Teini-ikä jäi kokematta kiusaamisen takia

nolo-vaan8

Olin koko teini-ikäni kiusattu ja syrjitty. Sen takia en käynyt oikein missään enkä tehnyt mitään. Istuin kotona, lihoin ja pidin päälläni äidin ostamia (varmaan lasten osaston) vaatteita, kun en itse halunnut käydä kaupassa. Sitten vielä ihmettelin, että "miksi kaikki inhoo mua, eikä kukaan poika tykkää musta?". Nykyään ymmärrän hyvin, miksi olin niin haukuttu...

Nyt vasta parikymppisenä olen pääsemässä masennuksestani. Jotenkin tuntuu, että olen kasvanut suoraan lapsesta aikuiseksi, teini-ikä on jäänyt välistä.

Joo turha haikailla menneisyyteen, mutta välillä tulee haikee olo kun näkee teinejä porukoissaan, hengaamassa kaupungilla hyppytunnilla... kun ite ei päässyt elämään semmoista vaihetta.

No eiväthän kaikki voi olla semmoisia sweet-16 tyyppejä, jonkun on pitänyt olla se kynnysmatto... Jees. Onkohan muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (1)

Moi

Hei, minä olen joskus ajatellut samalla tavoin, vaikkein kovin "radikaalia" kiusaamista kokenutkaan ja se ei kestänyt kuin yläasteen ajan. Lähinnä se oli semmoista ulkopuolelle jättämistä, kun kaikki entiset kaverit tulivat trendikkäämmiksi, siis toisin sanoen alkoivat polttamaan, huoraamaan tai olivat muuten "parempia" kuin minä. Enkä sitten enää viitsinyt väkisinkään tunkea porukkaan mukaan, joten jäin yksin. Ja epävarmuus itsestä kasvoi koko ajan. Tuo kamala aika vaikuttaa elämääni vielä nykyisinkin, vaikken todellakaan haluaisi niin. Olen vieläkin uusien ihmisten kanssa aika ujo ja mietin, että heitä kiinnosta mitä minulla on sanottavana ym. Se on tosi tyhmää, ja vähitellen olen pääsemässä siitä yli. Olen saanut jo uusia ystäviä hankittua ja heidän seurassaan pystyn olemaan oma itseni, eli huumorintajuinen ja puhelias. Vaikka teininä ei olisi kavereita ollutkaan, nuoruus ei vielä ole ollenkaan ohi, vielä parikymppisenäkin ehtii tehdä samoja ja paljon hauskempiakin asioita kavereiden kanssa! :) Nykyään osaan arvostaa itseäni ja tiedän, ettei minussa ole ollut koskaan mitään vikaa, vaan niissä typerissä syrjijöissä. Sinunkin pitäisi ajatella niin. Tsemppiä!:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat