Ero ahdistaa!

roosa_

Muutin viikko sitten ulkomaille puoleksi vuodeksi. Vähän ennen lähtöäni minulla ja poikaystävälläni oli riita, jonka kuitenkin ehdimme sopia, ja tulimme siihen tulokseen, että hän on valmis odottamaan minua. Nyt hän ei ole kuitenkaan ottanut mitään yhteyttä, ja kun vihdoin sain häneen yhteyden, hän ilmoitti haluavansa olla vain kaveri. Meillä on ollut tosi hyvä suhde ja oli huojentavaa lähtiessäni tietää, että hän odottaa minua, mutta tämän kuullessani tuntuu aivan kamalalta! Ulkomaille lähtö on ollut jo pitkään unelmani enkä halua sen menevän pilalle tämän takia, mutta nyt ahdistaa niin paljon, että haluaisin palata takaisin Suomeen. Eniten pelottaa se, että hän löytää jonkun toisen, mikä hyvinkin voi olla mahdollista (myös hänen puheidensa mukaan...). On vaan niin järjetön ikävä häntä etten kestä (ja hänellä ei tunnu olevan ikävä minua)! Miten ihmeessä voisin päästä tästä täällä yli vai onko minun oikeasti vain palattava Suomeen?? Asia tuntuu pahemmalta täällä, koska kaikki on muutenkin niin uutta; on kauheasti asioita, joihin täytyy nyt sopeutua - elämä tavallaan muuttui kerralla niin paljon. Tuntuu, etten voi tehdä asialle täällä mitään.

Kommentit (3)

Milla

Ikävää että olet joutunut hankalaan ja surulliseen tilanteeseen. Mies ei selvästikään oikein itsekään tiedä mitä haluaa tai hänen on (kuten yleensä miehille) vaikeaa kertoa totuutta. Mutta selvästikään juuri nyt hän ei ole valmis sitoutumaan sinuun. Ketään ei voi saada painostamalla tai väkisin. Joten en suosittele matkaa Suomeen tämän takia. Jos hän todella rakastaa sinua teillä tulee olemaan mahdollisuus olla yhdessä myöhemmin. Olisi hyvä yrittää puhua hänen kanssaan vielä. Onko hänellä ollut  jo pidempään tunne että haluaa olla vain ystävä? Olen kuullut paljon tarinoita että nainen luuli kaiken olevan hyvin ja mies kuitenkin häipyy. Jaksamista ja kaikkea hyvää tulvaisuuteen!

roosa_

Kiitti hyvästä vastauksesta! Pahinta tässä ehkä onkin se, että viimeiseen asti olimme hyvin läheisiä enkä usko, että hän olisi miettinyt haluavansa erota. Oon ehkä vaan liian kiintynyt häneen, enkä osaa päästää irti vaikka se tässä tilanteessa on pakollista. Ketään ei tosiaan voi vaan pakottaa suhteeseen tms. Itse olen valmis puhumaan hänen kanssaan vaikka koko ajan, mutta hän ei niin innostu ajatuksesta. En tajua, miten ihminen voi muuttua niin lyhyessä ajassa niin paljon! Hän taitaa vain muistaa huonot asiat kuten riidat, ja minä vain hyvät asiat, joita mietin koko ajan!

Vierailija

Tiedän, että sinusta tuntuu pahalta. Lohdutuksena voin sanoa kuitenkin sen, että se menee ohi. Tosi raukkamainen teko mieheltä, että ennen lähtöä näyttää kuin kaikki olisi hyvin ja kun sitten pääset sinne toiselle puolelle maapalloa, niin silloin vasta on onkin sitä uskallusta kertoa miten asiat todellisuudessa ovat. Ei varmasti miehenkään tilanne ollut helppo, ei tuollaiset asiat koskaan, mutta ei tuollainen raukkis saa missään nimessä olla. Ja todella, on mahdollista että hän löytyy tai on jo löytänyt jonkun toisen, mutta kaatuisiko sinun maailmasi siihen tai selviäisitkö tästä? Ei kaatuisi ja aivan varmasti selviäisit. Välillä kannattaa miettiä kaikkein pahimpia vaihtoehtoja ja huomaakin, että kyllä niistäkin tilanteista selviää. Lisäksi, nyt kun olet saanut toteuttaa haaveesi, älä missään nimessä uhraa hienoa tilaisuutta miehen vuoksi. Nauti siitä niin paljon kuin ikinä osaat! Se saattaa tuntua vaikealta, mutta olen varma että siellä unohtuu kakki kurjat asiat nopeammin kuin täällä kolkossa kotimaasa. Löydät vielä arvoisesi miehen, joka osaa sinua arvostaa. Ja JOS tämä entinen miehesi todella on sinua varten, te palaatte yhteen vielä. Kaikkea hyvää sinulle! (-:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat