Apua tyttöystävän kanssa?

apua kaipaava

Tyttöystäväni on aina välillä tosi ahdistunut, hermostunut ja stressaantunut. Hän itkee aina vähän välilllä ja herkitsee joskus jopa eroa. ( Mielestäni suhteessamme ei ole kuitenkaan mitään syytä erota) Hän aloitti juuri lukion, joten voisiko tämä kaikki jotenkin liittyä siihen? Ei olla viimeaikoina oltu paljoa yhdessä. Mitä voisin tehdä auttaakseni häntä?? En halua nähdä häntää tuollaisena!!!!

Onko kellään kokemuksia mistä tällainen voi johtua? Miten voin auttaa??

Kommentit (11)

tumppa

Voiskohan stressi johtua uudesta koulusta? onko hänellä mahdollisesti muita huolia? anna vaikka selkähieronta, se rentouttaa kummasti! :)

oletko täysin varma ettei ongelma ole suhteessanne? jos ei niin älä päästä tyttöä menemään. voi johtua myös kuukautisista, koeta olla ymmärtäväinen..

Elenainen

Heippa!

Naiset ovat välillä hirmuisen ailahtelevaisia aivan tahtomattaankin, kuten olet varmasti huomannut moneen kertaan tyttöystäväsi (ja mahdollisesti äitisi ja siskojesi) kanssa. Välillä ailahteluille on aivan käsittämättömän vaikeaa huomata mitään järkevää (tai edes järjetöntä) syytä, mutta silti vaan mieli on maassa ja koko maailma tuntuu potkivan päähän. Kun nainen itse sitten yrittää löytää elämästään syytä ailahteluille, saattaa hän sortua syyllistämään kumppaniaan tai suhdettaan vaikka kaikki olisi kumppanin silmin tarkastellen mitä parhaiten.

Naiset eivät aina ajattele kauhean rationaalisesti. Tunne vie naisen mennessään, hormoneista puhumattakaan. Miehillä on varmasti välillä ihan hirveä homma yrittää pysyä perässä kaikissa naisten mielen horjahduksissa!

Jos haluat helpottaa noita tyttöystäväsi ahdistuskausia, älä lähde niihin mukaan. Toki voit olla myötätuntoinen häntä kohtaan, mutta älä vajoa samaan synkkyyteen. Jos mahdollista, yritä piristää tai ihan vain kääntää huomiopisteen mukavampiin asioihin. Äläkä missään nimessä heitä vettä myllyyn hänen puhuessa erosta, muuten hän saattaa alkaa luulemaan, että siinä toden totta piilee ratkaisu kaikkeen.

Kannattaa keskustella tuosta tyttöystäväsi ahdistuneisuudesta silloin, kun hänellä on hyvä päivä ja hän pystyy tarkastelemaan noita tilanteita ikään kuin ulkopuolelta. Keskustelkaa hänen eropuheista, onko hän tosissaan miettinyt eroamista vai ovatko nuo puheet vain ahdistuksen ikävä sivutuote. Avoin ja kattava keskustelu saattaa avata monta solmua. Voit kysyä suoraan häneltä, pystytkö auttamaan häntä jotenkin ahdistuksen iskiessä.

Muutosten keskellä ahdistuneisuus on varmasti varsin normaalia, mutta palasten hiljalleen loksahtaessa uomiinsa arki alkaa taas pyöriä helpommin ja pienemmän stressitason voimalla.

Toivotan sinulle paljon reippautta ja voimaa olla tyttösi tukena! :)

Elena, http://myotajavastamaessa.blogspot.fi/

itsab

no mun mielestä kaikkein ärsyttävintä on se kun odottaa että mies tukis ymmärtäis ja puhuis mun kanssa siitä mikä on mielen päällä niin sen sijaan mies yrittää just vaihtaa ilosempaa aiheesee tai piristää, joo hyväähän se vaan tarkottaa, mut tulee tunne et sitä ei oikeasti kiinnosta miltä musta tuntuu ja ei kestä nähä mua synkkänä ja kun juuri häneltä haluaisin tukea ja turvaa.

angs

Mä oon just tollanen joka masentuu angstiintuu aina ihan ilman syytä :D En tiedä miksi! Sillon on kyl vaikee piristyä jos toinenki vaan vajoaa ahdistukseen mun mukana...

Julie

Ymmärtäminen ja myötätunto on tärkeää, mutta vaikeaa jos angstille ei tunnu olevan mitään järkevää syytä. Tai edes järjetöntä syytä, kuten Elena totesi.. :/

:)

Kuullostaa ihan minulta tuo juttu, ja olen masentunut syävsti, ja niin voi olla tyttöystäväsikin. Jos tuommoinen on jatkunut kauan, niin sano hänelle että rupeaisi käymään psykologilla

Nea

Voit mennä tyttöystäväsi kanssa vaikka yhdessä sinne psykologille ensimmäisellä kerralla, se voi olla aika pelottavaa mennä sinne ihan yksin sanomaan että ahdistaa eikä oikein tiedä miksi.. Ulkopuolinen kuuntelija on välillä tosi tervetullut vaihtoehto.

Vierailija

Käyttääkö tyttöystäväsi ehkäisypillereitä? Ite olen aivan kamala ihminen ja ahdistunut jos syön pillereitä väärässä rytmissä kroppaani nähden. Jos syö, niin kierron pituuden muuttaminen voi helpottaa asiaa, älä kysy miksi, niin vain tapahtuu.

Ja muutokset stressaa aina, joten ei kannata luovuttaa tai antaa tyttöystävänkään luovuttaa. Ja puhuminen auttaa, kun ahdistavat asiat kaataa yksi kerrallaan, voi tilanne helpottua.

jasu

Mulla on kans tuo ehkäisypillerijuttu :/ Tyttösi ei välttämättä ole tullut edes ajateltua että tuo voisi olla syy kiukkuisuuteen! Kysäise asiasta, niin koko homma saattaa selvitä... toivottavasti! :)

Sandraii

Silloin kun itse aloitin lukion, 4 vuotta sitten (nyt reilu puolivuotta ollut jo valmistunut sieltä) oli koulun ensimmäiset 4 viikkoa todella vaikeita. Olin oikeastaan niin ylistressaantunut kaikesta siitä; joka tunnilla uusi asia, kovat paineet suorituksesta, kaikki tuntui romahtavan niskaan. Olin vähällä jättää lukion kesken jo kahden viikon jälkeen. Mutta kun koeviikko koitti alkoi homma helpottaa ja siihen rutiiniin pääsi itsekkin kiinni. Myös läheiseni huomasivat muutoksen helpompaan päin.

Uskon että kannattaa tarjota tukea tytöllesi; järjestä vaikka joku rentouttava ilta, pientä purtavaa ja leffa, eikä ylimääräisiä miettimisiä!:) Toivottavasti teillä homma selkiää!:)

Stuba

Mun tyttöystävällä on taas lääkitys ja kun on lääkkeet unohtunut hän saa kauheita raivokohtauksia ja alkaa huutamaan minulle. Yleensä oon halannut häntä että rauhoittuu nykyään hän ottaa ne lääkkeet ja on erilainen. Hän on hieman temperamenttinen ja puhuu välillä kans erosta mutta ollaan selvitty pelkästään puhumalla ja en ymmärrä miksi hän pyytelee jatkuvasti anteeksi minulta. Ihmettelen sitä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat