Noudatatko jotakin erikoisruokavaliota?

Kommentit (6)

maitovammainen

Todella ahdistavaa!!

Mulla on maitoallergia, enkä yleensä pysty syömään mitään kylässä ollessani. Pakko syödä kotona ennen lähtöä ja kylässä keskityn lähinnä juomapuoleen. Ihmiset ei edes oikein tajua missä kaikessa maitoproteiinia on: lähes joka ruoassa. Välillä on kaverit vakuuttanut että ei tässä mitään maitoa ole ja kuitenkin ovat voita käyttäneet ja saan kärsiä pari päivää huonosta olosta. Uudessa työpaikassa saa aina pelätä saako edes mitään suuhun pantavaa ja varsinkin kun ulkomaille lähtee saa olla tosi varuillaan. Siellä ihmiset ymmärtää vielä vähemmän allergioista.

Anni

Olen kasvissyöjä. En silti ole mikään "ituhippi", eikä valintani näy päälle päin. Ennen koin miesten kanssa treffeillä käymisen hyvin nolostuttavaksi kokemukseksi, sillä jouduin aina selittelemään miksi en syö lihaa. Miehissä tämä aiheutti usein epäluuloisuutta ja halua väitellä asiasta. Vegetarismi on oma valintani, enkä aio sitä tuputtaa muille. Kuitenkin koen ruokailutilanteet "lihansyöjien" kanssa rasittaviksi, varsinkin jos kyseessä on esim. työpaikkaruokailu jossa syön eri ruokaa kuin muut. Se herättää ihmisissä kysymyksiä. Treffiongelma poistui, kun löysin rinnalleni miehen joka on myöskin vegetaristi. Myös sillä on väliä, että tuo mies olisi ottanut minut siitäkin huolimatta että söisin lihaa. Yhteinen ruokavalio kuitenkin helpottaa asioita, kun asun samassa taloudessa mieheni kanssa. En olisi ikinä uskonut pitäväni kasvissyöjämiestä seksikkäänä, saatika sitten vakavasti otettavana kumppanina, mutta olin väärässä.

Helen

Ottaa päähän, koska muut tuppaavat tekemään allergioistani ja ruokailutottumuksistani suuren numeron. Kauhistelua, voivottelua jne jne. Argh! Eihän allergiat ym.ruokailutottumukset ole ongelmia, jos niistä ei vartavasten sellaisia tee. Itsellä allergiasyistä laktoositon, gluteeniton ja hiivaton ruokavalio, johon lisänä ananas ja sitrushedelmät.

Pauge

Noudatan vähä hiilihydraattista(VHH) ruokavaliota. Päivittäiseen ruokavalioon kuuluu 200g lihaa ja loput lautasesta vie vihannekset. Maitoa ja kananmunia kuluu. Tämäkin urheilun takia. Harrastan fitness urheilua joten ruokavaliosta on pidettävä kiinni.

Suurin ongelma tulee aina kun ollaan lähdössä kavereiden kanssa syömään. Perinteisiltä grilleiltä kun ei löydy yleensä mulle mitään syötävää. Ja he sanovat "no kyllä sä voit yhden hampurilais aterian syödä". Usein tulee ärähdettyä että niin voisin, mutta en syö!

Kasvissyöjä

Olen myös kasvissyöjä. Tarkennettuna lakto-ovo.

Aina, kun syön ruokailussa eriä ruokaa kuin muut, herätän valtavasti huomiota ja se on todella rasittavaa! Aina alkavat joko kiusaamaan aiheesta tai voivottelemaan. Kaikista pahin on kuitenkin se, että ihmiset kehtaavat yrittää käännyttää minua lihansyöjäksi! Jotkut ihmiset ovat niin valtavan lapsellisia, että mahdollisesti tunkevat lihaa naamani eteen ja yrittävät pelotella minua liharuoilla. Olen siis naispuolinen, mutta kaikki ystäväni ovat miespuolisia. He ovat tehneet omien ajatuksiensa pohjalta päätöksiä, että en syö lihaa, koska se on pahaa / paljon rasvaa. Vituttavaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat