Apuja suhdeongelmaan

Vierailija

Hei tarvitsisin nyt vähän mielipiteitä ja vinkkejä ongelmaani:

Olen seurustellut miehen kanssa nyt vähän vajaa vuoden.  Suhteemme on tähän asti ollut oikein hyvin toimiva, vaikka olimmekin seurustelumme miltei heti alettua erossa pitemmän aikaa. Sen jälkeen olemme olleet tiiviisti yhdessä - miltei joka päivä.

Nyt lähiaikoina mies on muuttunut hyvin äkäiseksi, tiuskii ja ärisee mitä pienimmistä asioista ja on ehkä hieman ilkeäkin. Kännissä hän saattaa olla erittäin idioottimainen ja julma minua kohtaan.  Ja jos yritän mainita asiasta, hän vain toteaa, että oli kännissä ja sellainen nyt sattuu olemaan luonteeltaan.

Toisaalta hän on erittäin kultainen ja osoittaa välittävänsä kyllä.

Mies on sitä sorttia että ei kyllä puhu ja pukahda tunteistaan, kuin sitten kännissä. Jos yritän ilmaista että minulla on huono-olo hänen käytöksensä takia tai kysyä mistä kiikastaa, hän periaatteessa sanoo, että mikään ei ole vikana, vaan minä vaan kuvittelen. Voi olla mahdollista, että asia johtuu hänen työasioistaan.

Myönnän kyllä, että saatan olla hieman yliherkkä tuollaisille mielenvaihteluille edellisen suhteeni takia, mutta tuntuu että lähiaikoina tuo on korostunut ja mieheni haluaa olla enemmän yksin. Ja minä taas tälläisessä reagoin niin, että en pysty yhtään rahoittumaan ja pitäisi kokoajan olla mieheni seurassa jotta voisin tunnustella, että onko jokin oikeasti vialla. Pelkään, että kun annan tilaa liikaa ja teen omia juttujani hän tajuaakin että olisi mielummin ilman minua.
 Itselleni kun ei ole vielä tullut sitä, että tarvitsen omaa tilaa (vaikka aikaisemmissa suhteissa näin on käynyt)

Tiedän, että kuulostan hieman sekopäiseltä, mutta tilanne vaivaa minua yli kaiken juuri siksi, että olen sitä tyyppiä joka ei vaan voi antaa asioiden olla ja vatvoo kaikkea päänsä sisällä.

Onko kyseessä siis ihan normaali vaihe suhteessa, että halutaan omaa aikaa vai mikä on nyt meneillään? Pitäisikö vaan antaa miehelle tilaa ja yrittää itse rauhoittua ja miettiä myös asioita?

Kommentit (1)

Vierailija

en oikein muuhun osaa kommentoida, kuin tuohon kännikäyttäytymiseen. Jos mies ei normaalisti puhu tunteistaan, niin mitä jos puhuisi? Sanoisiko hän silloin samoja asioita kuin rohkaisu ryypyn jälkeenkin? En ehkä jatkaisi suhteessa, jos miehesi käytös on tuollaista, vaikkakin kännissä. Minusta mitään ei voi laittaa känniin piikkiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat