Poikaystäväni valehtelee

elin

Olemme nyt seurustelleet vähän vajaa 2 vuotta ja vähän aikaa sitten sain poikaystäväni kiinni valheesta. Näin on käynyt ennenkin, yleensä jutut ovat olleet kuitenkin vain pikkuvelheita.

Esim hän tietää, etten erityisemmin pidä siitä jos hän polttaa tupakkaa (ei siis muuten polta, muutakuin kännissä ystäviensä yllyttämänä). Asia on kuitenkin ihan ok minulle, ja joskus kysyin häneltä, että poltitko muuten, niin hän sanoi heti että en. Kuitenkin huomaan suht helposti nykyään jos hän valehtelee, ja niin tässäkin tapauksessa kyselin hetken ja hän myönsi että no muutaman oli polttanut. En siis vedä mitään pultteja tms., olin vain että ok. Myöhemmin (muutama viikko eteenpäin) kysyin uudestaan ja "muutama" oli muuttunut melkein askiksi. Vieläkään en siis varmasti tiedä mitä tapahtui.

Tuo nyt ei itsessään olisi ongelma, mutta tää tupakka-esimerkki on vain yksi useista. Hän kertoi suhteemme alkuaikoina, että hänen ex-tyttöystävänsä oli joskus tehnyt hänelle fritsuja kaulan  täyteen hänen sammuttuaan kännipäissään. Ja nyt kun jostain aihealueesta tuli tuo kyseinen juttu mieleeni ja mainitsin siitä ohimennen (tyyliin "onneks mä en oo koskaan tehny niitä fritsuja sulle koko kaulaa täyteen"), niin poikaystäväni sanoi ettei niin kyllä koskaan ole tapahtunut. Sitten hölmistyneenä kysyin, että etkö muka muista kun kerroit ko. tarinan mulle joskus? Ja ei muistanut. Sanoi vain ettei niin todellakaan ole koskaan tapahtunut. Ja kysyin miksi oli valehdellut; ei tiennyt. Ei ollut mitään syytä.

Toisinsanoen aivan täysin turha valhe. Ei mitään merkitystä, ei auttanut häntä missään asiassa. En tajua, ja näitä siis tulee viikoittain. Aina sanon hänelle, että älä valehtele, en pidä siitä. Mutta sama jatkuu. Olen joskus yläasteella tutustunut tyttöön, joka oli patologinen valehtelija. Lähes jokainen juttu, mitä hän kertoi, oli valhe. Lopulta luottamus meni, enkä enää tiennyt mihin uskoa. Poikaystäväni ei nyt onneksi ihan päivittäin valehtele, mutta silti valehtelu häiritsee. Välillä tietysti yrittää hyödyttää itseään, välillä muuten vaan valehtelee. Nuorempana hän on kuulemma keksinyt tarinoita, jotka eivät sitten olekaan olleet totta. Näin hän on itse kertonut. Voisiko tuo valehtelu sitten johtua siitä? Ja miten sen saisi loppumaan? Onko kellään samoja kokemuksia?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat