Jälkiehkäisy & kuukautiset

peloissaan

Tilanne on siis tämä, otin jälkiehkäisypillerin ja sen jälkeen kuukautiseni alkoivat noin 5 päivän päästä. Nyt on kuitenkin alkanut pelottamaan että mitä jos olenkin raskaana ja en "ehdi" tehdä aborttia ennenkuin on liian myöhäistä. Kuinka kauan tulisi seuraavia kuukautisia odottaa? Ja koska olisi hyvä aika tehdä raskaustesti? Nuoren ikäni vuoksi olen aika peloissani asiasta ja melkeinpä hermoromahduksen partaalla. Auttakaa, kaikki tieto on tarpeen!

Kommentit (4)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

No, mielestäni on epätodennäköistä, että olisit raskaana. Miten nopeasti yhdynnästä otit je:n? Valmisteesta riippuen se olisi hyvä ottaa 2-5 pv:n kuluessa, mutta mitä nopeammin sen ottaa, sen parempi teho on.

Jos kuitenkin epäilet olevasi raskaana, kannattaa testi tehdä muutaman viikon kuluttua.

Keiju

Hei! Minulle kävin ihan samalla tavalla kun otin jälkiehkäisypillerin! Ja menkat eivät olleet mistään kotoisin, pientä tiputtelua kesti melkein kaksi viikkoa.. Sitten kun ne loppuivat, halusin vielä varmuudenvuoksi tehdä raskaustestin ja negatiivinenhan se oli :) joten en usko että on mitään hätää, mutta itse muistan kuinka panikoin ja plekäsin että mitä jos.. Kannattaa se pari viikkoa odotella ennen testin tekoa niin on varma. Ja abortinhan voi tehdä vielä  kolmannellakin kuulla.

Orchid

Tuskin oot raskaana. Mä olen itse joutunut turvautumaan jälkiehkäisypilleriin kahdesti, ja mulla alkoi aika pian menkat sen jälkeen. Ja menkathan on merkki siitä, ettei voi olla raskaana? Mutta tosiaan, mitä nopeammin vahingon jälkeen otat sen, sitä parempi teho. Ne ei yleensä kyllä petä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat