Seksi sattuu liikaa, apua!

Apuatarvitseva

Tuntuu todella pahalta olla "pihtari", mutta minkäs teet kun ei vaan pysty antamaan. Joka kerta kun aloitamme yhdynnän poikaystäväni kanssa laitetaan paljon liukkaria hänelle ja minulle. Kun poikaystäväni työntää liukkarisen sormensa emättimeeni, syntyy kauheaa polttelua ja kirvelyä. Sama on peniksen kanssa, mutta kun tehdään edestakaista liikettä syntyy eräänlaista "kitkakipua", ei kai se ole mahdollista kun käytämme niin paljon liukkaria. En tiiä onko se kipu ulkoista vai sisäistä. Tuntuu niinkun siitä keskivaiheelta hinkattaisiin hiekkapaperilla. En ole myöskään kuiva, sormella sen pystyy tuntemaan. Mikä mulla mahtaa olla ongelmana. Ikää on vähän vajaa 17 vuotta. Aina yhdynnän aikana sattuu niin että itku on herkässä. Olen käynyt terkkarilla ja gynekologilla puhumassa asiasta. Multa otettiin myös papa-koe, mut totes vaan että mitä parhaassa kunnossa. Terkkari ei osannut sanoa juuta eikä jaata. Oon koittanu joskus työntää emättimeen jotain pienempää, mutta eipä tunnu sekään kovin mieluiselta..

Olen myös kokeillut emättimen pH:ta tasapainottavia pillereitä, mutta ei niistäkään tuntunut olevan mitään apua (valkovuoto vaan väheni, mutta siinä se).

Luojan kiitos, poikaystäväni on hyvin ymmärtäväistä sorttia eikä todellakaan ole missään vaiheessa painostanut mua seksiin. Olis kuitenkin itenki kannalta kiva saaha hommat hoitoon. 

Kaipaan todella kipeästi asiallisia vastauksia.
Kiitos jo etukäteen niille jotka jaksoitte lukea ja auttaa!

Kommentit (9)

helmet

ootteko millaista esileikkiä harrastanu? ootko ollu rentona? koska oot menettäny neitsyytes? mulla oli 10 ensimmäistä kertaa kivuliasta jonka jälkee se loppui. 

Vierailija

En ole lääkäri, mutta kyseessä voi olla vulvodynia, joka on emättimen jatkuva kiputila.

http://vdopas.com/vulvodynia-mita-se-on/

Vähemmän pelottava vaihtoehto on se, että tosiaan immenkalvosi ei ole vielä puhjennut kunnolla niinkuin aiempi vastaaja sanoi, mutta silloin sormen ei pitäisi kyllä sattua. Voitko käyttää esim. tamponeja laisinkaan?

Kyse voi olla myös siitä, että olet allerginen liukkarille, jolloin kannattaa vaihtaa merkkiä, tai olet voinut saada haavoja hinkkauksesta. Haavat eivät heti parane ja varmasti sattuvat vaikka käyttäisit kuinka liukkaria. Itselläni oli tämä ongelma exän kanssa, joka oli liian iso eikä lämmitellyt minua riittävästi. Nykyisen kanssa ei ole samaa ongelmaa, lämpeän riittävästi luonnollisesti. Lämmitteleekö poikaystäväsi sinua riittävästi, että olet rentona, etkä jännitä? Liukkari ei varmaankaan auta jos et ole "valmis seksiin".

Jos ei auta tosiaan pidättäytyminen, että mahdolliset haavat paranee ja/tai liukkarin vaihtaminen, varaa aika kunnon gynelle (mahollisesti yksityiselle, koska julkisella eivät kuitenkaan kuuntele) ja kysy onko vulvodynia mahdollinen. Siihen on olemassa lääkitys, ettei tarvitse tuskan kanssa elää :) Toivottavasti oli apua, enkä pelotellut liikaa, mutta tämä tuli ekana mieleen kun näin tekstisi.

Apuatarvitseva

En usko että tuo vulvodynia on kuitenkaan kyseessä. Luin tuon artikkelin, eikä se ihan vastaa tuntomerkkejä kaikiltaosin. Tamponien käytössä ei ennen ole ollut mitään ongelmaa, nykyään se sattuu hieman. Siirsin kerran kuukautisiani ja uskon että lääkkeet ovat kuivattaneet limakalvoja. Eli joskus olen laittanut tamppooniin hieman liukkaria ja sen jälkeen ei ole ollut juurikaan mitään ongelmaa. Emme itseasiassa lämmittele ollenkaan, mutta voihan olla ettei kehoni ole vielä "valmis" seksiin. Tuota lämmittelyä pitää varmasti alkaa kokeilemaan. Mietin vaan että mitenköhän se onnistuu kun sekin meinaa välillä tuntua niin inhottavalta.. /:

singidunum

Noiden mahdollisten fyysisten syiden lisäksi veikkaan, että sulla on ongelmaksi muodostunut jännittäminen. Itselläni kävi viime syksynä niin, että erittäin stressaava kesä johti muutamiin haluttomuuden aiheuttamiin kivuliaisiin yhdyntöihin, joiden jälkeen jokainen uusi yhdyntä alkoi jännittää. Henkisesti jännitystä ei edes huomannut, mutta fyysisesti en ollut ihan rentona vaan jännitin vähän joitain emättimen alueen lihaksia, mikä johti mainitsemaasi "kitkakipuun".

Jännittäminen on sikäli vaikea juttu, että siitä ei pääse eroon pillereitä napsimalla... Itse pääsin siitä pikkuhiljaa yli hengittämällä yhdynnän alkaessa syvään ja tietoisesti rentouttamalla kaikki mahdolliset paikat. Lisäksi muistutin itselleni, että luotan poikaystävääni ja siihen, ettei hän satuta minua ja osaa olla varovainen. Eikä sen riittävän lämmittelynkään merkitystä voi vähätellä. Kun on melkein sekaisin himosta, niin kipuja ei juuri muista ajatella ;) Tsemppiä!

Apuatarvitseva

Kävin kouluterkkarilla ja kerroin vaivastani. Hän varasi minulle ajan gynekologille. Kävin gynellä jo aiemmin joku aika sitten, muttei siitä paljonkaan hyötyä ollut. Hän oli kuitenkin vanha kouluterkkari (osasi vain alkeet), nyt tulevan tarkastuksen pitäisi suorittaa oikea lääkäri, joten luultavasti saan häneltä enemmän vastauksia ongelmiini (ja mahdollisesti apua). Toivon koko sydämestäni että saisin kysymyksiini vastauksen ja apua ongelmiini.

Kiitos paljon antamistanne vinkeistä. Singidunum, voihan se olla että osa tuosta kivusta on mullakin vaan tuolla korvien välissä. Jos siellä gynekologilla ei löydy mitään, täytynee sitten keskittyä enemmän puhumaan noista "henkisistä" ongelmista, ja on pakko päästä eroon tuosta jännittämisestä. Uskon että jännitän esim. lantiopohjanlihaksia ihan tiedostamattani..

tuttu tunne

Mulla oli aluksi sama ongelma, mutta se korjaantui hiivan estokuurilla, pillereitä vaihtamalla sekä limakalvojen kunnon parantamisella d-vitamiinin avulla. En ole vieläkään varma, mikä näistä auttoi eniten, mutta noi oli ne keinot mistä oli selvästi apua. Myös durexin play heat liukkarista oli apua, koska se lämmittäessään rentouttaa. Kun seksi oli aiemmin sattunut niin paljon, niin tottakai sitä jännitti, joten siksi rentoutus oli hyvä. Pari lasillista viiniä ja kunnon lämmittely saattavat auttaa, sinulla täytyy olla myös tieto siitä, että lopetatte heti, jos sinua sattuu. Silloin seksi tuntuu turvallisemmalta etkä jännitä.

Minnapa
Apuatarvitseva
Emme itseasiassa lämmittele ollenkaan, mutta voihan olla ettei kehoni ole vielä "valmis" seksiin. Tuota lämmittelyä pitää varmasti alkaa kokeilemaan. Mietin vaan että mitenköhän se onnistuu kun sekin meinaa välillä tuntua niin inhottavalta.. /:

Tulee vaan mieleen, että a) mitä ajattelet lämmittelyllä ja b) miksi ette sitä tee? Onko tosiaan niin, että kun alatte harrastaa seksiä, niin laitatte vaan liukkaria ja hommiin? Ei ihme, jos silloin sattuu. (Näin siis ymmärsin tekstistä.) Lämmittelyllä itse ainakin tarkoitan suutelemista, hyväilyä, toisen kiusoittelua yms., jonka aikana rentoutuu, kostuu ja sitten jo haluaakin itse asiaan eli yhdyntään. Että kannattee kokeilla.

bebebbb

Mulla sattu aluks kans tosi paljon, mut sit lopuks ei satu ollenkaa :)) parit ekat kerrat oli aluksi kivuliaita, mutnyt kaikki on ok :)

L0VE
Seuraa 
Liittynyt27.8.2012

Mulla on ollu ja on osittain vieläki sama homma. Meki käytetään poikaystävän kans liukuvoidetta, mutta siis ainahan se luonnollinen kostuminen ja liukaste on parempaa... Joten me keksittiin uus lämmittelykeino, missä mää kostuin paljon enemmän ja sitte ku poikaystävä tulee sisälle se lisää vielä vähän liukkaria itselleen ni ai että! Plus että pitää olla täysin rento ja alussa meiän pitää ainaki alottaa aika hitaasti ja hellästi... Ja jos ei nää vinkit auta ni kannattaa puhua gynekologille kipulääkkeistä, koska mun gyne sano että jos mulla ei rupee helpottamaan kivut ni se voi antaa mulle jotain kipulääkkeitä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat