En uskalla olla yksin yötä kotona

kerrostalo

Hei,

Olen 20-vuotias ja asun yhdessä kihlattuni kanssa hieman rauhattomalla alueella. Olen ollut muutaman kerran yksin kotona, kun rapussamme on ollut erittäin rauhattomia tilanteita ja varmaankin siitä saanut näitä pelkoja. En siis uskalla olla yksin öitä, kun mies on töissä. Onneksi hänellä ei kuitenkaan ole aina yövuoroa, mutta jännitän sitä aina jo etukäteen.

Tiedän, ei ole normaalia pelätä näin, mutta mitä voisin tehdä? Olen harkinnut jopa lähteväni vanhempieni luokse seuraavalla yövuoroviikolla...

Tilanne on kärjistynyt siihen, että itken lähes joka päivä asian takia. Siksi, että pelkään. Ja siksi, että tiedän tarvitsevani ratkaisun.

Olipa sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti joku vaivautui lukemaan.. Mitä voisin tehdä tässä tilanteessa? Asumuserokin on käynyt mielessä, mutta en tiedä... En kaipaa vastauksiin vittuiluita yms.. Kiitos asiallisesti vastaaville jo etukäteen! <3

Kommentit (6)

asiallinen___

Missä muka on niin rauhatonta, ettet kämpän sisällä edes uskalla olla yksin? :o

Onko sulla muita vaihtoehtoja kuin muuttaminen(yhdessä tai yksin) tai sitten vaan opettelet uskaltamaan olemaan yksin kotona?

Jos asutte kerrostalossa, ja kämppänne ovi on kunnollinen, niin ei sulle mitään siellä sisällä voi tapahtua.

Vierailija

Hei!

Itsekin pelkään nukkua öitä yksin, sillä tässä talossa on todella ohuet seinät ja kaikki äänet kuuluvat makuuhuoneeseen läpi yön turhankin kovaa. Olettamus kuitenkin on, että sinulle ei tosiaan voi tapahtua mitään niin kauan, kuin pidät ulko ovenne suljettuna. Mikäli naapurustossa alkaa olla oikeasti liian rauhatonta voit aina soittaa poliisille. Mikäli kyse taas on siitä, että olet alkanut pelkäämään pienempääkin meteliä kannattaa laittaa vaikka radio päälle, tai kuunnella jotakin rauhoittavaa musiikkia. Valojen päällä pitäminenkin saattaa auttaa.

Mikäli rauhattomuus naapurustossa on jatkuvaa, kannattaa tosiaan harkita muuttoa (yhdessä) jonnekin rauhallisemmalle seudulle. Naapureista voi myös tehdä valituksen, mikäli heidän käyttäytymisensä on jatkuvasti epäsopivaa ja häiritsevää.

T: Tintti

http://lady-and-the-tramp.blogspot.fi/

Anne

Itse asun todella rauhallisella alueella. Mutta en uskalla nukkua yksin yötä! Aina joku nukkuu kanssani kotonani joka yö. Useimmiten poikaystävä, siskö ja tai kaveri. en usko että tälläinen pelkääminen on normaalia? Mitä mieltä olette?

Tyttö 18 vuotias..

mari-
Seuraa 
Liittynyt16.8.2011

Minäkin pelkäsin ennen todella paljon olla yksin kotona, siis päivälläkin, koska seuraavassa rapussa liikkui erittäin epäilyttävä vanha mies joka tuijottaa aina kun hänet näkee. Voi olla ettei edes tarkoittanut mitään ikävää, mutta se on todella inhottavan tuntuista, varsinkin kun joudun olemaan paljon yksin poikakaverin käydessä myös ilta/yötöissä. Olen kuitenkin jotenki tottunut tähän tilanteeseen, eikä se vaivaa enää niin paljon. Kauheesti tsemppiä, edellä olleet vinkit ovat hyviä!

juu

Tiedän tunteen! Olen myös 20-vuotias ja kamppailen saman pelon kanssa. Olen nyt kuitenkin alkanut saada siitä niskaotetta vihdoin ja viimein! Muutin poikaystäväni kanssa viime vuonna yhteen, pois kotoa. Aluksi menin aina poikaystävällä ollessa yövuoro vanhempieni kotia yöksi, joka oli poikaysäväni työmatkan varrella, jolloin talossa oli aina joku muukin. Keväällä iltojen valostuessa rohkaistuin ja sovimme poikaystäväni kanssa, että kokeilen kotona yöpymistä yksin. Se oli ihan kerta ikinä ja jännitin sitä hirveästi etukäteen. Sovimme, että saan soittaa aina kun vain haluan poikaystävälleni, joka töissään pystyy puhelimeen välillä vastailla. Ilta meni hyvin, mutta kun ulkona alkoi hämärtää ahistus iski. Puhelu poikakaverille kuitenkin helpotti ahistusta ja soitettuani tälle vielä uudestaan myöhemmin sain lopulta unen päästä kiinni! Sen jälkeen olen tehnyt saman monta kertaa ja saan edelleen soittaa poikaystävälle pelon tullessa päälle. Suosittelen samaa, jos kihlattusi vain pystyy vastailemaan puhelimeen töissä ollessaan! :) Tsemppiä, tiedän kokemuksesta, että tuosta pääsee yli! :)

kerrostalo

Jee kiitos vastauksista :) <3

On ollut jo jonkin aikaa asuntohakemus vetämässä, ja nyt viimein tärppäsi! muutamme kuun lopussa rauhallisemmalle seudulle :)

Nykyinen yhtiömme niin pieni, että he saisivat helposti tietää kuka heistä valittanut, enkä tosiaan halua heidän vihojaan enää niskoilleni :)

Miehellä vielä yksi yöviikko ennen muuttoamme ja olen aikonut mennä siksi viikoksi vanhempien luo... Nössöä, tiedän, mutta luotan että uudessa asunnossa olen varmempi.. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat