Miten nopeasti muutit yhteen poikaystäväsi kanssa?

Sivut

Kommentit (45)

Lenune

Itse muutin yhteen nykyisen miehen kanssa 4kk seurustelun jälkeen. Osittain syystä, että isossa kaupungissa on halvempaa asua kahdestaan kuin yksin. Mutta olen kyllä myös sitä mieltä, että parempi muuttaa yhteen nopeasti ja kehittää alusta asti yhteinen elämänrytmi ja tavat, jos molemmat ovat täysillä suhteessa mukana. Mieluummin näin kuin tilanne, jossa seurustellaan erillään monta vuotta ja lopulta kun muutetaan yhteen, onkin molemmilla aivan erilaiset rutiinit ja oletukset kodinhoidosta, menoista, toisesta ihmisestä ja sitten suhde kaatuu, kun ei jaksetakaan katsella toisen naamaa päivittäin. 

Millään muulla ei mielestäni puolestaan saisi olla liian kiire. Katselen lähinnä kauhulla ympärillä olevia ihmisiä, jotka kihlautuvat puolen vuoden sisään tapaamisesta ja pian ostellaankin jo potkupukuja ja söpöjä vauvansukkia... Liekö pelkoa siitä, että ilman pakonomaista toisen sitouttamista, toinen löytää jonkun paremman ja karkaa, vai mikä... mutta itse en pystyisi kihloihin menemään tai lapsia tekemään ennen useamman vuoden ytheistä historiaa ja elämää..

spessu

Muutimme yhteen nykyisen poikaystäväni kanssa seurusteltuamme vajaa puoli vuotta. Päätös tuntui aluksi hyvin äkkinäiseltä, mutta silti järkevältä, sillä asuimme eri paikkakunnilla (välimatkaa useampi sata kilometriä) ja poikaystäväni sai opiskelupaikan samasta kaupungista missä itse asuin ja järkevämpäähän kahden opiskelijan on asua saman katon alla. Samaa mieltä olen Lenunen kanssa, on hyvä muuttaa nopeasti yhteen yhteisen elämänrytmin ja tapojen puolesta.

Menimme kihloihin oltuamme yhdessä noin kahdeksan kuukautta, enkä ole katunut hetkeäkään. Mielestäni ei voi sanoa tiettyä aikaa jonka jälkeen voi mennä kihloihin, naimisiin tai vaikkapa hankkia lapsia. Kaikki pariskunnat ovat erilaisia, heillä on erilaisia tarpeita. He menevät kihloihin, naimisiin tai hankkii lapsia sitten kun he tuntevat ajan olevan heille sopiva. Emme ole menossa vielä piiiitkään aikaan naimisiin saatika hanki lapsia, mutta kyllä niidenkin aika joskus tulee. tulevaisuudessa. :)

Jossu

Itse asun tällä hetkellä ulkomailla, vielä ensi vuoden puolelle jonka jälkeen olisi tarkoitus muuttaa miehen luokse. Ennen ulkomaita ehdin pari kuukautta "asumaan" miehen luona, mutta nyt asia tuntuu vielä paremmalta. Nyt kun on kuitenkin välimatkaa melkein 3000km, on tunteet vahvistunut ja suhde kovettunut hirveästi. Onneksi näemme parin kuukauden välein ja kohta sitten saadaan nauttia toisistamme saman katon alla :) Yhdessä olemme olleet vasta 7kuukautta. 

Kihloihin ja naimisiin ei olla menossa moneen vuoteen vielä, mikä on onneksi molemmille selvä. Elämässähän kun mennään vain kerran naimisiin ;) Haluan olla täysin varma kyseisestä miehestä, vaikka olen jo nyt, en siltikään suostuisi menemään kihloihin vielä.. Kaikki ajan kanssa, mihinkään ei ole kiire :)

Erika88

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa yli 2½v, eikä asuta vielä yhdessä. Itse olisin jo valmis muuttamaan yhteen, mutta poikaystävä ei taida olla siihen vielä valmis..

Kihloihin ei olla menossa, koska poikaystäväni mielestä "se ei ole niin tärkeää". Ja olen sitä mieltä, että miehen kuuluu kosia..

Ehkä tässä vielä ajan kanssa päädytään saman katon alle ja mahdollisesti kihloihin ja naimisiinkin! :)

myy94-

Me muutimme saman katon alle 10kk seurustelun jälkeen. Yhteistä asuntoa alettiin kyllä jo suunnittelemaan varmaan 7-8kk jälkeen. Kihloihin menee vielä monta vuotta.

Minusta ei ole sopivaa aikaa muuttaa yhteen tai mennä kihloihin yms. Muistan kun kerran ihmettelin kun nettikaveri 6kk seurustelun jälkeen muutti yhteen:D Sillon minulla ei ollut vielä ketään ja siksi se oli minulle iso asia.

Onnelliset

Itse majailin suhteen alussa jokapäivä poikaystäväni luona, jolloin oma asuntoni oli tyhjillään jatkuvasti. Siitä oli hölmöä maksaa vuokraa, kun en edes ikinä ollut siellä. Kävin vain hakemassa sillointällöin vaihtovaatteita.

Siinä sitten yhteistuumin vaihdettiin vain postiosoite poikaystävälleni, ei siinä sen kummempaa ollut. Kalusteenikin olivat vanhoja, jolloin suurinosa heitettiin pois (mitään muuttoautoja ei tarvittu.) Pienemmät jutut mahtui henkilöautoon.

Nyt olemme muuttaneet maalle ja olemme seurustelleet puolitoista vuotta.

Olemme siis oikeastaan seurustelleet saman ajan kuin mitä olemme asuneet yhdessä ja hyvin on mennyt tähän asti. :)

ajno

Meillä se meni niin, että heti alkuajoista lähtien ollaan asuttu saman katon alla. Ensin epävirallisesti asuttiin miehen yksiössä, jonne roudasin tarvittavat kamani, mutta silti vielä pidin sitä omaakin kämppää, jossa kuitenkaan en enää oleillut lainkaan, hain vain postin kerran tai pari viikossa. 8 kuukauden seurustelun jälkeen muutimme yhdessä kaksioon ihan virallisesti(ja näin ollen siispä annoimme vuokrayksiömme pois), jonka avomieheni osti ja tässä olemme asuneet jo nelisen kuukautta.

Yhteen muuttamista helpotti se, ettei ainakaan tarvinnut miettiä, millaista saman katon alla asuminen kyseisen miehen kanssa on, sillä oltiin jo se 8kk asuttu yhdessä. Tiedettiin, millaista se yhteinen arki on ja toistemme tavat oli tullut jo tutuiksi.

Vauvakuume ainakin minulla on kova, vaikka tiedänkin ettei se vielä ole järkevää. Vaikka molemmilla on työpaikat, taloudellinen tilanne hyvä ja minä olen 20 ja mies 36, niin silti vielä maltamme odottaa lasten tekemisessä.

Mies sanoo, ettei välttämättä edes halua naimisiin, vaikka ei hän sitä ole vielä täysin tyrmännytkään. Itse olen kauhea häähullu ja katselen kaikki hääohjelmat ja mietin sitä unelmien hääpukua, mutta olen valmis tekemään kompromissin tämän asian kohdalla, kunhan saan elää miehen rinnalla mahdollisimman kauan, ehkä koko elämän. Sen olen kuitenkin tehnyt selväksi miehelle, että koska kihlaus on lupaus avioliitosta, niin kosia hänen ei parane, jos ei ole tosissaan haluamassa minun kanssa naimisiin.

qwerty

Vajaan kahden vuoden seurustelun jälkeen. Olisin ollut valmis aikaisemminkin, mutta koska olemme molemmat nuoria (17 ja 18) oli ihan järkevää odottaa :) Molemmilla oli kuitenkin kova halu pois kotoa ja koska kahdestaan on halvempi asua kuin yksin, näin vain kävi :)

Ellu91

Muutin kihlattuni yhteen vuoden seurustelun jälkeen. Ukko muutti Helsingistä Ouluun ihan vain minun perääni ja ilmoittikin asiasta vain viikkoa ennen muuttoa, mutta samoilla sivuilla oltiin joten muutto sopi! Kihloihin menimme kahden vuoden seurustelun jälkeen kun itse kosin, mutta naimisiin on vielä pitkä matka. Rahaa kun ei ole nimeksikään asti :)

miranen

Muutimme samaan osoitteeseen epävirallisesti noin puolen vuoden seurustelun jälkeen. Poikaystäväni oli jäänyt vaille opiskelupaikkaa, töitä ei löytynyt ja välimatkaa meillä oli reilu 100 kilometriä - eli kallista matkustella sitä väliä niin opiskelijalle (minulle) kuin työttömällekin.

Poikaystäväni vain alkoi vierailla aina pidempiä ja pidempiä aikoja luonani jo ensimmäisen puolen vuoden aikana, ja siinä puolen vuoden jälkeen hän pakkasi suuren osan omaisuudestaan ja "muutti" opiskelijayksiööni kanssani.

Vuoden seurustelun jälkeen hankimme virallisesti yhteisen vuokrakämpän, kun poikaystäväni sai opiskelupaikan samasta kaupungista.

Kamalalta tuntui/tuntuu ne ajat, jolloin ei ole toisen kanssa :D Ja onhan hyvä että olen saanut alusta asti kouluttaa poikaystävän mieleisilleni tavoille yhteiselämässä ;))

namuli

Olimme kaksi vuotta eläneet kaukosuhteessa kun muutin opiskelujen perässä kesällä poikaystäväni paikkakunnalle. Suhde oli erittäin vahva siihen nähden, että näimme n. kerran kuussa kahden vuoden ajan. Yhteenmuuttaminen kaukosuhteesta on kuitenkin ollut sellainen shokki, että olen alkanut miettimään, että parempi olisi ehkä ollut ensin muuttaa omilleen ja katsoa siitä sitten eteen päin. Mutta tässä nyt ollaan ja katsotaan miten käy. Kihlat eivät tällä hetkellä kaukaisempi ajatus voisi olla.

tyttö

Kihloihin menimme kuukauden säätämisen ja 4 kk seurustelun jälkeen. Yhteenmuutto kun olimme seurustelleet 8 kk. Joku saattaa ajatella, että etenimme liian nopeasti, mutta suhde kukoistaa ja olemme molemmat onnellisia näin.

Minnapa

Tuntuu, että hirveän nopeasti ihmiset muuttaa yhtään, mutta toisille se sopii ja toisille ei. Itse tutustuin miehekkeeseeni töissä, ja juttelimme parisen kuukautta ennen kuin menimme treffeille. Noin kaheksan kuukautta oleiltiin, nähtiin enemmän ja vähämmän, ns. "deittailtiin", jonka aikana suhteemme vakavoittui, ja virallisesti olimme sitten pari. Siitä seurustelimme reilun vuoden ennen kuin virallisesti muutettiin yhteen. Tätä ennen olin kyllä ollut paljon miehekkeen luona, eli käytännössä asunut siellä, joten toinen oli siinäkin mielessä tullut tutuksi.

Ja nyt ollaan asuttu yhessä se reilu seitsemän kuukautta. Eli täällä ollaan menty vähän pitemmän kaavan kautta, mutta se sopii meille molemmille. Ollaan saatu rauhassa tutustua, eikä ole tullut sellaista ahistusta kuin aiemmissa "suhteissa". Kihloista ollaan puhuttu leikkimielessä, mutta molemmat kokee, ettei vielä ole aika, ja mihin meillä kiire olisi? Se ei sinänsä muuttaisi nykyistä tilannetta mihinkään. Sormus ei ole tae siitä, että onnistuu ja elää elämänsä onnellisena loppuun asti.

Tuiskis86

Itse olisin ollut valmis puolen vuoden jälkeen muuttamaan yhteen, mutta poikaystävä halusi edetä hitaasti ja muutimme vasta 1,5 vuoden jälkeen. Naimisiin menosta ei vielä saa edes puhua, mutta vuoden verran onnellisesti asuttu yhdessä.

Ilo

Muutettiin "osa-aikaisesti" yhteen noin 2,5 vuoden seurustelun jälkeen. Osa-aikaisesti siksi, että poikaystävä, nykyään kihlattu, opiskelee tutkintoaan ulkomailla ja asuu Suomessa vain lomillaan, n.1/3 vuodesta. Neljä vuotta ollaan oltu yhdessä, joista viimiset kaks vuotta poikkis ulkomailla. Luultavasti pari vuotta tästä vielä, niin asutaan kokoaikaisesti yhdessä, eli heti kun vaan palaa Suomeen kokonaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat