Tyttöystävän seksikumppanien lukumäärä?

pulassako

Hei. Olen seurustellut nykyisen tyttöystäväni kanssa puolisen vuotta. Hänellä on ollut kohtalaisen hurja nuoruus (lähti kotoaan lukioikäisenä, liftaamaan pitkin eurooppaa... kevyitä  huumeita  jne.) ja olen rivien välistä voinut tulkita että niitä seksikumppaneitakin on ollut sitten useampia, aiempia pitkäaikaisia (enemmän kuin vuosi yhdessä) poikaystäviä yksi. En ole kuitenkaan kysynyt asiaa tarkemmin. Nyt minusta kuitenkin tuntuu siltä että minun pitäisi tehdä se, etenkin koska suhde alkaa saada vakavampia muotoja.

Toinen asia mikä minua askarruttaa. Hän on mustasukkainen, kyselee usein minulta tungettelevia kysymyksiä ja samanaikaisesti hänellä itsellään on miespuolisia "kavereita" joita hän tapailee esim. kahvilla tai jotkut jopa tulevat vierailemaan hänen kotonaan tai hän itse menee yli yön vierailulle toiseen kaupunkiin. Kun kysyn näistä miehistä häneltä, vastaus on että he ovat pelkkiä kavereita. Samanaikaisesti hän kieltää minulta kontaktit entiseen tyttöystävääni. Kun ihmettelen asiaa ja sanon että tilanne on hieman epäreilu, tuloksena on yleensä riita ja ei kovin hedelmällinen keskustelu aiheesta.

Mitä minun pitäisi tehdä? Puhua nämä asiat suoriksi vai etsiä suosiolla joku muu ihminen? Entisen tyttöystäväni kanssa minulla oli pitkäaikainen suhde, jossa ei ollut samankaltaisia ongelmia. Nykyisen tyttöystävän kanssa meilä on muutamia vuosia ikäeroa, hän on minua nuorempi (28 v. ja 37 v.). 

Kommentit (2)

pohdiskelija

Hmm tuolle seksikumppaneiden määrälle ei oikein voi tehdä mitään, joten toivottavasti asia ei jää vaivaamaan sinua liikaa, jos asiasta päätätkin kysäistä. Mustasukkaisuus sen sijaan on sellainen, johon ehkä voi yrittää vaikuttaa juttelemalla ja käytännön toimilla. Minulle tuli mieleen, että kun kerran olet ollut pitkään edellisen kumppanisi kanssa, nykyinen tyttöystäväsi voi kokea tilanteen jollain tapaa enemmän uhkaavaksi itselleen kuin sinulle sen, että hän hengaa kavereiksi kutsumiensa kanssa. Minustakin tilanne vaikuttaa kohtuuttomalta, mutta entäpä jos vaikka tapaisitte kolmistaan, niin että eksäsi ja tyttöystäväsi tapaisivat ja tutustuisivat? Hän voisi huomata, että myös eksäsi voi olla onnellinen puolestanne, ja tilanteesta tulisi jollain tapaa avoimempi, ja ehkäpä hänelle helpompi tunnetasolla? En tiedä ovatko he jo tavanneet. Jos näin on, eikä sekään auta, eikä auta rauhallinen, vakava keskustelukaan siitä, kuinka paljon tilanne alkaa vaivaamaan sinua ja syömään suhdettanne, jää varmaankin jäljelle se, että punnitset siedätkö tilannetta vai lopetatko suhteen. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat