Olisiko aika siirtyä eteenpäin?

Marina

Tässä tilanteeni lyhyt versio.

Olen seurustellut nyt melkein 7 vuotta poikaystäväni kanssa ja asunut siitä noin 4 vuotta yhdessä. Viimeisen vuoden ajan olen lähes päivittäin miettinyt onko meidän enää järkeä jatkaa tätä suhdetta. Tullaan todella hyvin toimeen keskenämme, meillä on välillä hyvinkin hauskaa yhdessä, mutta siihen se ikävä kyllä jääkin. Emme osaa enää keskustella, mistään tärkeistä asioista. Emme osanneet oikein alunperinkään, mutta muutamaan vuoteen ei ole tullut puhuttua enää ollenkaan. Aina kun yritin rakentavasti keskustella suhteesta tai muusta vastaavasta, tilanne päättyi siihen, että poikaystäväni otti kaiken jotenkin henkilökohtaisesti ja suuttui ja alkoi haukkumaan/syyttelemään minua kaikesta. Sen seurauksena vain lopetettiin kaikesta puhuminen. Muutenkin poikaystävän lyhyt pinna ärsyttää suunnattomasti välillä. Seksi meiltä loppui tyystin jo kaksi vuotta sitten. Minulle olisi kelvannut mutta poikaystävälle ei. Luovuin kuitenkin toivosta jossain kohtaa.  Ollaan siis aika lailla kirjaimellisesti kämppiksiä enää. En tiedä edes millä saisin varmuuden siihen, välitänkö poikaystävästäni enää poikaystävänä vai vain läheisenä ystävänä. Ollaan molemmat todella kiireisiä töissä ja nähdään äärettömän harvoin ja siltikään silloin harvoin kun nähdään, ei edes erityisemmin jutella. Poikaystäväni soittaa kyllä lyhyen "mitä kuuluu" puhelin päivittäin mutta muuten ei yhteyksissä ollakaan.

Onko tässä kenenkään mielestä mitään viitteitä enää siitä, että tämä olisi seurustelusuhde? Arki astui kuvaan jo kauan sitten, joten sekään ei ole oikein syynä, kun sitä arkea kuitenkin ehdittiin hyvän aikaa elää ennen kuin alkoi tuo parisuhteen laatu hiipua. Tämä on molemmille ensimmäinen vakava suhde ja en ole oikein varma onko tässä kyse enää vain siitä toisen kanssa olemisen helppoudesta ja pelosta jäädä yksin. Välillä tuntuu, että poikaystäväni täytyy olla samoilla linjoilla kanssani näistä asioista, mutta jostain syystä pelkään äärettömän paljon ottaa asioita puheeksi poikaystävän mahdollisen reaktion takia.

Olisiko kellään mitään hyviä ajatuksia tai omia kokemuksia aiheeseen liittyen?

Kommentit (8)

asdf

Vaikuttaa vähän siltä että kannattaa erota, mutta rakastatteko toisianne? Muuttakaa erilleen ja pitäkää ns. tauko. Katsokaa miten asiat menevät, kuulutteko yhteen vai ette, jos kuulutte, palaatte vielä toistenne luokse.

kkk

Erosin viimepoikaystäväni kanssa juuri tuon syyn takia, tosin minä en halunnut seksiä ja kummatkaan ei puhunut enään. Hetkeäkään en ole katunut. 

Elenainen

Minä olen sitä mieltä, ettei noin kannata ainakaan jatkaa. Rauhallinen kattava keskustelu auttaisi asiaa. Jos päätätte yrittää vielä, asioihin on tultava muutos. Ja suuuuuuri muutos. Ja molempien on haluttava sitä todella. Muuten tuhlaatte elämäänne tuossa tilanteessa, johon olette vain tottuneet, mutta joka ei tyydytä kumpaakaan.

Elena, http://myotajavastamaessa.blogspot.fi/

Marina

Kiitos kaikille vastauksista. Olin jo aiemmin vähän enemmän kallellaan tuohon eroamiseen, mutta silti epäröin. Teidän vastaustenne lukemisen jälkeen, olen vihdoin varma siitä, että nyt on aika oikeasti ottaa etäisyyttä ja toisaalta helpottaa vihdoin tuntea, että se on oikea ratkaisu.

Vielä en tiedä miten sen teen, koska asian puheeksi ottaminen pelottaa enkä ole koskaan ennen joutunut jättämään ketään, mutta jossain elämän vaiheessa sekin taitaa olla ikävä kyllä pakollista oppia.

Elenainen

Rohkeasti vaan keskustelemaan, tekstisi perusteella tuntuu että tuossa tilantessa poikaystäväsi on varmasti ihan samaa mieltä kanssasi :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat