Muutto ulkomaille

Kommentit (12)

M

Heippa! Oliko sinulla koira jo tuolloin ekoja kertoja ulkomaille muuttaessasi? 

Itse harkitsen tällä hetkellä pennun hankintaa, mutta unelmani tulevaisuudessa on myös muuttaa "tilaisuuden tullen" toiseen maahan...

Vierailija

Heii, Coco tuli mukaani Sveitsissä asuessa. Eli ei ihan alusta asti, tietyt maat asettavat aika kovia rajoituksia koirien suhteen että kannattaa hiukan miettiä mihin suuntaan haluiaisi. :) Itse suosittelen eniten ensin ulkomaita ja sitten koiraa, kaikkea ohjelmaa ja tekemistä riittää uudessa paikassa ja koiran kanssa ei välttämättä ehdi samalla tavalla olla. :)

Zella

Tämä pisti ajattelemaan, kiitos.  Kun aikaisemmin asuin jenkeissä, olin siellä aina työ- tai opiskelijaviisumilla ---- mutten ole koskaan kokeillut tuota, että lähtisin turistiviisumilla kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan.  Aina sinne takaisin haikailen, mutta työpaikan ja sponsorin löytäminen vain on niin vaikeaa.....ehtisitkö/pystyisikö parilla kolmen kuukauden jaksolla tätä kenties auttamaan, hmmm........ :)

Vierailija

Ole hyvä vain, ihana jos sait jotain irti tästä.. :) HIh varmasti auttaa kolmekin kuukautta kerralla jos Jenkkilään kaipailee. :) Missä päin olet aikaisemmin ollut asumassa?

emmery

Olen täysin samaa mieltä. Jokaisen ihmisen tulisi edes kerran elämässään asua ulkomailla - mieluiten useamminkin! Maailma on niin upea ja täynnä nähtävää ja kokemuksia, että minua ahdistaa jo ihan muiden ihmistenkin puolesta se, että jotkut viettävät koko elämänsä asuen samassa paikassa. Suomen peräkylästä lähdettyäni olen muuttunut ihmisenä ainakin omasta mielestäni paljon parempaan suuntaan, olen avoimempi, sosiaalisempi, rohkeampi, ja paljon, paljon rikkaampi henkisesti uusien kokemusten myötä. Mikään ei ole mieltä avartavampaa kuin maailmalle lähteminen. Ja totta - ainahan pääsee takaisin. Useimmiten kyllä käy niin, että kun kerran lähtee, niin sitten ei enää haluaisi millään palata... tai jos palaa, niin mieli halajaa sitten aina taas muualle. Itse en usko, että palaan Suomeen enää koskaan. Siellä ei ole minulle mitään verrattuna niihin moniin uskomattomiin paikkoihin, joissa olen saanut onnekkaana asua.

Vierailija

Voi sinun tarinasi kuulostaa niin kivalta, mahtava kuulla muidenkin onnistuineita kokemuksia maailmalta. :) Hih ja olen niin samaa mieltä kun kerran lähtee niin mieli halajaa aina uudestaan muualle. Usein sitä oppii itsestään paljon enemmän kun joutuu käymään läpi hankalia tilanteita vieraassa ympäristössä.

Sanna-studiosmag

Ihana postaus. Osui ja upposi <3 Ja hyvä muistutus asiaa miettiville ja nyt sitten vaan seuraava vaihe olisi se tuumasta toimeen...vai miten sitä sanotaan, hihh... :)
Oot rohkea kun olet ottanut riskin! Ja se  varmasti nyt palkitaan...niin mukavalta elo siellä näyttää :D
Onnellista kesän jatkoa sinulle :)

Vierailija

:) hhihh totta. :) Välillä on hyvä tosiaan saada jonkinlainen kannuste asiaan jos tällaisen jutun kanssa juuri painiskelee. :) 

Ihanaa kesän jatkoa myös sinulle!!!:) 

Henje

Osuipa hyvään aikaan, olen puhunut muutaman perheen kanssa, jotka haluaisivat minut au pairiksi. Tunnen olevani vamis lähtemään, varsinkin nyt kun en saanutkaan koulupaikkaa Suomesta. Se on nyt tai ei koskaan. Taidanpa lähteä ja kokeilla elämää muualla Euroopassa :-)

Ssarazz
Seuraa 
Liittynyt28.10.2011

Oon ite haaveillut kanssa ulkomaille muuttamisesta, mutta pelkään ettei mun englannin taito riitä :/ Tää postaus piristi ja muistutti että kaikkee kannattaa kokeilla vielä kun pystyy (: 

p.s. tiedäkkö et saako muissa maissa minkään näköstä rahallista tukea mistään?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat