Pettämistä vai ei?

En ole koskaan katunut mitään näin paljoa...

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa hieman päälle puoli vuotta ja meillä on mennyt todella hyvin pienistä erimielisyyksistä ja murheista huolimatta. Olemme aina pystyneet luottamaan toisiimme. Nyt minä kuitenkin särjin hieman luottamusta itseeni. Olin viime vkl:na baarissa kavereiden kanssa ja koska minua "ketutti" niin paljon muutama asia, en osannut ajatella täysin selkeästi, kun eräs mies haki minut kavereideni luota tanssimaan kanssaan. Vastustelin hieman, sanoin, että olen varattu eikä koskisi minuun ja olin jo lähdössäkin koko tilanteesta pois. En kuitenkaan vain osannut lähteä. Mitään tanssia kummempaa ei tapahtunut, eikä olisi tapahtunut, vaikka poikaystäväni ei olisikaan pamahtanut viereeni. No luottamushan siinä meni, ja poikaystäväni ei kuulemma ole koskaan ollut niin pettynyt kehenkään, mutta saimme asian sovittua, ja sovimme jo, että unohdetaan koko asia.

Tämä siis tapahtui 5 päivää sitten ja eilen sovimme viimeisiä asioita tapahtuneesta ja lupasimme unohtaa sen. Kuitenkin tänään huomasin facessa poikaystäväni linkittäneen kaverinsa seinälle kuvan seksikkäästä misusta (olympialaisissa pelaa jalkapalloa) ja laittaneen ";)"-kommentin. Poikaystäväni ei ole koskaan linkittänyt ainakaan minun nähteni mitään tuollaista, ja olen kyllä huomannut, että edelleen hän kohtelee minua aika nuivasti, vaikka asia on yhdessä jo sovittu. Olen niin rikki tapahtuneesta ja myönnän, että itku tuli kun näin kuvan, vaikka kyse on vain kuvasta, mutta onko tämä nyt jotain koston tapaista ja tulenko ikinä saamaan anteeksi tätä "pettämistä". Ja siis tiedän hänen menneisyydestään sen verran, että kaikki hänen aikaisemmat suhteensä ovat kariutuneet juuri naisen pettämiseen, joten minä tuskin olen kauheassa suosiossa tällä hetkellä.

Ja toivon niin paljon, että jos jaksatte lukea tämän, niin kommentoisitte jotain, koska olen aivan hajalla tästä. En uskalla sanoa enää mitään tuosta kuvasta poikaystävälle, koska kuten sanoin, asia oli jo sovittu, mutta silti minusta tuntuu, ettei se ole selvä kuitenkaan...

Kommentit (10)

Sherry

Mielestäni tanssiminen toisen henkilön kanssa ei ole pettämistä. Ellet kovin intiimisti hänen kanssaan ole tanssahdellut. Ja jos kuvan linkkaus toisen seinälle sinua nuin haittasi ja loukkasi. Niin kannattaa poikaystävälle mainita asiasta, että se loukkasi tunteitasi ja miksi hän teki niin. Tekikö hän "kostaakseen" sen sinulle.

dydi

Ehkä poikaystäväsi otti tilanteen niin raskaasti siksi koska aiemmat suhteet ovat päättyneet pettämiseen, toki tuo mitä teit eli tanssit toisen jätkän kanssa ei ollut pettämistä.. Hän on ehkä vain todella varovainen ja pelkää tulla petetyksi? Ja tuo kuva homma, puhu hänelle, ei hänkään varmaan tykkäisi jos linkkailisit kuvia puolialastomista miehistä omille kavereillesi, vai tykkäisikö? Turha kostaa tuommosesta asiasta, jos se asia on jo sovittu, ja meinasitte unohtaa koko jutun? 

Marina

Mulle tuli tuosta kuvan linkittämisestä lähinnä mieleen joku poikaystäväsi ja hänen kaverinsa yhteinen läppä. Esim. kaveri on joskus maininnut kuolaavansa kyseisen tyttösen perään ja poikakaverisi on sattunut kuvaan törmäämään jossain jne. Kyllä ne kaikista kilteimmätkin pojat siellä poikaporukassa puhelevat naisista (muistakin kuin omistaan) vähintäänkin jo sen takia, että voisi vaikuttaa kovalta jätkältä. Ei minunkaan poikaystävästä olisi minun seurassa ollessaan uskonut, että osaa edes puhua härskejä, mutta kyllä se sitä poikaporukassa silti teki. Vaikea uskoa, että tuolla linkittämisellä olisi mitään syvempää merkitystä ollut. Enemmän olisin ihmetellyt jos omana julkaisunaan olisi tuon laittanut.

Tanssiminen ei ole pettämistä, poikaystäväsi on vaan todennäköisesti varovainen edellisten suhteiden takia ja kun ei ole vielä täyttä luottamusta noin alkuvaiheessa suhdetta sinuun kehittänyt.

Lenune

Se, ettei joku asia ole pettämistä (tanssiminen) ei tarkoita, etteikö siitä olisi oikeus loukkaantua. Lähinnä liittyen näihin kommentoijiin, jotka sanoo ettei tanssiminen ole pettämistä, vähän siihen tyyliin, ettei poikaystävällä olisi mitään sanomista. Ite ainakin oletan, että vaikka en jotain luekaan pettämiseksi, niin jos tiedän, että toinen siitä pahoittaa mielensä niin jätän tekemättä. Oletan myös, että toinen tekee näin.

Jos tuo poikaystäväsi kuva oli julkisesti toisen seinälle lisätty, niin todennäköisesti joku läppä, kuten sanottiin, mutta ei se estä sinua kysymästä asiasta. 

nuoriaikuinen

Se että tanssit toisen miehen kanssa ei ole pettämistä mutta miltä susta tuntuisi nähdä poikaystäväsi tanssivan toisen muijan kanssa? Itse en erityisesti tykkäisi ja tulisi sellainen fiilis että enkö minä riitä. 

Ja itse myös kysyisin suoraan siitä kuvasta että mitä se meinaa 

junee

no ihan yhtä paljo se varmaan loukkaantu siitä tanssimisesta ku nää tuosta kuvasta -.- puhu siitä asiasta tampio ei kai se nyt suppisuuna auta mököttää

Vierailija

Itse olen myös suhteessa miehenkanssa jota ollaan aikasissa suhteissa aina petetty. Itse olen ajatellut pettämisen rajan menevän siinä jos pussaa/suutelee toista miestä, tanssiminen ei ainakaan vakava "pettäminen" ole! Oma mieheni edessä en kyllä alkaisi tanssahtelemaan muiden kanssa, mutta jos tyttö porukassa on niin sillon pari biisiä jonkun muun kanssa ei ole niin vakava asia! :)

Vierailija

Heippa! On syytä muistaa, että kaikilla on tämänlaisista asioista aina erilainen käsitys ja oma mielipide. Tanssimista en itse luokittele pettämiseksi millään tasolla, tosin tietenkin se on ikävää toista kohtaan jos jotain oikein hempeitä toisen kainalossa tanssitaan. Älä syyllistä siis itseäsi nyt mistään. Kultasi saattaa olla siksi juuri noin herkkä, jos kerran entiset parisuhteet ovat karituneet uskottomuuden takia. Tietenkään se ei saisi vaikuttaa tuleviin suhtesiin, sillä eihän se ole sinun vikasi että hänelle on niin käynyt. Toki jatkossa ehkä kannattaa tanssia silloin vain jonkun toisen kanssa, kun oma kulta ei ole paikan päällä eikä näin ollen voi vetää asiasta vääriä johtopäätöksiä. Silloin alkaa vasta vaikuttaa huolestuttavalta jos ei voi sanoa toiselle ihmislle olevansa varattu jne.

Siitä kuvasta, mielestäni se ei ole mitenkään tavatonta miesten keskuudessa mutta jos asia vaivaa nii kerro se miehellesi. Muutenkin voisitte vielä puhua näistä asioista, jospa se mykkäkoulu tms sitten jo loppuisi.

Kaikkea hyvää Sinulle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat