Ihastunut poikaystävän ystävään

Loora

FUU tai mitenkäs sen nyt sivistyneesti ilmaisisi... 

Olen ollut pari vuotta ihastunut yhteen poikaan, vaikka Joonaan, ja olemme hyviä ystäviä. Viime vuonna aloin kuitenkin seurustella Joonan ystävän "Samin" kanssa. Ihastuin Samiin vielä voimakkaammin, ja unohdin pitkään jatkuneen Joonasta pitämisen hetkessä. Nyt tämä vanha tunne on kuitenkin tulossa takaisin. 

Samin kanssa menee... no, huonosti. Näemme todella vähän viikonloppuisin emmekä oikein voi olla yökylässäkään, koska kirjoitukset ja opiskelu muutenkin vievät kaiken vapaa-ajan. Olen pyrkimässä yliopistoon koulutukseen, jonne on vaikea päästä, joten otan opiskelun todesta. Sami taas on lusmu, joka vain juo viikonloput (ja joskus viikot) pitkät, mutta hänkin on fiksu opiskelemattakin. 

Joonalla ja minulla on tajuttomasti yhteistä - tulevaisuudensuunnitelmistä lähtien. Haluaisimme molemmat muuttaa ulkomaille kansainvälisiin töihin, Sami taas haluaa jäädä Suomeen. Joona ja minä vietämme tuntikausia puhuen vaikka politiikasta tai etiikasta, Samia ei syvällisyys kiinnosta, kun kaljakin on keksitty. 

Sami on todella tärkeä minulle, koska hän on ystävällinen ja tosi romanttinen ja ihan liian komeakin minulle. Toisaalta seksi ei Samin kanssa onnistu, koska Sami jännittää liikaa, ja vaikka sanon Samille, että voimme aina yrittää uudestaan, todellisuudessa minua ärsyttää vähän, etten saa näillä näkymin pitkiin aikoihin. Sitä jännitettä ei oikein pelkillä suudelmilla pidetä yllä... 

Olenko nyt Joonan perässä vain siksi, ettei Samin kanssa ole seksiä, vai olenko alun perin valinnut väärän ihmisen? Lisää sekoutta tähän tuo se, että pojat ovat menossa molemmat inttiin ensi kesänä ja itse lähden Australiaan lähes vuodeksi. Haluaisin siis olla onnellinen ennen sitä, mutta en todellakaan jättää taakseni sotkua Suomeen. 

Ajattelin odottaa vielä kaksi kuukautta, ennen kuin teen ratkaisuja, mutta minulla ei ole hajuakaan, mitä sitten teen. Haluaisin vain rakastua uudelleen Samiin, mutta se on aika vaikeaa, kun näen Joonaa joka ikinen päivä. Kerranhan tässä eletään - ehkä tulisin onnelliseksi, jos kertoisin tunteistani Joonalle? En kestä nähdä häntä joka päivä ja jutella hänen kanssaan ja käydä yhdessä baarissa. Joona on siis minulle tosi hyvä ystävä, joka esim lainaa minulle autoon tai nukkuu kanssani samalla sohvalla. 

Kommentit (2)

Vierailija

kuulostaa siltä, että olet valinnut väärän miehen alusta asti.
itsellänikin on ollut ihastumisia poikaystävien kavereihin, ei noin vahvoja, mutta kuitenkin homma on tuttua.
ole rehellinen itsellesi, mieti asiat halki ja ..nappaa se 'joona' jo!
tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!

Tiiähh
Seuraa 
Liittynyt3.1.2010

Vaikuttaa kyllä siltä että väärän valitsit alusta asti, mutta eihän sitä voi tietää ennen kun on valintansa tehnyn. Itelleni kävi samalla tavalla, ihastuin yhteen, kutsutaan häntä vaikka teemuksi mutta vuosi sen jälkeen aloin seurustelemaan teemun kaverin (vaikka Jonin) kanssa. En siis koskaan kertonut Teemulle tunteistani. Jonin kanssa suhde kesti huipeat 3kk ja nyt ollaan Teemun kanssa oltu yhdessä melkeen vuosi :) Vähän on vielä kireät suhteet Jonin kanssa mut nykyään oon onnellinen :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat