Yhteiselo ei sujukkaan

paskapää

Ollaan asuttu nyt kuukausi yhdessä ja tuntuu että meidän yhteiselo ei suju.

Mies tulee aina pahalla päällä kotiin ja alkaa raivoamaan minulle jostain tyhjänpäiväisestä. Kuten äsken siitä kun unohdin keittiöön valot päälle ehkä  noin minuutti enne kun hän tuli kotiin. Tämän jälkeen usein poistuu ovet paukkuen sanaakaan sanomatta. Ei myöskään suostu viettämään millään tapaa aikaa kanssani tai valehtelee olevansa koulussa -> oikeasti kavereidensa kanssa jossain. Olen oikeasti kyllästynyt siihen että mies tulee kotiimme aina suorastaan vittuuntuneena ja aloittaa riidan jostain. Hän ei myöskään osallistu juuri ollenkaan siivoamiseen, mitä nyt OMAT tiskinsä tiskaa.  Usein puhutaan tai sovitaan asiat mutta viimeistään seuraavana päivänä mies aloittaa raviomaan jostain.

Pari viikkoa sitten lähdin pitkäksi viikonlopuksi vanhempieni luo sillä hermot ei enään kestäny. Takasin palatessani oli mies ostanut viiniä ja aivan ihanan Gueessin korun ja lupasi muuttua sekä toivoi sopuisampaa jatkoa. Ei mennyt kun päivä niin meno oli taas sama. Luulee varmaan että olen lahjottavissa ja sitten taas pitäisi kestää.

Olen miettinyt eroa/taukoa mutta ongelma on se että emme voi kumpikaan muuttaa pois yksiöstä tai menetämme takuuvuokran. Toisaalta tekisi mieli sohasta tikulla jäätä ja sanoa että ollaan kämppiksiä vaan ja katsoa miten mies reagoi. Toisaalta jos yritän puhua asioista niin mies pyrkii aina kääntämään syyn minun niskoilleni.

Olen 19 vuotias ja hän kohta 21 vuotias.

Huh, olen niin neuvvoton...anteeksi sekainen teksti.

Kommentit (3)

Vierailija

Hankala tilanne sinulla todella. Minusta sinun kannattaisi pitää jonkinlaista taukoa suhteessanne. Olisiko mahdollista, että muuttaisit vanhempiesi luokse, mutta olisit kirjoilla yksiössänne? Kuinka pitkään teidän on asuttava siinä kämpässä? Itsekin olen muuttanut huhtikuun lopussa poikaystäväni kanssa yhteen. Tietysti meilläkin on tullut enemmän riitoja, mutta sentään noin pahaksi tilanne ei ole mennyt. 

Miten hän käyttäytyi riidoissa ennen kuin muutitte yhteen? Onko hänen käytöksensä muuttunut paljonkin? Voisiko olla mahdollista, että poikaystävältäsi vie aikaa tottua siihen että asutte saman katon alla ja siksi käyttäytyy tuolla tavoin? Suosittelisin puhumista, mutta se voi olla hankalaa jos poikaystäväsi yrittää kääntää tilanteen sinua vastaan. Kuinka pitkään olette olleet yhdessä ennen muuttoa?

Voimia tehdä oikeita ratkaisuja! :)

yannia

Yleensähän se menee siihen, että kenen kanssa asuu, niin siihen tulee purettua kaikki oma vittuuntuneisuus yms. Itsekin kotona asuessani purin kiukkua vanhempiin, nykyään mieheeni. Mutta ei se ole silti syy tehdä asumisestasi noin kurjaa. Miehesi pitäisi ottaa niskasta kiinni ja hillitä tunteensa eikä purkaa niitä sinuun - vaikkakin osaa kai pahoitella jälkeen päin? Te ette kuitenkaan kauaa ole yhdessä asuneet, tuollainen alku ei pakolla tiedä hyvää. Toisaalta sen voisi tulkita myös niin, että tarvitte aikaa asettua?

Itselläni ehkä palaa kyllä miehen kanssa hermot siinä, että tosiaan naisen paikka on keittiössä tehdä ruokaa, tiskata (ja kun tuo osaa koko kaapin tiskit käyttää parissa päivässä kun joka vesi, mehu yms pitää juoda omasta lasista, leivälle lautanen etc.). Minä olen se joka herätessäni siivoaa hänen jälkensä, tiskinsä yms. mukisematta. Mutta muuten elämme sulassa sovussa..

dodo

Voitko kysyy häneltä ihan suoraan, että mikä niin kiukuttaa kokoajan että pitää sinulle raivota pikkuasioista? Tuota valehtelemista en kyllä suostuis kattelemaan sekuntiakaan.. 

ps. Meillä on kotiaskareet jaettu/jakaantuneet tasan ja kumpikaan ei tee toisen tonttia, muuten kuin jos toinen on sairaana tai pidemmän pätkän poissa kotoa. Mies ei saa koskea liinavaatekaappiin, imuriin tai vessaharjaan, kun taas minä en ikinäkoskaan tiskaa tai pyykkää :) toimii hyvin eikä tarvii kätistä/vttuuntua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat