Ensimmäinen kerta

helpforme

Tiedän että aiheita on monia, mutta en ole saanut varsinaisesti henkilökohtaista apua mistään. Enkä äitini tai ystävieni kanssa kyllä haluaisi asiasta puhua. Eli nyt vaan apua mulle :)

Me ollaan poikaystäväni kanssa puhuttu (minä 18, mies 20) vähän  seksistä ja sen aloittamisesta. Minä olen siis vielä säästellyt itse itseäni sitä oikeaa varten, mutta poikaystäväni on menettänyt poikuutensa jo vähän nuorempana. Mitään kiirettä meillä ei ole ollut, eikä ole, mutta silti minä haluaisin jo kokeilla kun poikaystäväni on odotellutkin jo melkokauan. Ei siis painostusta eikä mitään. 

Olen lukenut keskusteluja ja monet on kehottaneet puhumaan ihan vapaasti poikaystävänsä kanssa asiasta, tai sanonut, että aloittaa vain rauhallisesti. Mutta ongelma onkin sitten siinä. Olen ujo, myös tässä aiheessa, joten puhuminen ei käy tuosta noin vain. Tekemiset vielä heikommasti.

Entä jos teenkin jotain aivan väärin? Miten suhtaudun asioihin? Mitä minä voin tehdä, etten minä ole ihan turha? Miten voisin henkisesti, ja vaikka fyysisestikkin vähän 'valmistautua' ettei asia tule minulle oikeasti ihan puun takaa?

Kertokaapas teidän ekoja kertoja ja auttakaa mua vähän noihin kysymyksiin liittyen ja muutenkin, jos keksitte jotain asiaa helpottavaa :)

Kommentit (7)

zofy

Voit olla kuullut, että eka kerta sattuu ja verta luultavasti tulee. Molempien kivun ja veren määrä riippuu siitä miten hyvin sinä ja miesystäväsi sovitte yhteen sieltä alhaalta ja siitä miten kovakourainen miesystäväsi on. Minulla onneksi kävi onni, kun löysin miesystäväni, joka on oikea kultakimpale. Yleensä on parempi jos toinen osapuoli on edes hieman kokenut, joten uskon että miesystäväsi kertomasi perusteella osaa kohdella sinua tarvittavalla hellyydellä ajan tullessa. (:

Oma ensimmäinen kertani oli loman lopussa, jonka olin viettänyt miesystäväni kanssa. Hän oli sormipelin avulla totuttanut minua ja vasta kun pystyin ottamaan useamman sormen, lähdimme yrittämään. Olin itse päällä, että pystyin säätelemään miten hitaasti etenin ja miesystäväni pysyi paikallaan, vain silitellen selkääni, niin kauan kuin sanoin, että hän voi liikkua. Sittenkin emme edes yrittäneet saada toisiamme tulemaan, ensimmäinen kerta on, ei välttämättä kivulias, mutta naiselle yleensä epämukava.

Auttaa paljon jos olet märkä kun lähdette yrittämään ja mies on valmistellut sinua.. tai sinä itse, mutta jos annat miehen tehdä sen, itse rakastelukin on helpompaa. En oikein saanut selvää viestistäsi oletteko kokeilleet suuseksiä tai sormeilua tai jotain...? Kannattaa kuitenkin aloittaa jostain, mikä rakentaa fyysistä luottamusta ja fyysistä vapautumista toisen seurassa. Kannattaa hieroa toista, käydä yhdessä suihkussa ja tehdä aina välillä jotain pientä nukkumaan mennessä (tai vaikka voi yllättää toisen ruokaa laittaessa pienellä suutelusessiolla).

Jos olet ujo, voit vaikka juuri hieroa miesystäväsi paljasta selkää ja alkaa hieman suudella hänen niskaansa tai kun olette menossa nukkumaan, odottaa häntä peiton alla alasti. Nuo ovat helppoja keinoja ujolle, sinun ei tarvitse puhua, katsoa häntä silmiin ja voit vain seurata hänen fyysistä reaktiotaan.

Onnea yritykseen ja rohkeutta!

helpforme

Kiitos hienoista neuvoista zofy! Poikaystäväni on tosiaan hieno mies ja ajattelee aina parastani, eli vinkkisi sopivat hyvin tilanteeseeni. Eli olen siis ihan täysin kokematon niin tässä suuseksissä kuin sormeilussakin, vaikka paljon olen kuullut ja lukenut. Otan oppia sanoistani ja aijon edes yrittää. Muuta en voi itselleni tai kenellekkään muullekkaan luvata.

Vielä lisää juuri zofyn viestin kaltaisia selkeitä neuvoja :)

L0VE
Seuraa 
Liittynyt27.8.2012

Jos ootte jo jonku aikaa seurustellu niin poikaystäväs kyllä varmasti tietää että oot ujo, etkä välttämättä halua puhua kaikesta niin avoimesti. Yleensä asiat vaan sitte loksahtaa paikoilleen ja etenee omalla painollaan:) 

Se on sun ekakerta, eikä kukaan voi ekalla kerralla olla hyvä! Joten ei kannata pelätä että tekisit jotain väärin. Eka kerta on kokeilua ja semmosta että tunnustelee mitä se on... Sen jälkeen ku sen on kokenu niin voi alkaa kokeilemaan kaikkea muuta ja tutustumaan seksiin paremmin.

Henkisesti ainaki voit valmistautua sillaa että rentoudut ja uskallat puhua poikaystävälles sillaa, että jos joku asia ei tunnu hyvältä niin pystyt sanoa sen. Fyysisesti en kyllä tiiä miten valmistautua!:D 

Tsemppiä!!:)

MEL

Minulla ensimmäinen kerta oli helppo vaikka se tottakai jännitti. Olin seurustellut poikaystäväni kanssa jo jonkun aikaan, kun rupesimme puhumaan seksistä ja sen harrastamisesta- Poikaystäväni oli menettänyt poikuutensa jo aika päiviä sitten, mutta minä olin vielä neitsyt. Olin todella epävarma kropastani enkä uskaltanut puhua seksistä oikeastaan kenenkään kanssa. Yhtenä iltana kuitenkin olimme poikaystäväni luona kahdestaan ja rupesimme puhumaan seurustelustamme ja lopulta aloimme puhua seksitä. Olin aluksi hämmentynyt ja ujostelin, enkä oikein uskaltanut sanoa mitään. Puhuimme kaikesta kunnes keräsin rohkeuteni ja palasimme taas puhumaan seksitä, se keskustelu oli helpottava ja pääsis eroon ujostelustani sen suhteen. Uskalsin kertoa hänelle mitä odotin ja pelkäsin. Sinä iltana harrastimme ensimmäistä kertaa seksiä ja minä menetin neitsyyteni. Poikaystäväni oli todella varovainen ja ihana. Aloitimme rauhallisesti tutkiskelemalla toisiamme, kunnes siirryimme itse asiaan jos niin voi sanoa. Kävihän se aluksi kipeää mutta poikaystäväni oli varovainen ja teki kaiken hitaasti ja hellästi. Hän kysyi minulta vähän väliä haluanko jatkaa ja etteihän minulla käynyt liian kipeää. Itse en vuotanut tuolloin verta eikä se ollut mielestäni hirveän tuskaista loppua kohden se tuntui jopa jokseenkin hyvältä.

Poikaystäväsi ei varmasti pidä sinua turhana teit sitten mitä tahansa, etkä sitä olekkaan. Keneltäkään ei voi ensimmäisellä kerralla odottaa liikoja. Hän voi opettaa ja kertoa sinulle mitä sinä voit tehdä missäkin tilanteessa. Tärkeintä on jutella ennen seksiä ja sen aikana, jotta tietää mitä toinen haluaa ja tuntee juuri sillä hetkellä. Tietenkin juttelu jonkun hyvän ystävän kanssa voisi auttaa henkisesti ellei jopa fyysisestikkin. Ystäviesi on helpompi kertoa sinulle miten heillä on mennyt ja mitä sinun "kuuluisi" tehdä seksin aikana.

...

Minun tilanne näyttää tältä:
Meillä on jo jonkin aikaa ollut juttua, puhuttu ollaan kaikesta mahdollisesta niin kuin myös seksistä.. Itse kuitenkin olen vielä neitsyt ja olen odottanut '' sitä oikeaa '' kelle haluan menettää neitsyyteni ja tämä tuntuisi nyt siltä. Kuitenkin minua epäilyttää yksi asia, miksi en pysty myöntämään tälle jätkälle neitsyyttäni? Hänen kaverinsa sitä jo kysyi, mutta menin aivan lukkoon. Minua on jo pitkään mietityttänyt, että mikä ''ongelma'' tässä nyt oikeen on, tai no minussa?

Vierailija

Hienoa että sinulla on mies johon luottaa. Itse neuvoisin vain etenemään hitaasti ja minusta ei ole tarvetta puhua siitä edes etukäteen. Minä ja mieheni emme puhuneet siitä koska myös olin ujo. Annoin vain asioiden mennä omalla painollaan. Ekan kerran jälkeen seksistä on jo helpompi puhua.

Kyllä se siitä :) Periaatteessa et voi tehdä mitään väärin ja vaikka teetkin niin miehesi ymmärtää varmasti ja aina voi kokeilla uudestaan. Suhtaudu avoimesti. Jos uskallusta riittää niin voit vaikka kokeilla tehdä aloitteen, niin mies luultavasti ottaa ohjat käsiin. Sitten vain johdattelet vähän sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Ekalla kerralla ei mielestäni kannata liikoja yrittääkään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat