Ihastuminen itseä vanhempiin

Pilvi

Hei

Minua on pohdituttanut minkä takia ihastun itseäni yli 10 v. vanhoihin miehiin, vaikka varmaan olisi antosampaa seurustella samanikäisen kanssa. Olen vähän päälle 20-vuotias ja takana yksi väkisin toteututtu huonosti toiminut seurustelu teini-iässä. Onko vastaavia kokemuksia ihastumisesta paljon vanhempiin miehiin, oletteko tajunneet myöhemmin miksi kiinnostui/mistä viehtymys johtui? Mietin itse jonkinlaista turvan tarvetta, koska ensimmäinen suhde oli ehkä jotenkin traumaattinen (fyysinen läheisyys ei tuntunut hyvältä). Etsin asiallisia vastauksia, kiitos. :)

Kommentit (15)

ninna1

Olen huomannut itsessäni aivan saman piirteen. Ehkä se vain on niin, että itseä vanhemmat miehet ovat käyttäytymiseltään aivan erilaisia kuin muut.. tämänhetkinen kumppanini on reilusti itseäni vanhempi ja tulen toimeen hyvin hänen kanssaan, eli et todellakaan ole ainoa joka ajattelee näin, ei siis huolta !

Taivas

Ilmoittaudun samaan ryhmään. Kaikki ihastukseni ovat olleet itseä huomattavasti vanhempia. Jotenkin vaan samanikäiset miehet/pojat ei kiinnosta vaan vanhemmat miehet viehättää. Jotkut sanovat, että huono isäsuhde voi vaikuttaa siihen, että hakee tavallaan isän korviketta. Oma isäni ei mulle kovin läheinen ole, mikä on voinut vaikuttaa. Ja kouluaikoina poikien harrastama koulukiusaaminen. Uskon kuitenkin, että geenit ja ympäristötekijät yhdessä muokkaa meistä sellaisia kuin me ollaan. Kysymys on tavallaan sama kuin homolta kysyisi syytä homouteen.

Vanhemmat miehet on yleensä jo varattuja, joten vapaiden miesten löytäminen on haastavaa. :)

Herrasmies

Onneksi meitä vanhempia vapaita miehiä on olemassa. Ongelmana on vain erottaa onko se nainen hakemassa pelkkää pikaseksiä, tyydyttämässä sitä isäfetissiään vai oikeasti kiinnostunut.

Liinuska

En ole koskaan seurustellut oman ikäiseni pojan kanssa ja suurimmillaan minun ja seurustelukumppanini ikäero on ollut 22 vuotta. Minua vanhemmissa miehissä viehättää sellainen todellinen maskuliinisuus, miehisyys. Elämänkokemus on tuonut heille mukanaan vähän erilaista, ehkä laajempaa näkökulmaa, mistä pidän. Turvallisuuden tunne on myös yksi hyvin tärkeä seikka.  Seksi on tietysti vielä oma juttunsa, saan kovasti kiksejä vanhemmista miehistä.

Elenainen

Heipparallaa!

Vanhemmat ovat usein henkisesti kypsempiä, teini-iän sekoilu on jäänyt taa ja kotona oleilukin tuntuu mukavalta. Elämältä ei haeta enää loputtomia elämyksiä ja huikeita kokemuksia vaan aloilleen asettumista. Henkisesti ikäistään kypsemmät parikymppiset kallistuvat helposti vanhempiin. Itse en kokenut ikinä kuuluvani parikymppisten joukkoon ja viihdyin paremmin kymmenen vuotta vanhempien seurassa. Ihastuinkin ja pariuduin. En kokenut siinä mitään kauhean omituista :) Elämäntilanteet eivät vaan pitemmän päälle sopineet yhteen, joten suhde päättyi siihen.

Elena, http://myotajavastamaessa.blogspot.fi/

Ama

Itse olen melkein 17-v tyttö, ja olen itsekin samaisessa tilanteessa. En ole koskaan seurustellut, mutta katseeni kiinnittyy aina vanhempiin miehiin (en siis tarkoita mitään 1-2 vuotta vanhempia vaan ainakin yli 5) Kaikki tilanteet, joissa olen ollut tekemisissä romanttisessa mielessä miesten kanssa, on mies ollut aina yli 20. En tiedä mistä se johtuu, ehkä oman ikäisteni poikien ajatusmaailma ei kohtaa omaani tai jotain, mutta en ole kovinkaan kiinnostunut oman ikäisistä.

Minnapa

Itsekin  ymmärrän hyvin tämän tarpeen ja mieltymyksen vanhempiin miehiin. Itse olen melkein poikkeuksetta seurustellut/ ollut yhden yön suhdetta vanhempien miesten kanssa. Suurimmillaan ikäero on ollut 14 vuotta, vaikka oli vielä yksi vanhempi mies johon koin suuria tunteita. Yhdessä vaiheessa seurustelin 8 vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta silloin huomasin, ettei se ikä aina takaa sitä kokemusta, turvaa, aikuismaisuutta tms. mitä vanhemmassa miehessä hain. Tuo kyseinen mies oli todella lapsellinen, kuin teinipoika. Nyt olen suhteessa itseäni vain vuotta vanhemman kanssa, mutta tämä mies vain on niin vakaa ja "aikuismainen". Tajuaa paremmin, ettei sillä iällä merkitystä ole..

leo

Leena is right. Iällä ei pitäisi olla mitään merkitystä, kunhan molemmat on täysi-ikäisiä. Saattaahan iso ikäero herättää hämmennystä muista, mutta mitä sitten.. Suurempi murhe on jos elämäntilanteet tai suunnitelmat ei sovellu ollenkaan yhteen.

Sanna86

Mulla ja nykyisellä miehelläni on vain 2½ vuotta ikäeroa, olen 26v. Ja sen kyllä huomaa, että tuon ikäine mies voi olla ihan täysi KAKARA. Ihastukseni on 38v ja aikuistunut mies, joka haluaa samoja asioita kuin minä: luotettavan puolison jonka kanssa asettua aloilleen ja perustaa perhe. Vastaavaa en todellakaan voi kuvitellakaan nykyisen mieheni kanssa. Katsotaan mihin aika meitä vie, mutta uskon että meidän suhde 12 vuoden ikäerolla toimii tasapainoisemmin kuin tämä teini-iässä alkanut suhde ikipäivänä. Olen huomannut muutenkin, että vedän jostain syystä hieman vanhempia miehiä puoleeni, syytä en kyllä tiedä.

Herrasmies

Palatakseni vielä varsinkin tuohon Sanna86:n kommenttiin, miksi vanhemmat kiinnostuvat nuoremmista: jos nuoremmista ihmisistä löytyy täysipäisiä ja iloisia ihmisiä, he vetävät helposti puoleensa kaikenlaisia ihmisiä. Jos katsoo esim. omanikäistä naistarjontaa (n. 40v) niin, ja anteeksi nyt suora ilmaisu, hyvin moni heistä on pystyynkuollut omiin rutiineihinsa ja elämäntapaansa. Ja samaan hengenvetoon on todettava että näitä konservatiiveja perheenperustaja-asuntolainaloukkuunäkkiä-hahmoja on kaikissa ikäluokissa.

Vierailija

Olen huomannut itsessäni aivan saman! Vanhemmissa miehissä on vetovoimaa, miehisyyttä ja rohkeutta mitä nuoremmilla ei ole. Olen tällä hetkellä seksisuhteessa 25 vuotta vanhemman miehen kanssa ja meillä sujuu hyvin. Seksi on paljon parempaa kuin parikymppisen miehen kanssa. Vanhempi mies osaa rakastella naista, tyydyttää omat sekä minun haluni :) suositteln vanhempaa miestä ;)

Vierailija

Parikymppisenä miehenä kirjoitan aiheeseen, kun tuossa kirjoitti: "Ama"

Minä olen noin 26v, ja kiinnostunut vain ja juurikin melkein aina juur itteäni 3-7v nuorempiin naisiin, monta 17v flikkaa on ollut, erittäin fiksuja, kypsyneitä, aikuismaisia, ei "kakaroita"..

Eli minäkin haen sellaista tasapainoista naista elämääni, olen kerran seurustellut, jos sitä nyt siksi voi kutsua, mutta silti olen aika kokematon..

Tulen tod. hyvin toimeen erinikäisten naisten kanssa, mutta suhteeseen etsiminen on toinen juttu, olen kokenut sen niin että oman ikäiset naiset haluavat jo sitä perhettä,, minä en!!

Siksi haen jotain muuta, tää voi kuullostaa aivan pvolta, mutta mä arvostan että 17v on kanttia tutustua rohkeesti 26v nuoreenmieheen mikä vielä pitää urheilemalla itsestään huolen, nimimerkillä 63kg, 22km viikossa lenkkiä..

Repäskää siitä....

Vierailija

Ikäero ei suinkaan ole este suhteelle, kunhan molemmat osapuolet ovat suhteessä tasavertaisia ja kaikki muuten ok. En ole koskaan seurustellut/edes kuvitellut voivani seurustella samanikäisen kanssa.. en oikein tiedä mistä johtuu. Haluan kai, että miehestä löytyy nimenomaan sitä miehisyyttä... sitä en ole vielä tähän päivään asti nähnyt yhdessäkään ikäisessäni pojassa. Tai sitten kyseessä on nuorempana mieleen iskostunut ajattelutapa..mene ja tiedä :)

Toki löytyy ikäeroja, joita en missään nimessä menisi hyväksymään; sanotaan vaikka jos toinen osapuoli on 25 ja nuorempi 14-15.. ehei, se alkaa jo haiskahtaa... jos molemmat kuitenkin aikuisia ihmisiä niin mikä estää :) Elä ja ole onnellinen.

Vierailija

Olen naimissa 15-vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa ja suhde toimii täydellisesti. En ole koskaan ollut kiinnostunut omanikäisistäni (parikymppisistä).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat