liian mustasukkainen?

girlsgirlsgirls

Poikaystävälläni on ollut ennen suhdettamme useita seksikumppaneita ja paljon naispuolisia ystäviä. Aina kun hän näkee ulkona sattumalta naispuolisia tuttujaan ja menee juttelemaan, minut valtaa mustasukkaisuus ja minun on kysyttävä onko hän ollut sängyssä heidän kanssaan. Useimmiten on. Sitten alan miettiä asiaa päässäni ja en vain pääse kauheista ajatuksista eroon, mietin onko tytöllä edelleen tunteita miestäni kohtaan tai toisinpäin. Tosin mieheni vannoo että rakastaa vain minua, ja kyllä minä sen uskon.. Mutta en vaan voi olla maalaamatta piruja seinille. Tottakai hänen on pitänyt tuntea jotain näitä naisia kohtaan... vai? Ja pahinta on että hänen luokassaan on muutmakain petikaveri eli hän näkee siis näitä päivittäin. 

Olen myös miettinyt olenko liian tiukka, koska en halua että mieheni tanssii baareissa muiden naisten kanssa? Välillä tuntuu pahalta ajatella että vien häneltä kaiken hauskuuden mutta toisaalta, itse pystyn elämään sen kanssa etten tanssi muiden miesten kanssa. Se ei ole minulle ainakaan mikään ongelma koska rakastan poikaystävääni, miksi olisi hänellekkään? Olenko liian tiukkis? 

Kommentit (9)

vaahtera_

Et todellakaan mielestäni ole. Itse en pitäisi yhtään jos poikaystäväni tanssisi baarissa muiden naisten kanssa. Siinä menee mielestäni raja. Puhun siis kahdenkeskisestä intiimistä tanssimisesta.

Ymmärrän mustasukkaisuuden noista poikaystäväsi naispuoleisista kavereista, koska jos on kerran harrastanut seksiä heidän kanssaan, niin kyllähän se rupeaa ketä tahansa, miestä tai naista mietityttämään! Mutta sinun on pakko hyväksyä, että se on osa poikaystäväsi menneisyyttä, sitä ei voi muuttaa, se on vain opittava hyväksymään, vaikka pahalta tuntuisikin. 

jose1

Et ole liian mustasukkainen, olen itse poikaystävääni kohtaan aivan samanlainen ja tiedän toimivani oikein. Saan kamalan raivokohtauksen jos näen kumppanini keskustelevan entisen petikaverinsa kanssa. Baareissa tanssiminen olisi aivan liikaa minulle.

Vierailija

Et tosiaankaan ole liian mustasukkainen. Seurustellessa ei tanssita muiden vastakkaista sukupuolta olevien kanssa, onhan se kuitenkin aika intiimiä. Ja jos mies tosiaan on maannut noin monen kanssa niin kyllä minäkin epäilisin vähän, sillä mielestäni exiin ei pidetä yhteyttä, ei mielellään edes vanhoihin petikumppaneihin. <.< Se ei ole mitenkään sairasta/mustasukkaista, että haluaa pitää kumppanin intiimissä mielessä omanaan, ilman että joutuu katsomaan kun mies tanssii toisten naisten kanssa/hengaa entisten petikumppanien kanssa.

girlsgirlsgirls

Kiitos paljon vastauksista ja mielipiteistänne! =)

Onko ihan reilua "pakottaa" miehen lopettamaan yhteydenpidot? Mielestäni eksien kanssa jos on väleissä, moikkaaminen kadulla riittää.. mutta jos on pakko mennä keskustelemaan ties mistä niin en vain ymmärrä miksi.

Orava
jose1

Et ole liian mustasukkainen, olen itse poikaystävääni kohtaan aivan samanlainen ja tiedän toimivani oikein. Saan kamalan raivokohtauksen jos näen kumppanini keskustelevan entisen petikaverinsa kanssa. Baareissa tanssiminen olisi aivan liikaa minulle.

Ei jumalauta oikeasti.. Miehesi tarvitsisi mitalin kun kestää tuollaista pirttihirmua.

windy89

Mustasukkaisuus on täysin normaalia suhteessa, mutta varo, ettei se mene liiallisuuksiin, sillä liiallinen mustasukkaisuus vain tukahduttaa suhteen toisen osapuolen ja aiheutat sillä tarpeetonta hallaa myös itsellesi. On tärkeää, että pystys luottamaan kumppaniisi ja toisin päin. Luottamuksen syntymiseksi on tärkeää pystyä keskustelemaan toisen kanssa avoimesti, joten keskustele miehesi kanssa mustasukkaisista tunteistasi ja muista myös kuunnella hänen näkemystään asiasta. Miehesi on kuitenkin päättänyt ryhtyä suhteeseen juuri sinun kanssa noista lukuisista aikasemmista seksisuhteista huolimatta, joten usko siihen että olet hänen ajatuksissaan se numero 1. 

Tiedän, ettei liiallisesta mustasukkaisuudesta ole helppo päästä irti. Olen seurustellut mieheni kanssa nyt neljä vuotta ja olin myös erittäin mustasukkainen suhteemme alussa. Avoin keskusteleminen mieheni kanssa on vähentänyt huomattavasti mustasukkaisuuttani, koska olen oppinut luottamaan mieheeni. 

windy89
girlsgirlsgirls

Kiitos paljon vastauksista ja mielipiteistänne! =)

Onko ihan reilua "pakottaa" miehen lopettamaan yhteydenpidot? Mielestäni eksien kanssa jos on väleissä, moikkaaminen kadulla riittää.. mutta jos on pakko mennä keskustelemaan ties mistä niin en vain ymmärrä miksi.

Pakkottaminen ei ole mielestäni ikinä oikea ratkaisu suhteessa, sillä et omista miestäsi, vaan olette kumppaneita. Sen sijaan voit auttaa miestäsi ymmärtämään miksi et pidä siitä että hän pitää niin paljon yhteyttä eksiinsä ja voit kertoa hänelle missä sinun mielestäsi kulkee raja sopivan ja liiallisen kontaktin pitämisen välillä. Muista aina myös kuunnella miehesi näkemystä asiaan. 

tsiisusssss

En tajua miksei nainen sais tanssia muiden miesten kanssa ja päinvastoin. Itellä suurin osa kavereista poikia (oon siis tyttö). En oo kylla painanu niiden kaa mutta luontasesti ukoil tää on toistepäi, koska ukot ny sinkkuaikana painaa ketä vaan. Luottamusta hei pelii. Ei mitää pirttihirmumeininkii. Koht ne oikeesti pettelee jä jättää teijät ku ei kestä teijän määräyksia

Lenune

Mä oon sitä mieltä, että jos asia vaivaa sua, niin juttele miehes kanssa. Selitä hänelle miksi se vaivaa, ja auta häntä ymmärtämään oma näkökantasi. Mut ole myös valmis kuuntelemaan se toisen näkökanta. Yks hyvä kysymys tälläsis mun mielestä on, että kysyt "miltä susta tuntuis, jos mun entiset panot Erkki, Martti jne. asuis täällä ja tulis kadulla vastaan ja mä menisin aina juttelemaan niille, juttelisin netissä niille jatkuvasti, ja pitäisin ylipäänsä yhteyttä?" Ainaki ite oon pariinkin kertaan todennut tälläisen käännetään tilanne toisinpäin-esimerkin tosi hyväks miesten kanssa. Koska joko mies ymmärtää pointtisi selkeän esimerkin kautta, tai sitten hän toteaa, ettei häntä haittaisi.

Jos mies sanoo, ettei häntä haittaisi, on erittäin todennäköistä ettei mies ikinä tuu ymmärtämään syytä sun mustasukkaisuudelle ja jos jatkatte suhdetta, mustasukkaisuus vaivaa sinua jatkuvasti ja suurella todennäköisyydellä vain pahenee ajan myötä. :/ 

Siinä vaiheessa kannattaa toki miettiä omia elämänarvoja, itsetuntoa ja näkökantoja uudelleen. Miksi sinua haittaa miehen entiset ja voitko tehdä omille tunteillesi jotain. Jos et usko voivasi muuttaa omaa näkökantaasi niin paljoa edes pitkällä aikavälillä, niin paras ratkaisu lienee erota. Itse olen ollut vielä vähän pahemmassa tilanteessa aikanaan. Ero oli paras ratkaisu ikinä, koska tiesin, ettei luottamukseni palautuisi ikinä kyseiseen mieheen. (Sun tilanne nyt ei kuulosta niin pahalta, ensin puhutte ja seurailet muuttuuko käytös jos mies sanoo ymmärtävänsä.)

Mut tärkein asia. Ei saa uskoa noita "miten miehes kestää sua, et kyl tolla asenteel ikinä löydä miestä"-naisia. Kaikilla on omat arvonsa ja tärkeintä on löytää ihminen jolla on samanlaiset arvot. Ei kenenkään tarvitse alkaa muuttaa itseään täysin toisen ihmisen takia. Aikuisia ja järkeviä on suotavaa olla, asioista keskustellaan, eikä vedetä mitään lapsellisia itkupotkuraivareita, jos kaikki ei mene kuten haluaa. Itse löysin miehen jolla on aivan sama käsitys siitä mikä on sallittua ja mikä ei, vaikka minullekin nämä jotkut vikisivät "et sä löydä ketään, ku oot tommone tiukkis, ettet anna miehes tehdä mitään." Löysinpäs, läl läl lää, ja oon onnellinen ^^

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat