Kuinka saada uusia ystäviä

lonely wolf

Olen jo pitkään ollut yksin. Olen perus sosiaalinen kyllä, mutta minulla on hirveän vaikea syventyä ystävyyssuhteisiin, joten kaveripiiri on lähinnä sellaista " pintaliito " luokkaa. Muutin pari vuotta sitten uuteen kaupunkiin, jossa tunnen vain kourallisen ihmisiä, nekin vain ns "tuttuja". Minun on vaikea saada ystäviä, sellaisia oikeita ystäviä..en tiedä mistä se johtuu. Onko vika minussa, vai onko jokin muu pielessä. Kaipaisin lenkkiseuraa, ystäviä joille puhua, paras ystäväni joka oli kaikki kaikessa jäi entiseen kaupunkiin jossa asuin, joten meidän välit ovat hyvin viileät, häneen välimatka vaikutti todella paljon, minä sen sijaan koitin jatkaa samalla tavalla ytävyyttä, vaikka välimatka onkin pitkä, mutta ei... Viihdyn enemmän poikien seurassa, ja ystävystyn erittäin helposti poikien kanssa, olen vain jotenkin samalla aaltopituudella. Pelkään vain, että poikaystäväni tulee todella mustasukkaiseksi, jos alan tekemän asioita jonkun pojan kanssa, käymään kahvilla, lenkkeillä yms... Olen jo kuitenkin lopen kyllästynyt aina kinuamaan poikaystäväni seuraa, kun hänellä on kyllä omat ystävänsä..

Ennen olin ystävä kaikille, ja parhaita ystäviä oli monta. Meillä oli ihan oikea kaveripiiri joiden kanssa "hengailla" ..Nykyään tunnen itseni hyvin hyvin yksinäiseksi. Olisi ihana, jos minulla olisi ystäviä joiden kanssa jakaa kokemuksia, joille soittaa kun haluan lähteä lasilliselle, jutella, jakaa ajatuksia, tai vain shoppailemaan, leffaan  tai tekemään yhdessä jotain kivaa.. Olen jokseenkin"mutkikas" ihminen, ja minun juttujani on hankala älytä jso ei ole samalla aaltopituudella, olen ihmisten suhteen pikkasen nirso,  ja tiedän jos en pidä jonkun ihmisen asenteesta, tai luonteesta, vaikka olenkin erittäin suvaitsevainen, en vain viihdy sellaisten ihmisten seurassa joiden luonteista en pidä. Ehkä siinä on vikani? En tiedä...

Tapaan paljon saman henkisiä ihmisiä kuin minä, kyllä, mutta kynnys "viedä ystävyys pidemmälle" niin sanotusti on todella korkea. En saa oikein syvällistä kontaktia keheenkään. KErtokaa minulle neuvoja, miten niitä oikeita, pidempi aikaisia ystäviä saa. alan olla jo epätoivoinen, ja tämä yksinäisyys tuntuu todella kurjalta ... :(  Sen lisäksi kaikkea hankaluttaa se,että muuti snen verran pienemmälle kylälle, että täällä on omat piirinsä, ja jos tutustun ihmiseen tai toiseen, aina on joku joka ei pidä toisesta ihmisestä, joten kaveripiirin luominen on hankalaa.... Auttakaa yksinäistä, alan ruveta pikku hiljaa pöpiksi kun minulla ei ole ketään..

Kommentit (1)

Birdie

Apua... hetken jo luulin, että oon unissakävellyt tämän itse kirjottamaan.

Toivottavasti joku osaa vastata tähän, koska mulla on täysin sama tilanne itselläni, enkä ymmärrä mitä teen väärin. Se on niin turhauttavaa. Kellään muulla tutullani ei näytä olevan samanlaista ongelmaa tavatessa uusia ihmisiä, ne saa ystäviä ihan missä vaan, en ymmärrä miten. Jos tapaan uusia ihmisiä, en uskalla täysin rentoutua ja puhua mistään syvällisemmästä. Luulen että se johtuu pienestä ujoudesta. Tuttujen kesken mitään ujousongelmaa ei todellakaan ole.

Tsemppiä kirjoituksen aloittajalle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat