Paino sen kun nousee..

pumpulipallero

Nyt alkaa mennä hermot tähän touhuun, olen aina painanut alle 60kg, mutta nyt kun olen päättänyt karsia turhat napostelut ja herkut ja syön päivässä noin 1400kaloria mikä riittää minulle hyvin, sillä en harrasta liikuntaa enää niin paljon. Aluksi painoni oli 56-58/165, mutta nyt parin viikon sisällä paino on vain noussut ja tänä aamuna vaaka näyttikin mukavat 60,5kg! Olisiko jollain viisaalla jotain vinkkejä mitä teen väärin.? En koe kuitenkaan että lihoaisin silmissä, mutta painon nousu kyllä ihmetyttää!

Kommentit (8)

Ansku

Sun keho käy alienergialla, alkaa käyttää sun lihasten/kehon energiaa ja turpoaa. Lisääpä kuule se sata kaloria päivässä vähintään tohon sun ruokavalioon, syö tasaisin väliajoin 2-3 tunnin välein terveellisesti(!) niin pitäis turpoaminen loppua. Eli vihanneksia ja hedelmiä vaan nassuun lisää. Ja proteiinia myös hiukkasen lisää.

Ansku

Vehnän vaikutukset riippuu täysin sun omasta kehosta. Multa itseltä ei ole löytynyt verikokeista keliakiaa tms., mutta heti kun syön yhdenkin haukkauksen vehnäleivästä niin koko keho alkaa turvota lähes välittömästi. Olen sen takia jättänyt itse lähes kaikki viljat pois ruokavaliostani. Turvotus on vähentynyt sen myötä ihan kiitettävästi. 

Mutta jos sulla ei tunnu sen sämpylän syönnin jälkeen mitään älytöntä turpoamista tms. niin syö sitten vaan. Kannattaa myös miettiä, että siitä leivästä valitsisi aina ne kuidukkaimmat ja täysjyväisimmät vaihtoehdot. Huomaa, että kokojyvä on eri asia. :) Tärkeintähän se vaan on, että syö suhteellisen tasaisesti, että ruoansulatus pysyy käynnissä. Ja sitten, että nestettä juo paljon. Vettä saa oikeesti juoda sen parikin litraa päivässä. :)

Ja sitten vielä semmoinen, että panosta aamupalaan ja lounaaseen. :) Jos oot aamusta tankannut hyvin energiaa sun keholle niin illalla ei periaatteessa pitäis tulla ihan hirveitä syömishimoja. :) itselläni on tossa vielä vähän opettelemista. :D

pumpulipallero

Olisiko jollain vielä ollut jonkunlaista ruokaideaa esim koko päiväksi aamupala,lounas yms. Ja vielä mikä näistä on paras sali: Elixia vai sats? :)

Ansku

Tää on nyt meidän kaksinkeskustelua. :D Mutta siis, jos hankit salijäsenyyden niin siihen kuuluu oletettavasti keskustelu personal trainerin kanssa. Eli voit halutessasi pyytää saliohjelman tai sitten ruokavalio vinkkejä. En oo ite käynyt koskaan Elixialla, joten en osaa sanoa kumpi on parempi. 

Mutta ainakin elixian sivuilla tarjotaan "kaupan päällisiksi" kahta pt-tapaamista ja jotain muutakin. Siinä mielessä siis parempi kuin Satsilla. Saisit siis ruokavalion ja treenit molemmat kuntoon halutessasi. Käy tutustumassa www.elixia.fi tai www.sats.fi, mitä tarjoavat. Nyt elixialla näytti olevan noi elixia-päivät. 

Itse käyn satsilla ja oon ihan tykännyt käydä siellä. PT-keskustelua en ole vielä käynyt. :)

Mari

Ei se yksi vehnäsämpylä/kakunpala/pizza mitään haittaa. Komppaan Anskua ja sanon että nyt nainen vaan syöt lisää! Yks juttu mitä monet unohtaa laihdutuskuureilla on vitamiinien yms. saanti. Eli vähäisellä kalorimäärällä ei välttämättä saa tarpeeksi ravintoaineita ja sitten iho kärsii, hiukset kuivuu ja ohenee, kynnet hapristuu ja olemus nuutuu. Pari kiloa voi tippua, mutta väsähtäneenä sitä ei sitten ole hehkeimmillään. 

Säännölliset nukkuma-ajat muista kanssa :)

pumpulipallero

Vedän kyllä kaikkia mahdollisia vitamiineja,kalanmaksaöljyä,jotain ihon,hiusten ja kynsien hyväksi juttua :D joo ja oon nyt lisänny ruuan määrää saa nähdä mitä tapahtuu=) Joo ja pitäis saada vissiin aikaseks liittyä nyt tuonne elixiaan. Pidän juuri siitä että on se personal trainer käyminen ja runsas valikoima noita ryhmäliikuntatunteja! =)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat