Kajakeilla merellä

Kommentit (6)

Karpo4

Wautsi mikä lämpötiloja!!! kyllä kelpais siellä löhöillä, kun vertaa tähän Suomen +10 asteeseen. :( toivottavasti pääsisin edes joskus siellä päin maailmaa käymään. :) Ihanan näköistä tuo kajakointi. Otitko kuvia hylkjeistä? Olisi ollut kiva nähdä kuinka lähellä niitä elukoita olitte. Hauskaa päivän jatkoa ja nauti siellä olosta! :) 

Vierailija

No arvaa vaan, hylje uiskenteli noin 5 metrin päässä pinnassa ja pysähdyimme äkkiä kajakin kanssa kaivamaan kameraa vesitiiviistä laukusta. Tietenkin aivan liian myöhään ja toinen päätti sukeltaa takaisin pinnan alle. Hih, tuntuu että aina käy samalla tavalla jos haluaa saada kuvaa jostain tietystä jutusta. 

Ihanaa tulevaa viikkoa sinulle ja toivottavasti haaveesi toteutuvat että pääset tännepäin lomailemaan!

js

Hei en tiedä oletko jo postannut tästä aiheesta, mutta olisi kiinnostavaa tietää, koska on itselle myös ajankohtaista, että miten sait oleskeluluvan/kansalaisuuden Yhdysvaltoihin? Naimisiin menemälläkö? Entä miehesi eikö hänellä käsittääkseni ole jo kaksoiskansalaisuus, joten saako hän siinä jonku kansalaisuuden/oikeuden asua Suomessa yms? Kiitos jos osaat neuvoa, vaikuttaa niin monimutkaisilta nämä asiat.

Vierailija

Moikka, vanhassa blogissa taisin joskus puhua aiheesta. Mutta itse siis sain green cardin tänne naimisiin menon kautta. Kansalaisuutta saa hakea noin kolmen-viiden vuoden kuluttua. MIehellä on vain jenkkien kansalaisuus mutta minusta jos muuttaisimme SUomeen hän saisi oleskeluluvan ja samalla tavalla hakea kansalaisuutta jos sitä haluaisi. 

Nämä asiat ovat todella monimutkaisia ja yleisesti green cardin tänne saa joko juuri, naimisiin menolla/ työviisumi jolla saa asua täällä muutaman vuoden mutta sinulla pitää olla esimerkiksi suomalainen yritys joka haluaa sinut tänne, tai jenkkiläinen firma joka on valmis maksamaan kaikki kulut, tämä on yleensä harvinaisempaa. TOinen vaihtoehto on esim aupair- vuosi jolla saa tehdä näitä töitä ja asua maassa samalla. 

Itse käytin sivustoa visajourney.com josta löysin kaiken tarvittavan tiedon näistä viisumeista sun muista! Kysy ihmeessä jos tulee mieleen jotain enemmän tai laita vaikka mailia niin kerron tarkemmin :)

Suskii

Mulle tuli jo hiki pelkästä kuvien katsomisesta!:D Tahi sitten sillä on tekemistä äskeisen höyrysuihku-spajutuille, joita äsken värkkäilin piiiiitkän tovin kylppärissä:) Ei olis nuo kelit enää mulle. Porottavalla auringolla tahtoo välistä on mulle sama vaikutus kuin kiehuvalla vedellä ravuille! Anyway, ihanaa viikonloppua!

Vierailija

Joo aurinko näissä määrin tunnu olevan kyllä minullekaan. Heittää olon liiankin veltoksi ja koirat kärsivät kuumuudesta. :( Ihanaa viikonloppua myös sinulle!!!!:) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat