Suhdesotku - vinkkejä ahdinkoon?

avuton

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt 2 vuoden ajan ja meillä on mennyt tosi hyvin suurimman osan ajasta. Tullaan hyvin toimeen, meillä on hauskaa, emmekä ole riidelleet kunnolla kun vaan kerran tai kaksi, pieniä kinoja tottakai on ollut. Meillä oli myös suunnitelmissa yhteen muuttaminen nyt syksyllä, ennen hänen asepalveluksensa alkua. 

Kuitenkin nyt viime kuukausien ajan poikaystävästäni on ollut melko kiukkuinen. Koko tämän ajan olen joutunut olemaan varpaillani ja ns. mielistelemään häntä, ettei se räjähtäisi taas jostain todella, toooodella olemattomasta. Joku aika sitten huomautin asiasta poikaystävälleni ja tilanne muuttuikin hetkeksti parempaan suuntaan, mutta nyt se sama kiukutteleva mies on palannut. 

Hänen puhetapansa minua kohtaan on aina melko syyllistävä, halveksuva sekä aliarvioiva ja en halua enää edes nähdä häntä niin usein kun yleensä, koska en yksinkertaisesti jaksa kuunnella. 

Tämä tilanne suhteessamme on aiheuttanut myös toisen ongelman. Luulen olevani syvästi ihastunut toiseen henkilöön, joka kanssa mulla on ollut "juttua" useitakin kertoja ennen nykyistä suhdettani, mutta emme ikinä päätyneet yhteen asian jos toisenkin takia.  En tietenkään ole tehnyt tämän ihastuksen kanssa yhtään mitään enkä kertonut hänelle tunteistani kaikkien ongelmien välttämiseksi, mutta hän on kertonut olevansa jälleen ihastunut minuun. 

Mun pää on ihan mahdottoman sekasin enkä tiedä mitä mun pitäisi tehdä. Pitäisikö mun jättää tämä nykyinen melko huonosti pyörivä suhde ja katsoa miten asiat menisivät tämän toisen pojan kanssa vai jäädä yrittämään jos tämä suhde paranisikin? Tiedän, että tää kuulostaa tosi pahalta, mutta pelkään, että jos se uusi suhde ei toimisikaan ja olisin hylännyt pitkäaikaisen suhteen sen takia ja olisin vaan pilannut kaiken. Vai pitäiskö vaan olla seurustelematta ollenkaan? 

Mitä mieltä ootte? 

Kommentit (5)

norel

Miehesi päässä voi vain pyöriä jotkut stressaavat asiat, mitkä laittavat pinnan kireälle. Entä jos inttiin lähtö jännittää tai se, miten suhteenne kestää tämän "eron"? Kyllä ne miehetkin asioita pähkäilee vaikkei tuo sitä ilmi.

Minun avomieheni käyttäytyi samalla tavalla jokin aika sitten, lähes räjähti kiukusta ihan sama mitä sanoin tai tein. Tuli sellainen olo, että hän on totaalisen kyllästynyt minuun. Sitten istutin ukon alas ja kysyin mistä tuulee, alkaa riittää tämä tilanne. No sitten selvisi, että oli rahan kanssa ollut vaikeaa. Lypsämällä sai kaiken tiedon ulos ja kun yhdessä asiasta puhuttiin niin eipä sen jälkeen enää kiukutellut.

Miksi te ette puhu asiasta? Eikö hän osaa sanoa syytä? En kyllä lähtisi pitkää suhdetta päättämään tuollaisen asian vuoksi, mikäli nyt ei ikuisuuksia jatku. Ihastuksia tulee ja menee, etenkin jos tuollainen vanha tuttu johon sinulla on lämpimät tunteet ollut. Mikäli olette kumminkin miehesi kanssa yhteenmuuttoa miettineet, luulenpa että tunteesi häneen ovat vähän syvemmät kuin ihastukseen?

Vaikka ihastut tuntuisi kuinka kutkuttavalta tahansa, se ei ehkä toimi oikeasti. Ette ole ikinä päätyneet yhteen, ehkä syystä. Sen takia se niin kutkuttavaa onkin, kun on saavuttamattomissa!

avuton

Kiitos vastauksestasi! Se siinä onkin kun olen istuttanut jo hänet alas tästä asiasta, eikä hän silloin osannut sanoa miksi oli sellainen, sanoi vaan että muuttuu ja niin muuttuikin, mutta vaan hetkeksi. Ja siitä on jo se muutama kuukausi aikaa. Siksi olen vain huolissani...

Pitää kai vaan yritttää jaksaa jos vaikka vaihe menisi ohi. 

norel

Ikävä tilanne. Muista kumminkin myös se, että jos suhde pitkään maistuu puulta eikä mies osaa syytä käytökselle kertoa/sitä muuttaa, niin turha jäädä kitkuttamaankaan siihen. Olette kumminkin vielä nuoria ja suhteenkin pitäisi olla nautittava eikä työläs.. :)

suwi

Aika hankala tilanne enkä oo ite tollasta vielä kokenu. Mut tälleen kun mietin ni jos kokisin et se nykynen suhde vois muuttua parempaa suuntaa ja siinä olis vielä jotai hyvää ni kokeilisin jatkaa vielä. Koittaisin keskustella sen miehen kanssa mistä johtuu kiukuttelu ja sanoo miten tuntuu kurjalle nähä aina kiukkunen mies. Mutta, jos tuntuis siltä et kaikki keinot on kokeiltu ni siinä vaiheessa eroisin. 

Haluutko tän ihastuksen kanssa ihan seurustella vai pitää muuten vaa hauskaa? Ja olisitko varma ettei tää ihastus "jätä" sua sitte heti ku oot sinkkuna? Tai eihän se nyt niin varmaa oo mut toivottavasti tajuut mitä haen takaa :D

avuton

Kiitos teillekkin!

Suwi, ymmärsin mitä haet takaa :D Ja siis se mun ja tän ihastuksen suhde on tosi monimutkanen. Meillä on ollu juttua n. 4 kertaa ja kerran oltiin jo lähellä seurustelua, mut sitten tuliki taas kaikkia mutkia matkaan... Ni en osaa sanoa mitä siitä suhteesta tulis. Pelkään just sitä ettei se onnistuiskaan. 

Norel, oon samaa mieltä sun kanssas. Ollaan nuoria, ei se tarkota, että jos en tähän suhteeseen jää, että olisin koko loppuelämäni yksin! :) Ei mulla hätää ole. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat