Miehen juominen

Vierailija

Ongelmani on yksinkertaisesti se, että poikaystäväni juominen ärsyttää ja ahdistaa minua suuresti.

Emme ole seurustelleet "vakavasti/tosissaan" kuin vasta 4-5 kuukautta ja tunteneet muutamia kuukausia enemmän. Poikaystäväni on muuten kaikin puolin ihana, mutta hänen juomisensa ottaa minua päähän oikein urakalla. Juodessaan hän ei edes muutu erilaiseksi niinkuin toiset muuttuvat ehkä väkivaltaiseksi, aggressiiviseksi tai pettäjiksi, hän on oma ihana itsensä mutta toki humalassa. Aina kun hän korkkaa uuden, tunnen sisälläni vain silkkaa ärsytystä ja ahdistusta.

Oma juomiseni on hyvin vähäistä, ehkä muutaman kerran vuodessa olen humaltunut, muutamat saattaa silloin tällöin ottaa, mutta ei sitäkään kovin usein tapahdu. Mieheni juominen on joka viikkoista, vapailla varmasti ja toisinaan jopa viikollakin, riippuu tilanteesta. Pelkään, että hänellä on jonkun sortin alkoholi ongelma, eikä hän vaan voi olla juomatta.

Olen asiasta hänelle puhunutkin, ja hän varsin hyvin tietää, että en pidä hänen juomisestaan. Hän ei näe juomisessaan mitään väärää tai mitään ongelmaa, vaikka näkee minun kärsivän.. jos näkee.

En osaa tarkalleen sanoa, miksi juominen ärsyttää minua. Juuret voivat olla pidemmällä lapsuudessani, sillä isäni oli hyvin alkoholiin menevä eikä se ollut kaunista katseltavaa, änkyräkännit joka kerta. isäni puolen suvussa on mielestäni jonkun sortin alkoholi ongelmaa, jota olen seurannut hyvin läheltä viime vuodetkin olemalla serkkuni kanssa. Uskoisin tämän olevan jokseenkin syy tähän ahdistukseen, mutta en silti ymmärrä miksi, koska mieheni ei juo änkyräkännejä tai muuta vastaavaa!

Rakastan häntä enkä missään tapauksessa haluaisi päästää hänestä irti, mutta tämä rassaa minun päätäni ja elämääni suuresti. Ärsyttää olla tämmöinen, mutta en tiedä mikä avuksi.. Onko muilla ongelmia miehen juomisen takia..?

Kommentit (7)

annika

Jep on ongelmia miehen juomisen kanssa täälläkin, tai ainakin oli. Mies joi joka viikonloppu ja aina vapailla, ja joka kerta itsensä piippuun asti. Kerroin hänelle kuinka se ahdisti minua ja että minulla oli sen takia paha olla. Sain hänet tajuamaan mitä hän tekee ja jos sama jatkuu vielä pitkään, hän saattaa menettää minut. Mies vähensi reilusti juomista ja juomisen määrää ihan omasta tahdostaan pienen keskustelun jälkeen. Joten reippaasti vain kerrot hänelle lapsuudestasi ja isästäsi. Jos mies on järkevä ja rakastaa sinua, hän ymmärtää kyllä. Tsemppiä!

kaisuli

Tutulta kuulostaa, valitettavasti. Meillä tilanne meni niin pahaksi, että lopulta erosimme. Mies halusi ottaa pari olutta joka päivä ja viikonloppuisin oli aina humalassa. En jaksanut katsoa örvellystä, joten lopetin suhteen. Elämäni paras päätös.

Raisa

Seurustelin yks ja puol vuotta miehen kanssa joka oli selvinpäin ainoastaan yhden viikonlopun koko seurustelun aikana. Muuten joi perjantait ja lauantait. Lomalla oli kokoajan kännissä. Erosimme, koska hänestä tuli väkivaltainen. Kolmen sinkkuvuoden jälkeen aloin seurustelemaan uuden miehen kanssa. Ollaan oltu kimpassa viisi kuukautta. Tämäkin mies juo kaikki viikonloput. Nyt lähinnä mietin miten kauan jaksan katsella sitä touhua. Hän kyllä tietää, että juominen ärsyttää minua mutta ei aio muuttaa tapojaan.

Vierailija

Mieheni sanoo rakastavansa minua, ja uskonkin asian olevan niin. Uskon asian olevan vain myös niin, että hän rakastaa juomista ja olutta enemmän kuin minua. Hän joi eilen KESKIVIIKKONA, oli hänen syntymäpäivänsä. hän kysyi varovasti saisiko ostaa "muutaman" (minun muutama on 2-3) olutta, ja alistuin kohtalooni jonka seurauksena hän osti sixpäkin verran.. ja joi ne myös. hän juo myös tänään! kaverinsa houkutteli hänet pelaan bilistä, minun mutinan myötä aikoi juoda vain kokista, mutta kuinkas kävikään.. baarissa yhet ja kaveri kutsui hänet kylään ja sinnekin piti juomista ostaa!

saman tien kun viesti tuli, että hän menee kaverinsa luokse kattomaan jotain sarjaa ja ottamaan parit oluet, sydämeni särkyi taas. sisintäni puristaa ja itkulta ei voinut välttyä. hän oikeasti vissiin tykkää siitä, että muhun sattuu, että mä kärsin?

En oikeasti tiedä, kuinka tästä selviäisin. Haluan hänelle kaikkea hyvää, ja hänen tarpeensa menevät aina minun tarpeitteni edelle. Rakastan häntä niin paljon, mutta en oikeasti tiedä kuinka tästä saisi pidemmän päälle toimivan parisuhteen, ellei hän lopeta juomistaan, mitä hän ei kyllä tule lopettamaan...

subutex

olipa kauheata että miehesi joi ihan 6-pakin SYNTYMÄPÄIVÄNÄÄN!! tiedätkö mun mies jos se lähtee juomaan niin toi 6 pakki on ihan alkupala ja useammalle muullekin miehelle!! sanoit et minun muutama on 2-3 mutta toiselle muutama voi olla se 6, riippuen siitä miten helposti tulee humalaan! 

ei toista voi muuttaa tai pakottaa muuttumaan sohvaperunaksi jos on vielä menohaluja. tottakai voi toivoa että vietettäiskö nyt perjantai yhessä mutta me ihmiset tykkäämme erilaisista asioista. Mun mies juo lähes joka viikonloppu, ok mitä sitten?! en mä sen takia itke enkä ahdistu, jos tuntuu siltä lähen itsekin juomaan tai keksin jotain muuta tekemistä kaverieni kanssa. en oikeasti tiedä mikä teitä vaivaa kun otatte asian niin vakavasti!!! 

thisislife

jooo-o. tuttu tunne ! oon seurustellu nyt poikaystäväni kanssa vakavasti vasta 3kk, mutta oikeasti molemmista tuntuu että oltaisiin oltu jo pidemmän aikaa yhdessä. poikaystävälläni oli tapana juoda JOKA PÄIVÄ, ennenkuin tapasi mut. sitten se juominen väheni pikkuhiljaa. viimeaikoina ollaan nyt puhuttu ja sovittu tiettyjä rajoja. en haluaisi päästää häntä viettämään ''miesten iltaa ja juomaan muutaman'' koska se ei pysy siinä muutamassa. poikaystäväni tietää etten pidä hänen juomisesta koska onnistuu silloin aina satuttamaan mua henkisesti. ainoa asia mistä meille on tullut känää on alkoholin käyttö. kyllä me asiasta voidaan puhua, ja hän on myöntänyt että hänellä on vaikea suhde alkoholiin, ja että hänellä on alkoholismin oireita. sovimme hänen kanssaan että saa juoda aina kerran vapaalla ollessaan n. 12 kaljaa, eikä ottanut pahakseen siitä ''rajoituksesta''. nyt on onneksi alkoholin käyttö vähentynyt huimasti ja yksi syy siihenkin on se ettei miekkonen halua suututtaa tai satuttaa mua. meidän suhteessa puhuminen ainakin helpotti !

Miksi rakastan idioottia?

Sama juttu täällä.. Mies juo vähintään joka viikonnloppu ja vielä molempina päivinä.. Lisäksi tuo alkoholi ei sovi hänelle ollenkaan, sillä hän muuttuu humalassa aivan erilaiseksi oikeestaan välinpitämättömäksi. Hän on esim. pettänyt minua kolmesti humalassa ollessaan, jonka jälkeen erottiin.. Eihän koskaan pussailua edemmäksi ole mennyt tai mistä minä voisin tietää. Olen kuitenkin koittanut unohtaa nämä, sillä niistä on jo vuosia  ja rakastan häntä ja nyt ollaan yritetty hiljalleen uudelleen, mutta mies valitsee silti ennemmin juomisen kuin minun kanssani olemisen...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat