Hymy

Kommentit (5)

Anna

Pakko kommentoida tähän, koska hampaat ovat aiheuttaneet harmia minullekin nuorempana. Minulla oiottiin ala-asteella kunnallisella puolella vain purenta kuntoon, mutta etuhampaideni välissä olevaa isohkoa rakoa ei siellä alettu korjailemaan, koska haitta oli vain kosmeettinen. Itse inhosin rakoa ja välttelin hymyilemistä niin että hampaat näkyvät ja näin ollen tämä pieni asia haittasi joka päiväistä elämääni ja vaikutti itsetuntooni. Parikymppisenä selvittelin asioita ja pitkän pohdinnan jälkeen etuylähampaasiini laitettiin laminaatit. Tyytyväisempi en voisi olla lopputulokseen, ovat todella luonnollisen näköiset. Tämä ratkaisu ei sillä tavalla ole ikuinen, sillä näitä joutuu uusimaan noin 10 vuoden välein. Mutta koen tämän silti sen arvoiseksi, koska nyt voi hymyillä vapautuneesti ja nauttia nätistä legorivistä :) Olet todella rohkea kun olet alkanut oikomishoitoon aikuisiällä!!

Vierailija

Hei ja kiva kun laitoit kommenttia. :) Eli aika samanlaisessa tilanteessa myöskin olit ettei kosmeettisen virheen takia alettu mitään korjailemaan. Itsekin mietin silloin laminaattien kanssa mutta lopulta valitsin nuo raudat ihan sen takia että ne kestävät pidempään ja omat hampaat säilyvät tavallaan siinä koko ajan. Todella hienoa kuulla että oma hymysi on myös nyt kunnossa. Tällaiset tavallaan pienet jutut vaikuttavat niin paljon enemmän itseen mitä moni muu ehkä ajattelisi ja on mahtava että niitä pystyy korjailla. :)

Saara

Olen 37v alahampaani ovat vinot, Mutta eipä niille tehty aikoinaan  mitään, koska purennassa ei ollut vikaa. Vasta nyt olen miettinyt hampaidenoikaisua, koska menetelmät ovat kehittyneet ja minulla on myös varaa itse maksaa hoidosta. Nythän on saatavilla ns. Näkymättömiä rautoja, jotka tulevat hampaiden taakse. Onko kellään kokemusta näistä raudoista? Oikaisuhoidossa mietityttää kipu, mutta kaipa se on sen arvoista...

Heidi

Ihan samanlaisia kokemuksia täällä, tosin mulla oli erilaisia oikomiskojeita monen vuoden ajan. Muistan yhtä tuon kivun mikä oli kun raudat laitettiin, auts. Mulla oli kans muutaman vuoden tuo lanka hampaiden takana, ja mun mielestä se otettiin ehkä liian aikaisin pois, tuntuu että hampaat on alkaneet mennä hieman takaisin siihen virhepurentaan mikä mulla oli. Toivottavasti vain kuvittelen. :) Oli kyllä hieno tunne kun sai raudat pois ja tilalla oli oikean purennan lisäksi kaunis hammasrivi! Voisin ihan hyvin lähteä oikomishoitoon myöhemmälläkin iällä, on se sen arvoista. :)

Ida

Mahtavaa että kirjoitit tästä aiheesta! Itse olen 22-vuotias ja helmikuussa sain ylähampaisiini raudat (ja kesäkuussa laitettiin vielä alaskin). Itse en myöskään lapsena päässyt kunnalliseen oikomishoitoon juuri siitä syystä että haitta oli vain kosmeettinen tai ei ainakaan tarpeeksi paha purentavika. Itselläni oli toinen etuhammas vinossa juuri sen ahtauden takia ja muutkin hampaat vähän vinksin vonksin. Minulla kävi mieletön tuuri, koska pääsin YTHS:n kautta oikomishoitoon joten maksan hoidosta murto-osan siitä mitä se yksityisellä maksaisi. 

Vinot hampaat on myös minulla vaikuttanut siihen etten ole hymyillyt esim valokuvissa niin että hampaat näkyvät ja en malta odottaa sitä kun saan nämä kiskot pois! Vielä olisi ainakin puolet hoidosta jäljellä, mutta uskon kyllä että se lopputulos on KAIKEN tämän vaivan ja sen kivun arvoista!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat