen ajan jaksaa odottaa. Jos ei odota, hän ei ole sittenkään niin spesiaali mies. Et joudu katumaan mitään. Säästyt vain isommilta itkuilta.
- Voit aina käydä katsomassa miestä tai hän sinua.
- Skype, puhelimet, sähköpostit, messengerit yms yms on keksitty. Ne helpottavat kyllä pahinta ikävää. Nettiseksikin voisi olla jännä kokemus.
- Mikäli työ alkaa maistua puulta, on sinulla unelmamies jonka luo palata. Ja etsiä uusi unelmatyö!

Mutta jos jäätkin nyt rakkaasi luokse:
- Sinua voi jäädä kalvamaan unelmatyösi menettäminen.
- Kuinka kauan olet tuntenut miehen? Asutteko yhdessä? Jos arki on vasta edessä, voipi olla että tuo unelmamies paljastuukin ajan myötä ties millaiseksi mönkeröksi. Entä kun sitten etsit taas unelmatyötäsi? Saatko sitä enää..?
- Toisaalta jos unelmamies on unelmamies, voipi olla että hänen kanssaan sitten kestät sen unelmatyösi menettämisen. Kun  toinen lohduttaa ja tukee.

Suosittelisin silti pitämään työn.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat